Heidelberg bada branżę druku
20 paź 2020 06:00

Jak informują przedstawiciele firmy Heidelberg, dobiegają końca prace nad publikacją raportu na temat kondycji branży poligraficznej. Producent maszyn drukujących próbuje ocenić stan branży korzystając z danych operacyjnych zebranych z około 5000 drukarń na całym świecie.

Kiedy inicjatywa została zapoczątkowana w marcu, w wielu krajach obowiązywały blokady; szczególnie dotyczyło to działalności w zakresie druku komercyjnego. Obecnie aktywność w większości krajów wzrosła do prawie normalnego poziomu, w wyniku czego raport będzie aktualizowany co miesiąc, a nie co tydzień, jak wcześniej planowano.

Poziom aktywności nie poprawił się jednak w jednolity sposób, np. Wielka Brytania w dziedzinie druku komercyjnego nadal pozostaje w tyle za innymi głównymi gospodarkami. Ostatni wynik dla Wielkiej Brytanii to 4,5, co oznacza aktywność o 25 proc. niższą niż w ubiegłym roku. Stany Zjednoczone uzyskały wynik 6,2, podobnie jak Japonia, Chiny 6,4, Francja 6,1, Włochy 6,8, a Niemcy 5,5, co wskazuje na zmniejszenie aktywności o 15 proc. Jedynie Szwecja cierpi bardziej niż Wielka Brytania z wynikiem 4,2, co odpowiada 28 proc. spadkowi. Z drugiej strony Australia i Nowa Zelandia notują poziomy nieco wyższe niż w roku ubiegłym.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku sektora opakowań, w którym Wielka Brytania odnotowuje tendencje nieco powyżej zeszłorocznych, co oznacza lepszą wydajność niż raportują drukarnie w Niemczech i Japonii, choć za Stanami Zjednoczonymi i Francją, gdzie wyniki są o 10 proc. wyższe niż w 2019 r. Według danych publikowanych przez zespół analityków firmy Heidelberg wskaźniki dla Wielkiej Brytanii wynoszą 7,2 , dla Włoch i Chin 7,3, a dla Hiszpanii 7,8.

Raport wykorzystuje informacje zwrotne pozyskane na podstawie danych z maszyn podłączonych do chmury Heidelberg Cloud. Oprócz tego zawiera też dane z Instytutu Roberta Kocha, który śledzi rozprzestrzenianie się pandemii, dane makroekonomiczne opublikowane przez IHS Market i uwzględnia raporty opublikowane przez inne stowarzyszenia branżowe.

Na podstawie informacji Print Business opracowała BZ