Komori ocenia wpływ COVID
23 lis 2020 12:10

Firma Komori planuje rozszerzenie technologii opartej na automatyzacji, która została wprowadzona w systemach G Advance i GX Advance. Na tych systemach, według planów miały skupiać się prezentacje podczas targów drupa. Istnieją trzy aspekty ich automatyzacji: szybsza konfiguracja, dokładność podawania i dostarczania oraz stabilność przy dużej prędkości drukowania i minimalnych zadaniach dla operatorów. Zastosowane tu rozwiązania wynikają z koncepcji Connected Automation firmy Komori, według której informacje o zleceniach pobierane są z chmury, co umożliwia automatyczne przełączanie się między zadaniami.

Podczas dni otwartych, które odbyły się w zeszłym miesiącu w Japonii, zademonstrowano w pełni zautomatyzowaną maszynę obsługującą podłoża w formacie B1. System pozwala na  automatyczną zmianę nośników, w tym wybór innego rodzaju i formatu papieru oraz zapewnia pracę z prędkością 18 000 stron wydruków na godzinę.

Przedstawiciele firmy zapewniają, że modele Advance są łatwe w obsłudze i oferują doskonałą produktywność oraz wyższą jakość druku, nazywając je sposobem na znaczącą poprawę zwrotu z inwestycji. Oczekują, że innowacyjna technologia stanie się integralną częścią operacji drukowania w przyszłym pokoleniu.

Te informacje zbiegają się w czasie z publikacją wyników śródrocznych firmy Komori uzyskanych w bieżącym roku obrotowym, który kończy się w marcu 2021 r. Spółka spodziewa się, że pandemia potrwa co najmniej do końca roku obrotowego i przewiduje przychody w wysokości 71 mld jenów (506,9 mln funtów) przy 2,6 mld jenów (18,5 mln funtów) strat operacyjnych.

W połowie roku sprzedaż spadła do 33,9 mld jenów (241,7 mln funtów) z poziomu 41,1 mld jenów (292,7 mln funtów) odnotowanego 12 miesięcy temu. Strata operacyjna wzrosła do 1,1 mld jenów (7,8 mln funtów) z 341 mln jenów (2,4 mln funtów). Oznacza to spadek sprzedaży netto o 17,4 proc., przy spadku o 5,8 proc., jaki przypadł na Europę.

Zamówienia w Europie początkowo wzrosły, ale ogół zamówień spadł o jedną trzecią do 309 mld jenów (220 mln funtów) z 493 mld jenów (350 mln funtów). W drugim kwartale w Europie nastąpił silny wzrost, ale nie na tyle, aby zapobiec spadkowi sprzedaży w pierwszym półroczu do 5,8 mld jenów (41,0 mln funtów) z 6,2 mld jenów (44,3 mln funtów).

Na podstawie informacji firmy Komori opracowała BZ