Firma HP uodparnia się na kryzys
30 lis 2020 10:12

Przejście na druk cyfrowy i ogólny rozwój rozwiązań dla branży opakowań pomagają firmie HP ograniczyć skutki pandemii.  Ważnymi punktami w roku finansowym 2020 było zamówienie na kolejnych 20 maszyn do pakowania elastycznego złożone przez firmę Epac oraz instalacja drugiej cyfrowej maszyny atramentowej C500 u amerykańskiego producenta opakowań z tektury falistej, firmy The Boxmaker.

Pandemia miała silny negatywny wpływ na wyniki sprzedaży sprzętu w dziale druku komercyjnego HP. Sprzedaż Indigo, maszyn atramentowych oraz drukarek 3D stanowi 7 proc. całkowitego obrotu firmy wynoszącego 56,6 mld dolarów.

W trzecim kwartale nastąpiło powolne ożywienie, które utrzymywało się także w czwartym kwartale, jednak nie było na tyle silne, aby zrekompensować związane z pandemią ograniczenie działalności w zakresie druku komercyjnego. W związku z kolejnymi blokadami na całym świecie firma przewiduje, że w pierwszym kwartale sytuacja się powtórzy. Rok finansowy HP trwa od listopada do października.

Spowolnienie w obszarze druku komercyjnego związane z pandemią zostało zrównoważone wzrostem sprzedaży w dziale druku konsumenckiego. Tu praca zdalna stymulowała sprzedaż drukarek w poprzednich kwartałach, a obecnie producent odnotowuje wzrosty w segmencie materiałów eksploatacyjnych sprzedawanych do tych maszyn.

W rezultacie przychody ze sprzedaży sprzętu konsumenckiego spadły o zaledwie 1 proc. w ciągu roku, podczas gdy w tym samym okresie sprzedaż sprzętu komercyjnego spadła o 25 proc. Dział druku odnotował sprzedaż w wysokości 17,6 mld dolarów, z zyskiem operacyjnym w wysokości 5,2 mld dolarów, co stanowi 52 proc. zysku operacyjnego HP.

Dyrektor generalny firmy, Enrique Lores mówi: Szerokie portfolio urządzeń HP, nie tylko w dziedzinie druku, zapewniło firmie odporność w trudnym okresie i pozwoliło stawić czoło konkurencji. Pomimo odczuwania skutków pandemii Lores jest przekonany, że sytuacja się polepszy. Spodziewamy się stopniowej poprawy wyników sprzedaży urządzeń dla druku komercyjnego - zapewnia.

Na podstawie Print Business opracowała BZ