Czekając na targi Print4All
21 maj 2021 08:00

W oczekiwaniu na Print4All, międzynarodowe targi poświęcone światu poligrafii, które odbędą się w dniach 3-6 maja 2022 r., stowarzyszenia branżowe ACIMGA i ARGI zaplanowały cykl wydarzeń specjalnych.  Zrównoważony rozwój, transformacja ekologiczna, innowacje, cyfryzacja, troska o człowieka i szkolenia zawodowe to tylko kilka tematów spotkań, które mają być poruszane w ramach nowej inicjatywy branżowej.

Skracamy dystans

Grupy robocze specjalistów z ramienia ARGI (Associazione Fornitori Industria Grafica), włoskiego stowarzyszenia dostawców przemysłu graficznego, przeprowadziły wewnętrzne dyskusje w celu zidentyfikowania najbardziej znaczących tematów i narzędzi, które mają zapewnić uczestnikom możliwość stawienia czoła nowym wyzwaniom, jakie niesie rynek.

Rezultatem jest program szkoleniowy, który rozpoczął się w kwietniu ubiegłego roku i będzie kontynuowany przez następne 12 miesięcy w ramach przygotowań do wydarzenia Print4All 2022. Hasło przewodnie „Skracamy dystans” nawiązuje do przestrzeni między dniem dzisiejszym a momentem ożywienia rynku i rozpoczęciem targów.

Zaplanowane sesje będą dotyczyły pięciu obszarów: przygotowania do druku, maszyn offsetowych, druku cyfrowego, etykiet i technologii wykończeniowych. Obecnie przygotowywana jest szósta grupa robocza poświęcona szerokiemu formatowi i drukowi przemysłowemu.

Nacisk zostanie położony na zrównoważony rozwój i transformację ekologiczną, wydajność, innowacje, cyfryzację, szkolenia, zatrudnienie, przyspieszenie technologiczne oraz integrację wielokanałową. ARGI czerpie inspiracje z wytycznych UE Next Generation, interpretując najważniejsze obszary rozwoju w taki sposób, aby były użyteczne dla potrzeb rynku poligraficznego.

Dla każdego sektora planowanych jest szereg działań, które będą dotyczyły tematów zyskujących na popularności, w tym innowacji przydatnych dla usprawnienia i rozwoju biznesu. Dla poszczególnych tematów ARGI przygotuje videocasty, wywiady z ekspertami, webinarium i projekty specjalne – ankiety, glosariusze i konkursy. W sumie odbędzie się 20 spotkań i 5 wydarzeń, które będą towarzyszyć uczestnikom przez ponad 12 miesięcy.

Future Factory kluczem do przyszłości

Kolejnym ważnym krokiem w przygotowaniach do Print4All będzie wydarzenie z serii Future Factory 2021, organizowane przez ACIMGA we współpracy z ITA-ICE. Wrześniowa edycja Future Factory będzie dotyczyła potrzeb branży oraz głównych problemów ekonomicznych i rynkowych, które leżą u podstaw zmian. Dyskusja ma koncentrować się na zrównoważonym rozwoju, cyfryzacji i roli zasobów ludzkich.

Obecnie modele biznesowe sektora zmieniają się w kierunku perspektywy zorientowanej na człowieka, w której usługa staje się kluczowym elementem sprzedaży produktu, coraz częściej dostarczanego w wersji spersonalizowanej. Sam produkt nabiera kontekstu relacyjnego, który wypełnia treści technologiczne nowymi znaczeniami i nowymi oczekiwaniami. Ta orientacja na klienta rozciąga się na każdy poziom i rozprzestrzenia się w całym łańcuchu produkcyjnym, od produkcji do konsumenta końcowego, który otrzymuje usługę o wysokiej wartości dodanej. Łańcuch dostaw znajduje się zatem w centrum zmian, a koncepcja Future Factory stara się uchwycić dynamikę zachodzącej ewolucji.

Międzynarodowi prelegenci przedstawią również uwarunkowania legislacyjne, społeczno-ekonomiczne i produkcyjne, aby zrozumieć, co się zmieniło i dokąd zmierza świat produkcji i gospodarki. W debacie, której przewodniczyć będzie włoski dziennikarz Matteo Bordone, weźmie udział wielu specjalistów, wśród nich między innymi wystąpią: Bertrand Badré, dyrektor generalny i założyciel Blue like a Orange Sustainable Capital; Andrea Briganti, dyrektor ACIMGA i Federazione Carta e Grafica; Paola Mariani, profesor nadzwyczajny prawa międzynarodowego na uniwersytecie Bocconi w Mediolanie; Ivana Pais, profesor nadzwyczajny socjologii ekonomicznej na Università Cattolica del Sacro Cuore; Paolo Pizzocaro, dyrektor wystawy Print4All na Fiera Milano oraz Alec Ross, wybitny profesor Bolońskiej Szkoły Biznesu.

Jak podkreślają organizatorzy, zapowiada się ważna dla globalnej społeczności poligraficznej dyskusja, która zostanie podjęta na różnych etapach międzynarodowego roadshow Future Factory, w drodze do Print4All 2022.

Opracowano na podstawie informacji Fiera Milano