Finansowanie zapewnia Gelato status jednorożca
23 sie 2021 10:09

Firma Gelato, oferująca usługi druku online, otrzymała 240 milionów dolarów w nowej rundzie finansowania, dzięki czemu zyskała status jednorożca przyznawany przedsiębiorstwom technologicznym o wartości ponad 1 miliarda dolarów.

Nowa runda finansowania jest prowadzona przez Insight Partners z Nowego Jorku, z udziałem SoftBank Vision Fund 2, Goldman Sachs Asset Management i innych sponsorów. Adam Berger, dyrektor zarządzający Insight Partners, dołączył do zarządu Gelato.

Firma Gelato została założona w Norwegii w 2007 roku przez Henrika Müllera-Hansena, początkowo w celu produkcji produktów fotograficznych, a następnie materiałów marketingowych dla międzynarodowych kontrahentów. Obecnie spółka wykorzystuje nowoczesne technologie, aby dotrzeć do firm zajmujących się handlem internetowym, w których druk jest kluczem do modelu biznesowego.

W styczniu Müller-Hansen powiedział portalowi Print Business: Przedsiębiorca może rozpocząć sprzedaż miliardom konsumentów bez konieczności inwestowania w sprzęt ani rozwijania technologii. Dzięki Gelato taka firma może stać się z dnia na dzień największą drukarnią na świecie. Strategia zawsze polegała na używaniu oprogramowania do łączenia się z zasobami drukarni, a tym samym tworzenia wszystkiego, co chcą stworzyć przedsiębiorcy, przeprowadzając transakcje za pośrednictwem Gelato w celu produkcji, wysyłki i zapłaty na miejscu.

Nowe pieniądze są przeznaczone na ekspansję w Azji i Ameryce Północnej oraz rozpoczęcie przejścia na technologię druku 3D, wraz z opcją drukowania na zamówienie materiałów marketingowych i wysokiej jakości produktów niestandardowych. Szacuje się, że jest to rynek wyceniany obecnie na 230 mln USD, który ma wzrosnąć do 320 mln USD do 2025 r. dzięki rozwojowi kreatywnych mikroprzedsiębiorstw, które chcą prowadzić handel w skali globalnej.  

To właśnie korzystanie z oprogramowania Gelato opartego na interfejsie API, które pomaga przełamywać bariery w dystrybucji i pozyskiwaniu produkcji poligraficznej, jest atrakcyjne dla inwestorów. Na dłuższą metę wierzymy, że wyselekcjonowany rynek może na nowo zdefiniować produkcję, przełamując wcześniejsze bariery stawiane indywidualnym sprzedawcom, aby szybciej i taniej uzyskać dostęp do globalnej bazy konsumentów – mówi Anthony Doeh, partner w SoftBank Investment Advisers. 

Adam Berger mówi: Gelato zmienia zasady gry dla światowej społeczności branżowej. Dzięki oprogramowaniu przedsiębiorca, na przykład w Afryce, ze świetnym pomysłem i niewielkim lub zerowym kapitałem może w ciągu kilku minut być w stanie wyprodukować, wysłać i otrzymać zapłatę za swój produkt sprzedany na przykład w Niemczech, bez wcześniejszej inwestycji w zapasy, produkcję lub logistykę – i osiągać podobne marże zysku jak konkurencja, która jest 100 razy większa. To wyrównuje szanse i stanowi potencjał zarówno gospodarczy, jak i społeczny.

Wierzymy, że Gelato rozwiązuje problem wydajnej produkcji lokalnej w skali globalnej. Wraz z pojawieniem się nowych technologii takich jak druk 3D oferta Gelato wzmocni pozycję producentów i konsumentów na całym świecie.

Firma Gelato działa obecnie w 32 krajach posiadając sieć 100 partnerów zajmujących się produkcją poligraficzną i zasięg 5 miliardów konsumentów.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business