Targi Packaging Innovations już 15-16 września!
13 wrz 2021 09:42

300 wystawców, 3 hale, 10 stref tematycznych, liczne premiery, prezentacje i szkolenia w strefie workShops, spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta oraz wiele wydarzeń dodatkowych — to tylko kilka powodów, dla których warto wziąć udział w Międzynarodowych Targach Opakowań Packaging Innovations. W tym roku targi odbędą się w EXPO XXI Warszawa wspólnie z Festiwalem Marketingu i Druku, co sprawi, że będzie to największa impreza dla branży opakowań, reklamy i poligrafii w Polsce.

Restart branży!

Zainteresowanie wydarzeniem świadczy o wielkiej potrzebie spotkań. Po miesiącach rozmów telefonicznych i online'owych uczestnicy ponownie usiądą przy kawie, wymienią się wizytówkami, nawiążą nowe i utrwalą dotychczasowe kontakty, podzielą się wiedzą i doświadczeniem. Targi od lat są zwierciadłem branży, bowiem podczas wydarzenia poruszane są aktualne tematy i omawiane nadchodzące trendy. W tym roku dominować będą rozwiązania zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dla przykładu na stoisku firmy Bergmann Polska zostanie zaprezentowane flagowe urządzenie marki – nowoczesna prasa, która może zagęszczać odpady z kartonu, folii, etykiet, oklein czy też styropianu do worka foliowego lub do małego kontenera. Firma HSM Polska Sp. z o.o. odwiedzi targi m.in. z urządzeniem do produkcji wypełniaczy HSM ProfiPack P425 zamieniającym w mgnieniu oka zużyty karton w uniwersalny materiał opakowaniowy. Firma PPHU PolimerPro s.c. przedstawi innowacyjny produkt do zadruku tektury falistej – ekologiczną matrycę NXC wraz z półautomatycznym montażem Samm Postprint o szerokości 3500 mm umożliwiającą rozszerzenie jakości oraz trwałości druku fleksograficznego na tekturze. To nie wszystko. Wśród wystawców spotkamy zarówno nowe firmy, jak i te, które z targami Packaging Innovations związane są od lat.

Wiedza kluczem do sukcesu

Szeroka oferta wystawców to nie wszystko. Uczestnicy targów będą mogli bezpłatnie wziąć udział w licznych prezentacjach i szkoleniach przygotowanych w strefie workShops. Tematy zostały dobrane tak, aby kompleksowo przedstawić kwestie związane z projektowaniem, promocją i sprzedażą opakowań. Wśród zaproszonych ekspertów spotkamy m.in. Mikołaja Maślińskiego - prawnika, prezesa zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting Sp. z o.o, który przedstawi temat „Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań?”. Podczas prezentacji Antoniego Łuchniaka z Agencji Kółko i Krzyżyk dowiemy się „Jak odświeżyć opakowanie, by zyskać klientów? (i nie stracić dotychczasowych). O skutecznej strategii ochrony projektu opakowania porozmawiamy z Joanną Piłką z Patpol Kancelarii Patentowej. Jednym z tematów będzieEkomodulacja opakowań. Trendy, wyzwania, legislacja – omówi go Konrad Nowakowski z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań. Szczegółowy harmonogram strefy workShops dostępny jest na stronie https://packaginginnovations.pl/pl/program-towarzyszacy/workshops.html

Potrzeba nowych pomysłów

Podczas targów Packaging Innovations po raz 10. spotkamy się z laureatami konkursu Strefa Studenta. W tym roku konkurs wyjątkowo przyjął formę hybrydową. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Zgłoszone prace zostały ocenione przez profesjonalne jury, składające się z praktyków i ekspertów branż opakowaniowej oraz graficznej. Do ścisłego finału zakwalifikowano 17 prac. W II etapie konkursu uczestnicy podczas 2-minutowych prezentacji online prezentowali prototypy i odpowiadali na pytania jury. W kategorii Wrażenie zwyciężyła Gabriela Żełudziewicz prezentująca opakowanie na czekoladę „Cre-ate chocolate”, w kategorii Funkcjonalność i Forma - Gabriela Skrobacka prezentująca OKres BOX - opakowanie na środki higieniczne, w kategorii Szata Graficzna - Michalina Garnik prezentująca opakowanie na miód z funkcją pop-upu. Z finalistkami spotkamy się już niebawem na stoisku Strefy Studenta.

Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, aby doświadczyć korzyści płynących z udziału w spotkaniach. To szansa dla całej branży na ponowną wymianę kontaktów stanowiących podstawę biznesu. Co zatem należy zrobić, aby wziąć udział w wydarzeniu? Wystarczy dokonać rejestracji online i pobrać bezpłatny bilet https://packaging2021.exposupport.pl/visitor/register

Opracowano na podstawie informacji organizatora