W najnowszym wydaniu naszego miesięcznika tematy wiodące są dwa: materiały oraz ekologia w poligrafii.
Znajdą w nim Państwo argumenty na potwierdzenie faktu, że przemysł papierniczy jest w dużym stopniu zrównoważony, o czym świadczą m.in. coraz liczniejsze jego produkty zgodne z gospodarką obiegową i przyjazne środowisku. Dowiecie się Państwo również – a być może nie wszyscy są tego świadomi – że akcyza dotyczy także poligrafii: nowe regulacje obejmują zmywacze do druku offsetowego. Przedstawiamy też inteligentny papier, który stwarza nowe możliwości biznesowe.
W dziale ekologii piszemy o nowych standardach w certyfikacji FSC i PEFC, które pojawiły się w 2020 roku, a także o zmianach w europejskim znaku ekologicznym Ecolabel (m.in. rozszerzono zakres dotyczący papieru zadrukowanego).
Niedawno został opublikowany apel ONZ o pilne włączenie celów klimatycznych do planów postcovidowych; współgra z tym ambitny plan firmy Heidelberg, która zobowiązała się osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2030.
Poza tym w grudniowej „Poligrafice” m.in.: polska branża poligraficzna stała się w roku 2021 bardziej konkurencyjna, co wynika z najnowszego badania Siemens Financial Services; autonomiczna produkcja w drukarniach akcydensowych; systemy inspekcji wizyjnej zdobywają nowe obszary – i wiele innych interesujących artykułów. Gorąco zachęcamy do lektury!