Konferencja Print Matters for the Future
24 maj 2022 08:00

Ostatnia edycja konferencji Print Matters for the Future, która odbyła się 20 maja 2022 r. w Sztokholmie, przyciągnęła rekordową liczbę gości – ponad 90 uczestników z 18 krajów. Organizatorami tegorocznego wydarzenia były stowarzyszenia Intergraf i NOPA.

Co roku późną wiosną stowarzyszenie Intergraf organizuje konferencję „Print Matters for the Future” skupiającą się na różnych aspektach funkcjonowania branży poligraficznej i prezentującą najistotniejsze dla niej tematy. W obliczu poważnych wyzwań rynkowych uczestnicy majowej konferencji, w tym krajowe stowarzyszenia poligraficzne, drukarze, dostawcy dla przemysłu oraz prelegenci wysokiego szczebla z całej Europy, w sposób szczególny docenili okazję do osobistego spotkania i możliwość podzielenia się opiniami o najnowszych osiągnięciach i przyszłości branży.

Nasza konferencja jest corocznym kamieniem milowym dla całej branży. W tym roku wreszcie mieliśmy okazję osobiście omówić bardzo ważne kwestie. Z niecierpliwością czekam na ponowne spotkanie w przyszłym roku w Rydze 9 czerwca 2023 r. – podkreślił Ulrich Stetter, prezes Intergraf.

Spotkanie moderowali Ulrich Stetter, prezes Intergraf i dyrektor zarządzający Druckhaus Mainfranken GmbH oraz Håvard Grjotheim, wiceprezes stowarzyszenia NOPA i prezes Scandbook Holding AB. Konferencja rozpoczęła się prezentacją na temat perspektyw europejskiego rynku papieru graficznego, podczas której Alejandro Mata Lopez, dyrektor ds. opakowań i papieru graficznego w Fastmarkets RISI, wyjaśnił sytuację w zakresie podaży, uznając jednocześnie, że obecne ożywienie może być rodzajem bańki mydlanej.

Nick Rudikoff, dyrektor ds. kampanii UNI Global Union, przeanalizował sytuację giganta Amazon, wyjaśniając, że jest to najbardziej znana korporacja naszych czasów, która zajmuje się teraz także pakowaniem, drukowaniem i publikowaniem, co może spowodować spore zakłócenia w branży.

Simon Biltcliffe, dyrektor zarządzający Webmart przedstawił, jak prowadzi swoją firmę stawiając pracowników w centrum uwagi i strategii całego przedsiębiorstwa. W swojej prezentacji Maria Johansen, senior strategist w Subscribed Strategy Group firmy Zuora, opowiedziała o tym, jak strategie subskrypcji mogą mieć zastosowanie do druku.

Eduard Quintana, prezes Traycco i członek zarządu European Letterbox Marketing Association wyjaśnił, jak sprawić, by insertowanie było skuteczne, stwierdzając, że jedną z ich mocnych stron jest zgodność z RODO zważywszy, że wykorzystywanie danych będzie coraz trudniejsze. Helen Smith, szefowa marketingu w Precision Proco Group przedstawiła, w jaki sposób jej firma połączyła zaangażowanie pracowników ze zrównoważonym rozwojem.

Byłem zachwycony spotkaniem tak wielu kolegów w Sztokholmie w tym roku i możliwością omawiania ważnych dla naszej branży tematów, od rozwoju gospodarczego po zrównoważony rozwój, w tym również zaangażowanie pracowników – powiedział Håvard Grjotheim, wiceprzewodniczący NOPA.

Inny prelegent, Alexander Even Henriksen, dyrektor generalny Bonnier Norsk Forlag, pokazał w swojej prezentacji, jak tradycyjne książki drukowane są odporne na zakłócenia i wahania rynkowe. Natomiast Sarah Price, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Sappi Europe, podkreśliła, w jaki sposób przemysł papierniczy przygotowuje się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., jednocześnie patrząc na ochronę bioróżnorodności.

Zdobywca pierwszej nagrody w konkursie Intergraf Young Talent Award 2022, Tom Maskill, podczas wydarzenia mówił o druku w gospodarce o obiegu zamkniętym oraz o tym, jak firmy poligraficzne powinny prowadzić komunikację na temat śladu węglowego.

Kolejne spotkanie z cyklu Print Matters for the Future odbędzie się 9 czerwca 2023 r. w Rydze (Łotwa).

Opracowano na podstawie informacji stowarzyszenia Intergraf