Firma Fedrigoni Self-Adhesives wprowadziła na rynek nową folię dla branży komunikacji wizualnej i druku wielkoformatowego. Folia nie zawiera PVC, a w porównaniu z poprzednimi produktami tego typu jej wytwarzanie wywiera mniejszy wpływ na środowisko zapewniając redukcję zużycia energii, wody i emisji CO2.
Ri-Jet PO100 to folia poliolefinowa o grubości 100 mikronów, odpowiednia do dekoracji punktów sprzedaży, witryn sklepowych i paneli. Producent twierdzi, że folia jest wyjątkowo elastyczna w wersjach stosowanych w druku lateksowym, UV LED lub UV. Dodatkową korzyścią jest możliwość łatwego usunięcia folii z powierzchni bez pozostawiania śladów. Ze względu na swoje właściwości zmniejszające palność oraz zgodność z przepisami Reach i RoHS, Ri-Jet PO100 nadaje się zarówno do zastosowań zewnętrznych, jak i wewnętrznych.
Daniele Perotti, kierownik produktu ds. grafiki w firmie Fedrigoni Self-Adhesives, powiedział: Ri-Jet PO100 spełnia wymagania naszych użytkowników końcowych, głównych marek wnętrzarskich, modowych i luksusowych, które preferują rozwiązania niezawierające PVC w swoich kampaniach komunikacyjnych. Folia jest też zgodna ze zobowiązaniami podjętymi przez Fedrigoni w zakresie zrównoważonego rozwoju i wpływu na środowisko, popartymi obliczeniami oceny cyklu życia, które zostały rozszerzone na całą gamę produktów.
Zdaniem producenta certyfikowane dane pokazują, że produkcja Ri-Jet PO100 wymaga o 2 proc. mniej energii i 32,5 proc. mniej wody, co zmniejsza emisję CO2 o 15,5 proc. Rozwój tego produktu jest częścią planu firmy mającego na celu osiągnięcie celów do 2030 r., które obejmują 30 proc. redukcję emisji zanieczyszczeń i posiadanie 70 proc. wolumenu produktów samoprzylepnych zawierających najnowocześniejsze, zrównoważone parametry.
Opracowano na podstawie informacji portalu Digital Printer