Targi Labelexpo zyskały nowego właściciela. Tarsus Group, do której należy renomowana marka imprez skierowanych do branży etykietowej i opakowaniowej, została wykupiona za ponad 900 mln dolarów przez giganta branży wystawienniczej i analityki biznesowej, przedsiębiorstwo Informa. Informacja została przekazana w dniu 9 marca przy okazji publikacji wyników finansowych Informy na koniec roku rozliczeniowego.
Tarsus jest właścicielem „wysoce komplementarnego” portfolio ponad 160 światowych imprez wystawienniczych, wśród nich Labelexpo. Od maja 2019 r. Grupa należała do prywatnego funduszu inwestycyjnego Charterhouse Capital Partners, który wykupił ją za 708 mln dolarów. Teraz w ramach transakcji o wartości 940 mln dolarów przejmie ją Informa.
Podobnie jak w przypadku innych organizatorów międzynarodowych imprez branżowych, również Grupa Tarsus padła ofiarą kryzysu wynikającego z ograniczeń podróżowania obowiązujących w czasie pandemii koronawirusa. Targi Labelexpo Europe, które miały odbyć się jesienią 2021 r., zostały przeniesione na wiosnę 2022 r., ale wskutek rosyjskiej napaści na Ukrainę oraz kryzysu europejskiej branży etykietowej wywołanego przez długotrwały strajk w koncernie UPM zostały ponownie przesunięte. Zgodnie z obowiązującym terminarzem impreza ma się odbyć w dniach 11-14 września 2023 r. w halach centrum wystawowego Brussels Expo w Brukseli. Przeniesione z powodu wydłużonych obostrzeń pandemicznych chińskie targi Labelexpo Asia 2022 mają odbyć się w grudniu bieżącego roku.
Tarsus organizuje również imprezy B2B dla wielu innych branż, m.in. kosmetycznej, ochrony zdrowia, przemysłowej oraz lotniczej.
Ogłaszając przejęcie nowy właściciel oświadczył: Podobnie jak Informa, Tarsus spodziewa się udanego powrotu na rynek wydarzeń B2B Live i On-Demand w 2023 roku.
Proces przejmowania Tarsus Group powinien się zakończyć do 1 lipca 2023 r.
Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek