Konica Minolta wraz z uczniami szkół specjalnych stworzyła kalendarz przypominający o ważnych dniach związanych z ekologią i ochroną środowiska. Każdy miesiąc kalendarza ilustrują prace konkursowe, stworzone w ramach konkursu „Jestem EKO”, w którym brały udział dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami. Partnerem konkursu i kalendarza jest firma Antalis Poland Sp. z o.o.
Kalendarz „Jestem EKO”
Kalendarz już w samej nazwie zdradza swoją tematykę. Firma Konica Minolta promuje postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży oraz zwraca uwagę na istotę edukacji ekologicznej w dzisiejszych czasach. W każdym miesiącu wyróżniono ważne daty, święta oraz istotne dni z punktu widzenia ekologii i ochrony środowiska, np. Dzień Bez Opakowań Foliowych (23 stycznia) czy Światowy Dzień Recyklingu (18 marca). Celem projektu jest zwrócenie uwagi na poszczególne obszary ekologii oraz zachęcenie dzieci do zwiększenia wiedzy w tym zakresie. Dodatkowym atutem kalendarza są wyjątkowe prace plastyczne wyłonione w konkursie.
Kalendarz „Jestem EKO” jest wyjątkowy jeszcze pod jednym względem. Zaczyna się od kwietnia 2023 r., a kończy w marcu 2024 roku. Wybrany zakres czasowy nie jest przypadkowy. Tak rozlicza się rok finansowy w Japonii i w ten sposób twórcy nawiązują do japońskich korzeni firmy Konica Minolta.
Konkurs plastyczny w szkołach specjalnych
W listopadzie Konica Minolta Business Solutions Polska przeprowadziła konkurs plastyczny wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Konkurs miał na celu zainteresowanie uczestników tematem ochrony środowiska i kształtowanie świadomości ekologicznej.
Laureatów wyłoniła 3-osobowa komisja konkursowa składająca się z pracowników Konica Minolta oraz Antalis Poland Sp. z o.o. Jury zwracało uwagę na wartość artystyczną projektu, samodzielność wykonania, staranność, wrażenia artystyczne i kreatywność. Najlepsze prace znalazły się w kalendarzu „Jestem EKO”.
Prawdziwie ekologiczny
Co ważne, kalendarz jest ekologiczny nie tylko z nazwy. Został wydrukowany na papierze Nautilus Super White, w 100 proc. wyprodukowanym z masy makulaturowej z certyfikatem FSC. Papier dostarczył partner konkursu - firma Antalis Poland Sp. z o.o. Wspólna inicjatywa obu firm potwierdza, że istnieje wiele sposobów na promowanie ekologii.
Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta