Zmiana w składzie rady nadzorczej Koenig & Bauer
20 cze 2023 09:08

Były dyrektor generalny Koenig & Bauer Claus Bolza-Schünemann wniesie swoje doświadczenie w kierowaniu firmą jako nowy członek jej rady nadzorczej.

Claus Bolza-Schünemann, były dyrektor generalny Koenig & Bauer, dołączył do rady nadzorczej firmy trzy lata po tym, jak w 2020 roku zrezygnował ze stanowiska prezesa na rzecz Andreasa Pleßke. Bolza-Schünemann był dyrektorem generalnym firmy przez dziewięć lat i osiągnął w niej obowiązkowy wiek emerytalny. Jest prawnukiem założyciela firmy, a rodzina nadal pozostaje jej głównym udziałowcem. Został wybrany do rady nadzorczej dzięki poparciu ponad 99 proc. głosujących na walnym zgromadzeniu w Würzburgu, które odbyło się po raz pierwszy od trzech lat.

Ze względu na swój profil kompetencji jako ekspert branżowy i doświadczony dyrektor generalny wzmocni i rozszerzy wiedzę całego zarządu w obszarach innowacji, badań i rozwoju, technologii, inżynierii mechanicznej i zakładowej, druku oraz branży medialnej.

Obecny dyrektor generalny Andreas Pleßke nakreślił aktualny zakres działań, aby położyć podwaliny pod przyszłe działania. Odniósł się między innymi do nowo podpisanej umowy o wspólnym rozwoju z firmą Volkswagen, aby określić wykonalność nakładania suchej powłoki proszkowej na elektrody w celu realizowania zrównoważonej produkcji akumulatorów. Jeśli koncepcja okaże się wykonalna, nowa metoda produkcji przyniesie znaczne korzyści pod względem kosztów i ochrony środowiska w porównaniu z obecną metodologią powlekania na mokro elektrod. Faza rozwojowa potrwa do końca przyszłego roku.

Dyrektor finansowy Stephen Kimmich mówił o 49 proc. udziałów we włoskiej spółce Celmacch produkującej tekturę oraz o dwóch kolejnych partnerstwach w branży opakowań, w tym z firmą Sealed Air. Cieszymy się, że pierwsza maszyna do produkcji seryjnej została wprowadzona na rynek wraz ze wspólnym przedsięwzięciem z firmą Durst – powiedział Kimmich.

Mówi się, że pierwsze instalacje systemu  Varijet 106 również działają dobrze, co wskazuje, że podejście partnerskie działa. Łączenie wiedzy i technologii daje nam przewagę, pozwalając identyfikować wymagania na wczesnym etapie i reagować podejściem zorientowanym na klienta — powiedział Kimmich.

Opracowano na podstawie informacji portalu Print Business