Cyfrowa rewolucja w świecie opakowań
28 cze 2023 11:04

W dniach 21-22 czerwca br. firma DKS „zmieniła” swoją siedzibę w Kowalach pod Gdańskiem w nowoczesną, innowacyjną technologicznie drukarnię. Podczas konferencji i warsztatów „Cyfrowa rewolucja – odkryj nowe horyzonty w świecie opakowań”, jakie zorganizował ten multibrandowy dostawca, który od 30 lat zajmuje się wdrożeniami kompleksowych rozwiązań dla druku, prezentowane tu były dwie pełne linie do produkcji opakowań z maszynami różnych producentów, jakie w swojej ofercie ma DKS. Jak zapewniają organizatorzy – DKS i Akonda wraz z partnerami – a także niemal setka gości, jacy zarejestrowali się na wydarzenie - „odkryć” było wiele. Uczestnicy podkreślali bowiem niezwykle ciekawy charakter imprezy, nastawionej na praktyczny aspekt poznania możliwości, jakie oferują poszczególne prezentowane maszyny. Goście mogli więc zapoznać się z linią produkcyjną dedykowaną opakowaniom z uszlachetnieniami, pozwalającymi wyróżnić produkty na rynku. Druga z prezentowanych linii koncentrowała się natomiast na rozwiązaniach proekologicznych, znajdujących zastosowanie w produkcji opakowań.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom naszej konferencji i warsztatów, którzy poświęcili swój czas, by zapoznać się z prezentowaną przez nas i naszych partnerów  bogatą ofertą rozwiązań do produkcji cyfrowej opakowań – mówi Andrzej Ćwikliński, dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych w firmie DKS. - Naszym założeniem było stworzenie projektu, który zaprezentuje możliwości nowoczesnej drukarni, opartej na ciekawych i innowacyjnych technologiach, realizującej zlecenia nisko- i średnionakładowe, oferującej produkty odpowiadające na potrzeby rynku i pozwalające jej klientom wyróżnić się na nim. Cieszymy się, że nasza prezentacja pokazała zupełnie nowe horyzonty, jakie mogą osiągnąć nasi goście wykorzystując oferowane przez DKS rozwiązania w zakresie produkcji m.in. opakowań i etykiet. Choć warto nadmienić, że prezentowane maszyny drukujące, uszlachetniające i introligatorskie znakomicie nadają się również do produkcji materiałów reklamowych, książek, katalogów, zaproszeń i wielu innych. Zależało nam na tym, by również pokazać, że z nami mogą oni w całości zbudować pełne linie do produkcji wyżej wymienionych. Interesujące rozmowy, inspirujące dyskusje podczas spotkania były dowodem na to, że nasi goście z entuzjazmem przyjęli taki właśnie jego koncept.

„Pierwsza tak rozbudowana konferencja multibrandowa”

Jak podkreślają organizatorzy, była to pierwsza tak rozbudowana konferencja multibrandowa, w całości poświęcona ważnemu wyzwaniu rynkowemu, jakim stają się opakowania realizowane w niskich i średnich seriach z zastosowaniem różnych podłoży i uszlachetnień. Z jednej strony mogą one być drukowane w małoformatowych drukarniach cyfrowych, z drugiej - w cyfrowych działach tradycyjnych drukarń, realizujących na co dzień wysokonakładowe zlecenia. Prezentacje łączyły druk tonerowy z lakierowaniem 3D i wykończeniem introligatorskim na ploterach tnących. Partnerami wydarzenia były firmy, których przedstawiciele w krótkich wystąpieniach w części konferencyjnej wydarzenia prezentowali ofertę i rozwiązania swoich firm: Canon Polska (Michał Młynarczyk, professional print product manager), Fujifilm Polska (Agnieszka Głowacka, business development manager POD i Marek Czarnocki, deputy service manager Graphic Communication Division), Konica Minolta Business Solutions Polska (Mateusz Woźniak, production printing sales director) oraz Zing (Ewelina Tobiasz, backseller/junior product manager), a także Studio Projektowe Pelc&Partners (Maja Aleksandra Pelc, właścicielka). Z ramienia organizatorów wystąpili: Dominik Szulim (właściciel firmy Akonda) i Andrzej Ćwikliński (dyrektor sprzedaży systemów produkcyjnych w firmie DKS). Patronami medialnymi wydarzenia były m.in. czasopisma „Opakowanie” i „Poligrafika”. 

Warsztaty z innowacyjnymi technologiami

To jednak warsztaty - odbywające się w stworzonej na potrzeby wydarzenia „drukarni”, podczas których uczestnicy mogli obserwować produkcję „na żywo” interesujących opakowań - cieszyły się szczególnym zainteresowaniem gości. Warto podkreślić, że już w zaproszeniach, jakie otrzymali uwzględniono elementy, które powtórzyły się na opakowaniach produkowanych podczas spotkania. Zależało nam na tym, aby zaprezentować najnowsze trendy w projektowaniu, które w dużej mierze muszą obecnie odpowiadać na potrzeby marketingu sensorycznego, a które  można zrealizować na maszynach, jakie oferujemy – mówi Andrzej Ćwikliński.  Wśród prezentowanych podczas spotkania maszyn były: cyfrowa maszyna Fuji Revoria Press PC1120 (z kolorami specjalnymi), Canon imagePress V1000 (tu druk odbywał się na papierach ozdobnych) oraz Konica Minolta AccurioShine 3600, która umożliwia cyfrowe uszlachetnienia lakierem 3D UV, nadając produktom wyróżniającego je od innych charakteru. Był to pierwszy pokaz tego urządzenia w Polsce, wzbudzający duże zainteresowanie wśród gości wydarzenia. Uczestnicy mogli również obserwować wydajne procesy cięcia oraz bigowania przygotowanych wcześniej wydruków na ploterach iEcho serii PK. Wszystko to na papierach z oferty firmy Zing.

Pracujące podczas wydarzenia dwie cyfrowe linie do produkcji nisko- i średnionakładowych opakowań prezentowały pełnię możliwości oferowanego przez DKS i jej partnerów sprzętu i materiałów. Pierwsza linia była nastawiona na użycie kolorów dodatkowych i zaawansowanego uszlachetnienia. Druga - to linia technologiczna do druku w trybie CMYK na papierach ozdobnych, bez uszlachetniania. Wśród prezentowanych rozwiązań poza wyżej wspomnianymi były: maszyny drukujące Canon imagePRESS V700, Konica Minolta Accurio Print C4065 oraz Fujifilm ApeosPRO C750, a także foliarka do sleekingu.

Wszystkie maszyny – podkreśla Andrzej Ćwikliński - stanowiły dla nas narzędzia do zaprezentowania gościom, jak ciekawe mogą być obecnie opakowania (w tym personalizowane), a także etykiety i jakie możliwości otwierają innowacyjne maszyny dla drukarń i ich klientów. Okazało się, że to, co dla wielu z nich wcześniej było nieosiągalne, z naszymi propozycjami - jest możliwe. Cyfrowa rewolucja bowiem (z hasła naszego przedsięwzięcia) nie musi być taka trudna, co staraliśmy się podczas naszego wydarzenia udowodnić. Cieszymy się, że mogliśmy zainspirować naszych gości do zmian, co jest szczególnie ważne dla firmy DKS, która od 30 lat inspiruje klientów do podejmowania nowych wyzwań, dzięki którym możliwy jest ich rozwój.

30 lat DKS

Warto podkreślić przy tej okazji, że spotkanie było również okazją do świętowania 30-lat działalności DKS. Jesteśmy jednym z największych multibrandowych dostawców w zakresie druku w naszym kraju. Bardzo cieszymy się, że nasza pozycja jest tak stabilna, że możemy mieć wielu zaufanych parterów, oferując kompleksowe rozwiązania naszym klientom. Ten sukces od lat budujemy wspólnie – mówi Marian Stasiewski, prezes firmy DKS.
Składają się na niego dziesiątki tysięcy wdrożeń w firmach z różnych branż (w tym biurowej i poligraficznej) w całej Polsce, liczący sobie około 200 osób zespół specjalistów z dużym – jak podkreśla firma – doświadczeniem, kilkanaście oddziałów w całej Polsce, a także siedziba główna o powierzchni 5000 m2. Przede wszystkim jednak od lat opieramy go na umiejętności łączenia rozwiązań wielu producentów, którym ufamy i którzy mają zaufanie do nas, w kompleksową ofertę, którą mieliśmy przyjemność zaprezentować uczestnikom naszej konferencji i warsztatów – dodaje Andrzej Ćwikliński. - Możliwości współpracy z nami są bardzo szerokie, podobnie jak oferta DKS. Dzięki temu każda firma, która ma potrzeby drukowania, może znaleźć u nas coś dla siebie i swoich aktualnych potrzeb. Może to być kompleksowa linia do druku, ale również brakujące w danym zakładzie elementy, które pozytywnie wpłyną na wyższą jakość i wydajność, co z kolei przełożyć się może na lepszy biznes dla wielu z nich. Każda firma może też stworzyć z nami swój cyfrowy dział poligraficzny. Pozostajemy więc do Państwa dyspozycji.

Opracowano na podstawie informacji firmy DKS