Online Print Symposium 2025 zbliża się wielkimi krokami: niecałe cztery tygodnie pozostały do spotkania najważniejszych decydentów z międzynarodowej branży druku online podczas 12. edycji OPS w Science Congress Center w Monachium, które odbędzie się pod hasłem „Customer Centricity = Mass Customization + Artificial Intelligence”. Oorganizatorzy ogłosili właśnie nazwiska kolejnych prelegentów. Potwierdzono również start-upy, które wezmą udział w tzw. insight pitches.
Bezprecedensowy skład prelegentów
Udział w dwunastym dorocznym sympozjum Online Print Symposium potwierdziło dwóch kolejnych renomowanych ekspertów: dr Michael Fries oraz Annegret Bönemann. Oboje zapewnią cenny wgląd w przyszłość druku online i pokażą, w jaki sposób firmy mogą odnaleźć właściwą strategię w kontekście wyzwań gospodarczych i rozwoju technologicznego, aby z powodzeniem przetrwać na niestabilnym rynku.
Masowa personalizacja i sztuczna inteligencja: oto przyszłość druku online
Tegoroczne Sympozjum Online Print otworzy dr Michael Fries. Jako wiceprezes wykonawczy ds. Europy i globalnej produkcji w VistaPrint, od ponad 20 lat działa w międzynarodowej branży druku online, wcześniej pełniąc obowiązki dyrektora generalnego Onlineprinters i członka zarządu CEWE. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zna mechanizmy rynku jak nikt inny.
W swoim przemówieniu otwierającym OPS Fries opowie o tym, jak masowa personalizacja i sztuczna inteligencja stają się kluczowymi czynnikami wzrostu dla branży poligraficznej. Pokaże również, jakie strategiczne decyzje - w warunkach rosnących wymagań klientów, pojawiania się przełomowych technologii i zmian rynkowych - są niezbędne nie tylko do przetrwania w tym dynamicznym środowisku, ale także rozwijania się w sposób zrównoważony.
Zorientowanie na klienta kluczem do sukcesu
Annegret Bönemann będzie kolejnym ekspertem na scenie OPS. Jako szefowa działu Customer Experience w foryouandyourcustomers wspiera firmy w regionie DACH i Holandii w konsekwentnym dostosowywaniu ich cyfrowych produktów i usług do potrzeb klientów. Jej kariera rozpoczęła się w branży drukarskiej i medialnej, gdzie wcześnie opracowała innowacyjne modele biznesowe – to doświadczenie, które jest podstawą jej dzisiejszej pracy.
W swojej prezentacji podczas OPS wykaże, że koncentracja na kliencie to nie tylko modne hasło, ale również podstawowa strategia zrównoważonego rozwoju firmy. W czasach szybkiego rozwoju sztucznej inteligencji i automatyzacji skupienie się na ludziach i ich potrzebach ma kluczowe znaczenie - temat ten doskonale wpisuje się w tegoroczne motto OPS.
Współorganizator Bernd Zipper wyjaśnia, dlaczego motto OPS jest czymś więcej niż chwilowym trendem: „Wiodące firmy jutra nie będą polegać wyłącznie na sztucznej inteligencji, ale na doskonałym zorientowaniu na klienta z pomocą AI. Ci, którzy łączą masową personalizację z inteligentną analizą danych, tworzą unikalne, spersonalizowane doświadczenia klientów: wydajne, skalowalne i ekonomiczne. To właśnie połączenie indywidualizacji i automatyzacji stanie się decydującym czynnikiem sukcesu w branży druku online”.
Jak co roku, Online Print Symposium 2025 wyznaczy nowe standardy i pokaże, w jaki sposób firmy mogą aktywnie kształtować przyszłość druku online. Wszystkie nazwiska już potwierdzonych głównych prelegentów i mówców można znaleźć na stronie internetowej OPS: Program - Online Print Symposium 2025.
Świeże pomysły, wielkie możliwości - Insight Pitches na OPS 2025!
Insight Pitches podczas Online Print Symposium 2025 zapowiadają się w tym roku jako prawdziwa atrakcja. Zamknięto już proces zgłaszania uczestników, a 3 kwietnia siedem innowacyjnych start-upów będzie gotowych do zaprezentowania swoich modeli biznesowych najbardziej wpływowym decydentom w świecie druku online. Mając zaledwie 10 minut na wystąpienie, nowicjusze opowiedzą o pomysłach, z pomocą których chcą zrewolucjonizować branżę - to wyjątkowa okazja do odkrywania inspiracji, nowych pomysłów i szans na potencjalną współpracę.
Jens Meyer, współorganizator OPS, wyjaśnia ogromne możliwości, jakie Insight Pitches oferuje start-upom: „Promowanie innowacyjnych umysłów i nowych pomysłów biznesowych to sedno naszych imprez dla start-upów. Każdego roku z dumą prezentujemy różnorodne nowe rozwiązania i dajemy młodym firmom możliwość sprawdzenia się przed pierwszorzędną, międzynarodową publicznością. Niektóre z naszych start-upów dokonały swego przełomu właśnie w OPS. Imponującym przykładem jest Johannes Kautz z Hoodie Hoo, który w bardzo krótkim czasie przekształcił małą firmę w międzynarodowego gracza w dziedzinie masowej personalizacji odzieży. Dzięki naszej specjalnej sesji zamykającej pierwszy dzień kongresu udowadniamy, jak wielki potencjał ma nasza platforma dla początkujących przedsiębiorców.”
Dwa ekskluzywne wydarzenia networkingowe podczas OPS 2025
Online Print Symposium to nie tylko przełomowe prezentacje i innowacje - w centrum uwagi jest również networking. Dzięki dwóm ekskluzywnym wydarzeniom OPS oferuje możliwość nawiązania cennych kontaktów.
2 kwietnia OPS rozpocznie się spotkaniem Insider Get-together - idealnym wstępem do dyskusji w swobodnej atmosferze. Uczestnicy, prelegenci i start-upy będą mieli okazję poznać się nawzajem i przygotować na dwa ekscytujące dni.
Kolacja networkingowa w dniu 3 kwietnia zaoferuje możliwość kontynuowania rozmów z poprzedniego wieczoru i nawiązania nowych kontaktów biznesowych. OPS stanowi ekskluzywne miejsce spotkań dla znawców branży, decydentów i innowatorów na wymianę pomysłów i nawiązywanie partnerstw.
Organizatorzy:
zipcon consulting GmbH jest globalną firmą konsultingową dla branży komunikacyjnej, poligraficznej i medialnej, koncentrującą się na druku online i transformacji cyfrowej. Firma postrzega siebie jako niezależnego i kompleksowego konsultanta ds. technologii i strategii. zipcon opracowuje również badania rynku i różne studia przypadków dotyczące druku e-biznesowego, masowej personalizacji i publikacji wielokanałowych. Z jej doświadczenia korzystają wiodące firmy w branży druku online.
Bundesverband Druck und Medien e. V. (bvdm) jest organizacją parasolową niemieckiego przemysłu poligraficznego. Jako stowarzyszenie pracodawców, polityczne stowarzyszenie handlowe i techniczne stowarzyszenie handlowe, reprezentuje stanowiska i cele przemysłu poligraficznego wobec polityków, administracji, związków zawodowych i branży dostawców. Bvdm jest wspierane przez osiem stowarzyszeń regionalnych. Na arenie międzynarodowej jest zorganizowana poprzez członkostwo w Intergraf i FESPA. Przemysł poligraficzny obejmuje obecnie około 6500 głównie małych i średnich firm zatrudniających ponad 100 tys. pracowników opłacających składki ubezpieczenia społecznego.
Opracowano na podstawie informacji firmy zipcon