Korzystne perspektywy dla usług direct mail i door drop
17 mar 2025 11:22

Statystyki dotyczące direct mail i marketingu door drop (czyli dostarczania bezadresowych drukowanych materiałów marketingowych bezpośrednio do każdej skrzynki na listy - lub na wycieraczkę – zgodnie z położeniem geograficznym) utrzymują swoją skuteczność i znaczenie. Tak twierdzi organizacja JicMail, której zdaniem „druk okazał się bardziej skuteczny niż kiedykolwiek w okresie poprzedzającym koniec roku.”

JicMail zwraca uwagę, że druki promocyjne lądujące na wycieraczkach cieszą się większą uwagą niż dotychczas - i większą niż przesyłki cyfrowe.

W swoim najnowszym raporcie organizacja informuje, że 77% materiałów drukowanych lądujących na wycieraczce, czy to w formie korespondencji bezpośredniej, biznesowej czy door drop, zostało odebranych i przeczytanych. „Stanowi to najwyższy w historii odczyt tego kluczowego wskaźnika zaangażowania, odkąd przed ośmiu laty JicMail zaczął śledzić, jak konsumenci odnoszą się do przesyłek pocztowych” – informuje organizacja.

Na zapoznanie się z typową przesyłką typu direct mail odbiorca przeznacza średnio 133 sekundy w okresie 28 dni od momentu dostarczenia. Druki dostarczane w trybie „door drop” mogą liczyć na 56 sekund uwagi. Z badań JicMail wynika, że zakup w następstwie interakcji z direct mailingiem zdarzał się w 6% przypadków (z czego połowę stanowiły transakcje online). Szereg sklepów odnotowało ponadprzeciętne wskaźniki reakcji w przypadku przesyłek door drop i direct mail, przy czym JicMail wskazał na supermarkety, innych sprzedawców detalicznych i organizacje charytatywne.

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wydatki na druk ulotek zostały zdominowane przez sektor spożywczy i detaliczny, a w dalszej kolejności przez kampanie organizacji charytatywnych. W raporcie JicMail podkreślono pojawienie się w pierwszej dziesiątce firm takich jak Our Future Health, korzystających z bezpośredniej komunikacji mailowej.

Mark Cross, dyrektor ds. zaangażowania w JicMail, jest zachwycony wynikami badania, które wskazują, że druk pozostaje kluczowym elementem kampanii marketingowej: „Siła poczty jako ‘Super Touchpoint’ w najbardziej krytycznym dla wielu sezonie handlowym w roku była ponownie się uwidoczniła. Pytanie, które należy zadać tym, którzy nie skorzystali z oferty, brzmi: z jakiej nagrody zrezygnowałeś, nie decydując się na skorzystanie z poczty, gdy twoi użytkownicy Twojej konkurencji zamienili 133 sekundy uwagi skierowanej na direct mail na wskaźniki odpowiedzi, które są po prostu nieosiągalne w technologii cyfrowej.

Jego kolega, dyrektor ds. przywództwa w zakresie danych i uczenia się, Ian Gibbs, dodaje: „Poczta po raz kolejny dowiodła swoich mocnych stron w całym cyklu zakupowym w IV kwartale i rekordowego poziomu jej odczytu - wskaźniki pokazują wysoki poziom apetytu konsumentów na komunikaty marketingowe dostarczane za pośrednictwem kanału pocztowego.

 

Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Week