Keypoint Intelligence przyjęła na siebie rolę partnera merytorycznego stowarzyszenia FESPA i sponsora czterech kluczowych wydarzeń, które odbędą się między marcem 2025 i lipcem 2026 r.
W efekcie tej współpracy Keypoint Intelligence dostarczy wyniki specjalistycznych badań, zapewni wiedzę merytoryczną oraz strategiczny wgląd w problematykę branży, pomagając jej przedstawicielom w podejmowaniu przemyślanych decyzji w czasach, gdy druk wielkoformatowy, druk na tekstyliach, oprogramowanie do zarządzania produkcją i inne kluczowe obszary przechodzą nieustanną ewolucję. W warunkach szybkiej transformacji branży partnerstwo to zwróci uwagę na najbardziej aktualne trendy kształtujące rynek, w tym:
Sztuczną inteligencję i automatyzację - rola sztucznej inteligencji i zautomatyzowanego workflow w usprawnianiu produkcji, zwiększaniu wydajności i zwiększaniu rentowności.
Transformację cyfrową – dokonujące się przechodzenie z technologii analogowych na cyfrowe, które odblokowuje nowe możliwości w zakresie szybkości, wszechstronności i innowacji w całym ekosystemie druku.
Zrównoważony rozwój - rosnący nacisk na przyjazne dla środowiska materiały, energooszczędną produkcję i zrównoważone modele biznesowe w celu spełnienia wymagań regulacyjnych i konsumenckich.
Problem z pracownikami - branża poligraficzna stoi w obliczu niedoborów siły roboczej: coraz mniej nowych pracowników zasila rynek, doświadczeni specjaliści przechodzą na emeryturę, a automatyzacja zmienia role zawodowe, tworząc wyzwania w zakresie pozyskiwania wykwalifikowanych talentów i dostosowywania się do nowych wymagań dotyczących zatrudnienia.
Oprogramowanie produkcyjne i optymalizację przepływu pracy - wpływ zaawansowanego oprogramowania na usprawnienie produkcji poligraficznej, automatyzację workflow i analitykę biznesową.
„Naszą misją w FESPA jest wzmacnianie globalnej społeczności branży druku poprzez zapewnienie dostępu do najnowszej wiedzy, innowacji i trendów rynkowych" - powiedział Neil Felton, dyrektor generalny FESPA. „Partnerstwo z Keypoint Intelligence pozwala nam wzmocnić własny potencjał w zakresie przywództwa i upewnić się, że nasza globalna społeczność, członkowie specjalistycznych sektorów druku i oznakowań, mogą zyskać pogłębiony wgląd w kluczowe siły kształtujące przyszłość druku. Sztuczna inteligencja, automatyzacja, transformacja cyfrowa, zrównoważony rozwój i wyzwania związane z siłą roboczą są głównymi czynnikami napędzającymi zmiany, a dzięki tej współpracy chcemy wspierać firmy w podejmowaniu świadomych, strategicznych decyzji”.
Przedstawiciele Keypoint Intelligence będą uczestniczyć w wydarzeniach FESPA „na żywo” lub wirtualnie, a firma dostarczy raporty badawcze i bieżące treści, które mają na celu informowanie i wzmacnianie pozycji branży.
„Jako Keypoint Intelligence dostarczamy globalnej branży poligraficznej krytyczne badania, spostrzeżenia i wiedzę doradczą, niezbędne do poruszania się w zmieniających się środowisku i do napędzania strategicznego wzrostu” - powiedział Anthony Sci, prezes i dyrektor generalny Keypoint Intelligence. „Dzięki naszej współpracy z FESPA dostarczymy pogłębione informacje na temat kluczowych trendów kształtujących druk wielkoformatowy, druk na tekstyliach, oprogramowanie produkcyjne i inne sektory druku produkcyjnego. Wykorzystując nasze dane rynkowe, niezależne analizy i doświadczenie konsultingowe, zapewniamy firmom wiedzę umożliwiającą podejmowanie świadomych decyzji i utrzymanie konkurencyjności w szybko rozwijającej się branży.”
Pierwsze wydarzenie z udziałem Keypoint Intelligence w roli partnera merytorycznego odbędzie się podczas FESPA Global Print Expo 2025 w Berlinie (6-9 maja 2025 r.), a kolejne będą kontynuowane do lipca 2026 r. Profesjonaliści z branży mogą znaleźć bieżące informacje oraz listę nadchodzących sesji na stronie Keypoint Intelligence.
Pierwsze wystąpienia prelegentów z Keypoint Intelligence, zrealizowane w ramach nowego partnerstwa, odbędą się podczas konferencji SmartHub FESPA (części składowej wydarzenia Personalisation Experience 2025), która odbywa się równolegle z FESPA Global Print Expo 2025. W pierwszej sesji główni analitycy Lisa Brown i Johnny Shell zbadają, w jaki sposób narzędzia oparte na sztucznej inteligencji zwiększają kreatywność, zmniejszają ilość odpadów, usprawniają workflow i interakcję z klientami, w sesji zatytułowanej: „Innowacje oparte na sztucznej inteligencji przekształcające branżę poligraficzną”. Druga sesja, okrągły stół zatytułowany: „Dyskusja ekspertów branżowych na temat wpływu automatyzacji na przyszłość produkcji tekstyliów”, skupi się na sposobach, z pomocą których automatyzacja rewolucjonizuje działanie branży dekoracji odzieży, oferując większą wydajność, krótsze czasy realizacji, wyższą jakość produktu końcowego i wyższe marże zysku. Moderatorem dyskusji będzie dyrektor laboratorium Keypoint Intelligence, David Sweetnam, zaś Marcel Ruffer, założyciel firmy dtf-express GmbH; Colin March, dyrektor generalny Resolute DTG Ltd; Victor Cheung, dyrektor TSR, S.E.C Accessories Ltd; i Johnny Shell, główny analityk ds. druku na tekstyliach i odzieży w Keypoint Intelligence, podzielą się swoimi spostrzeżeniami.
Opracowano na podstawie informacji Keypoint Intelligence