Sztuczna inteligencja i automatyzacja niezbędne do usprawnienia workflow
28 mar 2025 07:37

Gelato, firma zajmująca się oprogramowaniem, której misją jest przedefiniowanie globalnej produkcji, opublikowała raport na temat stanu produkcji druku w 2025 r. (2025 State of Print Production Report), ujawniający kluczowe spostrzeżenia na temat ewoluującego krajobrazu tego segmentu. Opierając się na odpowiedziach liderów druku na całym świecie, raport podkreśla główne trendy w branży, w tym rosnące wykorzystanie sztucznej inteligencji, wzrost zapotrzebowania na personalizację i przechodzenie na druk cyfrowy.

„Branża poligraficzna jest przygotowana na ogromny wzrost” - powiedział CEO i założyciel Gelato, Henrik Müller-Hansen.Tak jak Netflix przewidział rewolucję streamingową i na nowo zdefiniował sposób, w jaki konsumujemy treści, tak producenci druku mają moc, by na nowo przeobrazić sposób tworzenia i dostarczania towarów. W tym roku chodzi o coś więcej niż technologię - chodzi o sposób myślenia”.

Kluczowe wnioski z raportu o stanie produkcji poligraficznej w 2025 r:

Sztuczna inteligencja i automatyzacja wiodą prym: 80% respondentów wskazało narzędzia oparte na sztucznej inteligencji i automatyzacji jako niezbędne do usprawnienia workflow, obniżenia kosztów i wspierania innowacji. Chociaż istnieje silna świadomość potencjału sztucznej inteligencji, tylko 55% aktywnie inwestuje w te technologie, aby pozostać konkurencyjnym, co sygnalizuje możliwość dalszych wdrożeń.

„Sztuczna inteligencja ma niesamowity potencjał, aby przekształcić świat produkcji poligraficznej i umożliwić automatyzację wszystkiego, od obsługi klientów po planowanie i optymalizację produkcji” - powiedział CPO Gelato, Marcus Boijemyr.

Personalizacja i integracja e-commerce: Warto odnotować, że aż 70% drukarni zauważa, że personalizacja i dostosowanie do potrzeb klienta wpływają na preferencje klientów, a producenci druku tak zmieniają swoją ofertę, by zapewnić unikalne doświadczenia na żądanie, i restrukturyzują swoje procesy pod kątem mikrozamówień. Ponadto 65% uczestników badania podkreśla rolę wdrażania usług e-commerce w przekształcaniu branży i tworzeniu nowych możliwości generowania przychodów dzięki sprawnym cyfrowym witrynom sklepowym.

„Aby prosperować, producenci druku muszą wyjść poza dzisiejsze wymagania i przyjąć to, czego chcą młodsi konsumenci - szybkość, personalizację i zrównoważony rozwój” - powiedział Bruce Watermann, założyciel i konsultant wykonawczy PrintReady Network. „Zwycięzcy w branży poligraficznej wykorzystają technologię - od integracji e-commerce po automatyzację - aby odblokować nowe możliwości generowania przychodów i długoterminowego wzrostu.

Zrównoważony rozwój nabiera tempa: Imponujące 70% respondentów wskazało na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na zrównoważone, przyjazne dla środowiska produkty. Przy 60% producentów druku deklarujących rosnące oczekiwania dotyczące krótszych czasów realizacji i mniejszego wpływu na środowisko, zrównoważony rozwój stał się koniecznością dla rozwoju biznesu.

„Konsumenci, zwłaszcza milenialsi i pokolenie Z, domagają się przejrzystości. Chcą wiedzieć, skąd pochodzą ich produkty, kto je wyprodukował i jak zostały wyprodukowane” - powiedziała Rebecca Razulis, dyrektor operacyjny Gelato. „Zrównoważony rozwój ma kluczowe znaczenie dla dzisiejszych producentów.”

 

Opracowano na podstawie informacji firmy Gelato