FESPA zorganizuje trzydniowy SmartHub
10 kwi 2025 14:01

Stowarzyszenie FESPA potwierdziło wprowadzenie nowego wydarzenia o nazwie SmartHub, które odbędzie się w ramach Personalisation Experience 2025 w dniach 6-9 maja 2025 r. w Messe Berlin w Niemczech. SmartHub obejmie serię sesji konferencyjnych prowadzonych przez ekspertów oraz Smart Factory Trail.

Nowe wydarzenie ma podkreślić sens korzystania z najnowszych technologii i oprogramowania w wielu dyscyplinach, z myślą o zmniejszeniu ilości odpadów i zwiększeniu wydajności operacyjnej, przy jednoczesnym wykorzystaniu korzyści płynących z cyfrowych metod produkcji.

Odwiedzający będą mogli zapoznać się ze wszystkimi wyróżnionymi wystawcami.

Smart Factory Trail

Podczas Smart Factory Trail – w którym można uczestniczyć za pośrednictwem aplikacji FESPA i kodów QR dostępnych w halach wystawowych - odwiedzający będą mogli zapoznać się ze wszystkimi wyróżnionymi wystawcami prezentującymi ofertę podczas trzech wspólnych berlińskich imprez targowych, którzy oferują rozwiązania do personalizacji i inteligentne technologie produkcyjne, od oprogramowania po rozwiązania do druku na żądanie.

Program konferencji SmartHub

Bezpłatna konferencja SmartHub będzie odbywać się przez pierwsze trzy dni targów w języku angielskim. Sesje odbywające się na stoisku A55, w hali 5.2, będą moderowane przez Franka Tueckmantela i obejmą rozmowy ekspertów na temat ich doświadczeń z personalizacją i inteligentną produkcją, ich znaczenia w marketingu oraz tego, w jaki sposób specjalistyczne drukarnie mogą skorzystać na inwestowaniu w rozwiązania umożliwiające personalizację. Prelegenci przyjrzą się również sile personalizacji w obszarach takich jak tekstylia i opakowania, a także zagłębią się w aktualne trendy wpływające na personalizację.

Wśród potwierdzonych sesji znajdą się:

- „Masowa kastomizacja w epoce sztucznej inteligencji: od produktów na miarę do projektowania algorytmicznego”. Frank Piller z Uniwersytetu RWTH Aachen skupi się na ewolucji masowej personalizacji i transformacyjnej mocy AI. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób personalizacja oparta na sztucznej inteligencji, inteligentna personalizacja i generatywna sztuczna inteligencja umożliwiają firmom dostosowywanie produktów i usług w stopniu dotychczas nieosiągalnym. Prelekcja zaoferuje przyszłościowe spojrzenie na świat spersonalizowanych produktów i usług, podkreślając znaczenie strategicznej integracji w celu uwolnienia pełnego potencjału sztucznej inteligencji w masowej personalizacji.

- „RSPCA: marketing oparty na danych dla osiągnięcia większego wpływu”. W tej sesji Charlie Stewart, kierownik ds. rozwoju w firmie Ebi; Tom Ridges, dyrektor generalny Herdify; oraz Ben Briggs, partner zarządzający w Join the Dots, przyjrzą się temu, jak organizacje charytatywne zwracają się ku strategiom opartym na danych, aby zmaksymalizować swój wpływ, i zbadają, w jaki sposób spostrzeżenia behawioralne mogą udoskonalić docieranie do odbiorców i poprawić skuteczność marketingu. Skupiając się na świątecznej kampanii RSPCA prelegenci zademonstrują, w jaki sposób optymalizacja danych dotychczasowych respondentów, testowanie różnych formatów i korzystanie z lokalnych komunikatów doprowadziło do 80% wzrostu pozyskania darczyńców i 54% obniżenia kosztu darowizny.

- „Potęga personalizacji: przekształcanie opakowań z tektury falistej za pomocą druku cyfrowego na żądanie”. W tej sesji Kerry Sanders, wiceprezes ds. rozwoju rynku i nowych firm w EFI, wyjaśni, w jaki sposób technologia druku cyfrowego może umożliwić dostawcom usług i specjalistom ds. opakowań spełnianie zmieniających się wymagań ich klientów. Sesja poświęcona będzie znaczeniu personalizacji, korzyściom płynącym z druku zmiennych danych oraz nowym źródłom przychodów dzięki personalizacji.

Sesje panelowe

W trakcie wydarzenia oprócz sesji prelegentów odbędzie się również szereg dyskusji panelowych, w tym prowadzone przez „ambasadorkę branży tekstylnej” FESPA Debbie McKeegan, koncentrujące się na inteligentnej produkcji. Sesje panelowe obejmują:

Konferencja SmartHub będzie się odbywać przez pierwsze trzy dni targów.

- „Rozwój B2B w druku na żądanie: opanowanie personalizacji w celu napędzania wzrostu”. W dyskusji panelowej udział wezmą Rusty Pepper, dyrektor ds. rynków globalnych i partnerstw w Taylor OnDemand; Hans Scheffer, dyrektor generalny i współzałożyciel HelloPrint; oraz James Old, dyrektor generalny i współzałożyciel Prodigi Group. Sesja będzie poświęcona ewoluującemu krajobrazowi druku B2B na żądanie i fundamentalnym różnicom między rynkami europejskimi i amerykańskimi, wyjątkowym wyzwaniom stojącym przed firmami w zakresie personalizacji oraz temu, w jaki sposób marki, dostawcy i sprzedawcy mogą przyjąć najlepsze praktyki w zakresie rozwijania skali spersonalizowanych rozwiązań B2B.

- „Jak automatyzacja wpływa na przyszłość produkcji tekstyliów”. W tej sesji David Sweetnam i Johnny Shell, główni analitycy w Keypoint Intelligence, zbadają, jak automatyzacja rewolucjonizuje sposób działania branży dekoracji odzieży, oferując większą wydajność, krótsze czasy realizacji, wyższą jakość produktu końcowego i oczywiście wyższe marże zysku.

- „Kiedy mniej znaczy więcej!”. W dobie inteligentnej, wydajnej produkcji Debbie Keegan i goście pomogą uczestnikom zrozumieć, dlaczego czasami mniej znaczy więcej (korzyści) dla firm poligraficznych. Ta sesja zbada potencjał inteligentnej produkcji, pokazując, w jaki sposób wykorzystanie najnowocześniejszych technologii, usprawnionych operacji i zrównoważonych praktyk zaowocuje rentowną produkcją przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości odpadów - zapewniając w ten sposób ochronę środowiska i wydajność operacyjną.

Duncan MacOwan, dyrektor ds. marketingu i wydarzeń w FESPA, komentuje: „Wydarzenia FESPA zapewniają możliwość wysłuchiwania wizjonerów i uczenia się na ich doświadczeniach, dlatego cieszymy się, że możemy gościć SmartHub. Opierając się na sukcesie konferencji poświęconej personalizacji w ostatnich dwóch latach, w 2025 r. wydłużyliśmy czas jej trwania do trzech dni, a także zapewniliśmy możliwość bezpłatnego udziału. W rezultacie ta cenna okazja jest otwarta dla szerszego grona odwiedzających; jesteśmy przekonani, że znajdą oni odpowiednie sesje na temat najnowszych rozwiązań w zakresie personalizacji i inteligentnej produkcji, a także przykłady z życia wzięte i wgląd w to, jak mogą rozszerzyć swoją ofertę personalizacji".

Odwiedzający Personalisation Experience 2025 uzyskają również bezpłatny dostęp do wydarzeń towarzyszących, FESPA Global Print Expo i European Sign Expo, gdzie zyskają szansę odkrycia najnowszych rozwiązań w branży druku specjalistycznego, oznakowań i komunikacji wizualnej.

 

Opracowano na podstawie informacji FESPA