Konferencja PRINT & DIGITAL CONVENTION 2025 coraz bliżej
7 maj 2025 08:12

Zaledwie tydzień dzieli nas od konferencji PRINT & DIGITAL CONVENTION 2025, która odbędzie się w dniach 13 i 14 maja. Odwiedzających w Düsseldorfie czekają dwa dni pełne impulsów, innowacji i kontaktów z ekspertami. Wydarzenie, które oferuje wysokiej klasy program kongresowy oraz prezentację praktycznych projektów, ponownie stanie się centralnym punktem spotkań dla branży poligraficznej, mediowej i komunikacyjnej.

Dzięki PRINT & DIGITAL CONVENTION tworzymy miejsce dla dogłębnej wiedzy i prawdziwej inspiracji. Połączenie zjazdu i kongresu stanowi do tego idealną platformę. Naszym celem jest aktywne promowanie dialogu na temat przyszłości branży druku, mediów i komunikacji” - wyjaśnia Rüdiger Maaß, dyrektor generalny Fachverband Medienproduktion e.V. (FMP).

Pogłębiona konferencja: wiedza, strategia i inspiracja

Program konferencji PRINT & DIGITAL CONVENTION obejmuje ponad 30 wykładów ekspertów, które odbędą się w trzech równoległych sesjach w ciągu dwóch dni. W centrum uwagi znajdą się tematy zorientowane na przyszłość: „Druk z wartością dodaną”, „Marketing Automation & Programmatic Print” oraz „Zrównoważona produkcja mediów”. Program zostanie wzbogacony o Forum Stadthalle, gdzie cztery międzysektorowe panele dyskusyjne każdego dnia umieszczą w centrum uwagi kluczowe tematy dotyczące branży.

Wydarzenie ponownie stanie się centralnym punktem spotkań dla branży poligraficznej, mediowej i komunikacyjnej.

Najważniejszymi punktami pierwszego dnia będą rozmowy na temat masowej personalizacji jako mega trendu, aktualizacji produktów drukowanych z pomocą technologii NFC, uszlachetniania druku jako podstawy udanej komunikacji marki i zrównoważonych strategii pakowania. Analogicznie, przy okrągłym stole omówiona zostanie kwestia, w jaki sposób obecny rozwój sztucznej inteligencji i technologii marketingowych wpłynie na druk programatyczny. Świeże impulsy przyniesie również prezentacja aktualnego badania CMC Print Mailing Study 2025: „Print-Mailings - the Rebel Twist in the Digital Era” pokaże rolę, jaką odgrywa druk w nowoczesnym miksie marketingowym oraz jak wpływa na współczynniki konwersji, ROAS i wartości koszyka zakupowego; oraz dlaczego nawet sama koperta mailingowa może okazać się strategiczną decyzją. Po raz pierwszy zaprezentuje się również start-up Paper Earth, który otwiera nowe perspektywy dla przyszłości obiegu zamkniętego dzięki papierowi produkowanemu z odpadów tekstylnych.

Program w drugim dniu kongresu skoncentruje się również na kluczowych dla przyszłości branży tematach, związanych ze zrównoważonym rozwojem, ramami prawnymi i wykorzystaniem sztucznej inteligencji w sektorze mediowym. Beatrice Klose jako sekretarz generalna INTERGRAF - parasolowej organizacji europejskiej branży poligraficznej - zapewni dogłębny wgląd w obecne i nadchodzące wyzwania regulacyjne, które stają się coraz ważniejsze dla sektora. Thomas Wagner, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju w regionie DACH firmy Canon Deutschland, opowie o praktycznym wdrażaniu kwestii zrównoważonego rozwoju. Jego wykład rzuci światło na drogę firmy Canon do osiągnięcia zerowej wartości netto. Perspektywy wzornictwa będą przedmiotem sesji „Iconic by Design”: Joana-Maria Bauchwitz (baries design) i Christian Prill (Brand Club) zilustrują, w jaki sposób projektowanie multisensoryczne staje się strategicznym etapem dla budowania tożsamości i osiągnięcia długoterminowego sukcesu marki na przykładzie tak silnych marek jak Lego i Gliss.

Doświadczenie w druku: wyróżnij projekty przez praktyczne podejście

Kluczowe projekty będą głównym formatem dzielenia się doświadczeniami na PRINT & DIGITAL CONVENTION. Pokażą konkretne przykłady zastosowań, które w fascynujący sposób łączą technologię z kreatywnością i strategią marki. Eksperci z całego łańcucha wartości połączyli siły i specjalnie na kongres przygotowali praktyczne przykłady w ramach ekscytującej współpracy. Przedstawione na konferencji najlepsze praktyki obejmą zarówno możliwości finishingu, strategie zarządzania marką, jak i kampanie łączone.

Szczególną atrakcją będzie projekt „Sweet Honey”, który na nowo zdefiniuje opakowanie miodu dzięki jedynemu w swoim rodzaju projektowi z etykietami o metalicznym wyglądzie i efektami dotykowymi. Równie intrygująca będzie produkcja na żywo spersonalizowanych notatników przy użyciu najnowocześniejszej technologii druku i post-pressu. W przypadku powieści dla dzieci „Jonas und das Schlangobustel” zaprezentowana zostanie kompletna produkcja książki - od projektu po druk i marketing - łącząca wiedzę techniczną z kreatywną. Inne atrakcje, takie jak zestaw kart muzycznych WE.LOVE.PRINT z NFC, drukowany przewodnik po kongresie PDC lub produkcja koszulek na żywo ze spersonalizowanymi motywami, mają dodatkowo podnieść jakość wrażeń zapewnianych przez konwent.

"Kluczowe projekty pokazują, jak potężny może być dziś druk - pod względem technologicznym, emocjonalnym oraz w doskonałej interakcji z kanałami cyfrowymi. Tutaj technologia spotyka się z zastosowaniem, a pomysł z realizacją” - mówi Rüdiger Maaß.

PRINT & DIGITAL CONVENTION odbędzie się w Düsseldorfie w dniach 13-14 maja 2025 r. i jest organizowany przez "Fachverband Medienproduktion (FMP)" we współpracy z Messe Düsseldorf i drupa. 

 

Opracowano na podstawie informacji organizatorów