Firma Koenig & Bauer wykorzystuje swoje doświadczenie w obszarze druku walut, aby dostarczać drukarniom komercyjnym i opakowaniowym aplikacje zabezpieczające. Spółka zaprezentowała szereg technologii zapobiegających fałszerstwom, opracowanych przez własny dział wizji i ochrony oraz powiązanych z jej maszynami do druku walut.
Są one uzupełnieniem rozwiązania, które jest już dostępne i szeroko stosowane do sprawdzania ważności waluty. Wykorzystuje on aplikację do rozpoznawania niektórych unikalnych cech drukowanego produktu, w tym przypadku banknotu euro wydrukowanego przy użyciu technologii wklęsłodruku. Pozostawia on charakterystyczny „podpis”, który może być sprawdzony w ciągu kilku sekund przez aplikację ValiCash, i jest używany przez sprzedawców detalicznych i inne osoby mające kontakt z drukowaną walutą.
Płyta wklęsłodrukowa używana do drukowania walut z technologią zabezpieczającą.
To rozwiązanie jest już stosowane. Aplikacje Aegis i Athenaeum są nowe i wykorzystują ukryty obraz, który jest drukowany na standardowej maszynie i który można wykryć z pomocą smartfona. Należą one do portfolio Koenig & Bauer Stegano (z greckiego "ukryty").
Narzędzie Aegis to plik graficzny, który służy do tworzenia obrazu na płycie używanej do nakładania lakieru. Jest on powiązany z produktem, a szczegóły są rejestrowane w chmurze. Koenig & Bauer dostarcza płytę służącą do tego celu.
Atheneum to bardziej ukryta aplikacja, niewidoczna dla oka, dopóki nie zostanie zeskanowana przez smartfon z odpowiednią aplikacją. Jest ona tworzona poprzez osadzenie cyfrowego obrazu w standardowym pliku, który może być wykonany tylko przez Koenig & Bauer. Plik jest przekazywany do drukarni, która produkuje płyty, a następnie przenoszony na karton w konwencjonalny sposób.
Ukryty element może być częścią logo, obrazu produktu, umieszczonym niemal w dowolnym miejscu artworku. Będzie on atrakcyjny dla drukarni produkujących opakowania produktów o wysokiej wartości, na przykład drogich win i alkoholi, części samochodowych i lotniczych, które mogą przyciągać fałszerzy.
Trzecim poziomem zabezpieczeń jest zastosowanie indywidualnej identyfikacji w przypadku produktu z limitowanej edycji, posiadającego szczególną wartość. W ten sposób można powiązać jednostkowy produkt z nabywcą w celu uzyskania pełnego potwierdzenia, jeśli zajdzie taka potrzeba. Do tej kategorii pasowałaby limitowana edycja grafik.
Koenig & Bauer oferuje doradztwo przy wyborze najbardziej odpowiedniej technologii do każdego zastosowania. W tekście zamieszczonym na LinkedIn, dyrektor generalny działu Vision & Protection, Julian Schubert mówi: „Oferta Koenig & Bauer Vision & Protection wykracza poza zwykłe zapobieganie fałszerstwom. Integrując ukryte dane i umożliwiając weryfikację za pośrednictwem aplikacji mobilnych, zwiększa łączność między produktami, markami i konsumentami. Otwiera to możliwości zaangażowania konsumentów, śledzenia i budowania większego zaufania, umożliwiając klientom łatwą weryfikację autentyczności ich zakupów.”
Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Business