Taktiful uruchamia narzędzie AI do wyceny uszlachetnień
2 cze 2025 11:10

Firma Taktiful Software Solutions poinformowała o wypuszczeniu na rynek kompletnej wersji Taktify, opartej na sztucznej inteligencji platformy do szacowania i wyceny, zaprojektowanej specjalnie dla cyfrowych uszlachetnień druku.

Taktify jest skierowana do drukarni komercyjnych, które chcą usprawnić szacowanie, poprawić marże i wyeliminować element subiektywności z wyceny procesów uszlachetnień.

Taktify jest skierowana do drukarni komercyjnych, które chcą usprawnić szacowanie, poprawić marże i wyeliminować element subiektywności z wyceny procesów uszlachetnień. Oparta na chmurze platforma tworzy szacunki kosztów i rekomendacje cenowe generowane przez sztuczną inteligencję w ciągu kilku sekund, biorąc pod uwagę lokalizację, sektor, materiały, siłę roboczą, zasięg i typ maszyny.

„Ceny zawsze były jednym z największych problemów w tej branży” - powiedział Kevin Abergel, dyrektor generalny i założyciel Taktiful. „Dzięki Taktify drukarnie nie muszą już zgadywać... To tak, jakby mieć w swoim zespole stratega cenowego opartego na sztucznej inteligencji.”

Obecnie narzędzie jest kompatybilne z cyfrowymi urządzeniami do uszlachetniania firm MGI, Konica Minolta i Harris & Bruno. Obsługuje aplikacje takie jak folia, lakier, wypukły druk UV i inne powłoki specjalne. Dalsze wsparcie dla systemów atramentowych i tonerowych jest w fazie rozwoju.

Jednym z pierwszych użytkowników oprogramowania została firma The Kennickell Group w stanie Georgia w USA. Po zainwestowaniu w sprzęt do finishingu MGI i Konica Minolta, firma zwróciła się do Taktify, aby uzyskać większą przejrzystość cen.

„Nie mieliśmy pojęcia, jakie opłaty pobierać za uszlachetnianie" - powiedziała Jana Johnson, wiceprezeska ds. administracji w Kennickell. „Kiedy zaczęliśmy korzystać z Taktify, zdaliśmy sobie sprawę, że zaniżaliśmy ceny. Oprogramowanie pokazało nam, co jest możliwe – po podniesieniu cen klienci nie mieli pretensji.”

Od czasu przyjęcia platformy Kennickell zanotował skrócenie czasu wycen, podwyżki marż oraz wzrost pewności pracowników swego zespołu sprzedaży. „Nasi sprzedawcy uwielbiają teraz sprzedawać zdobione wydruki, ponieważ faktycznie na tym zarabiają” - dodała Johnson.

 

Opracowano na podstawie informacji firmy Taktiful