Grupa Prime Label, czołowy producent etykiet w Europie Środkowo-Wschodniej, sfinalizowała transakcję nabycia udziałów w Arti-Bau Sp. z o.o. – polskiej cyfrowej drukarni etykiet z Dolnego Śląska. Grupa jest kontrolowana przez fundusz private equity Innova/6 SCA §SICAV z grupy Innova Capital, a akwizycja Arti-Bau jest już ósmą z kolei dokonaną przy udziale Innova. W ostatnich latach, firma koncentrowała się na rozwoju poprzez przejęcia, poszerzając swój zasięg działalności nie tylko dzięki rozbudowie portfolio usług, ale też ekspansję geograficzną. Tym samym Grupa znacząco umocniła swoją pozycję jako lidera w produkcji etykiet w Europie Środkowo-Wschodniej i zapewniła sobie możliwość pozyskiwania klientów także z rynków z regionu DACH czy Skandynawii.

Arti-Bau Sp. z o. o., założona w 2012 r. cyfrowa drukarnia etykiet, szybko przekształciła się z lokalnego producenta w rozpoznawalnego partnera dla branży opakowań w całej Polsce. Od początku działalności stawia na innowacje, odpowiadając na rosnące potrzeby rynku w zakresie personalizacji i elastyczności obsługi klienta, oferując wysokiej jakości etykiety samoprzylepne w technologii inkjetowej. Przełomowym momentem dla firmy było wdrożenie pierwszej w Europie hybrydowej maszyny do druku etykiet z możliwością uszlachetniania w niskich nakładach, dzięki czemu Arti-Bau zyskała przewagę konkurencyjną w segmencie etykiet premium. Obecnie firma rozwija działalność nie tylko w Polsce, ale także na rynkach niemieckojęzycznych, wykorzystując zdobyte doświadczenie i know-how.
„Od 2019 r. konsekwentnie budujemy naszą pozycję największego w Europie Środkowo-Wschodniej producenta bardzo bogatej gamy produktowej etykiet przy użyciu różnych technologii druku (druk cyfowy, offset i flexo). Rok 2024 był dla nas przełomowy, bowiem sprzedaż Grupy przekroczyła próg 100 mln euro, a tym samym dołączyliśmy do grona największych producentów etykiet w Europie. Warto nadmienić, że od pierwszej akwizycji lubelskiej spółki Embepress, Grupa urosła ponad siedmiokrotnie dzięki konsekwentnie realizowanej strategii buy and build, której wdrażanie zamierzamy kontynuować” – wskazał Arkadiusz Sapiecha, Group CEO, Prime Label. "Jestem przekonany, że dołączenie Arti-Bau do Prime Label przełoży się na jeszcze szybszy wzrost naszego działu druku cyfrowego (DigiPrime). Koncentracja na najwyższej jakości obsłudze klienta – od zaprojektowania etykiety, po błyskawiczną dostawę – daje nam zdecydowaną przewagę nad konkurencją. Dodatkowo, dzięki dwóm lokalizacjom druku cyfrowego, zapewniamy naszym klientom bezpieczeństwo dostaw. Wierzę, że wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w połączeniu ze wspólnymi wartościami, którymi kierujemy się prowadząc biznes przełoży się zarówno na sukces firmy, jak i zadowolenie pracowników” – dodaje.
Nowa akwizycja wzmacnia pozycję Prime Label w zakresie produkcji etykiet w technologii cyfrowej, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność w branży poligraficznej. Mają na to wpływ m.in. atuty tego rozwiązania, w tym możliwość efektywnego ekonomicznie druku krótkich serii, czy szybkiej odpowiedzi na potrzeby klienta oraz personalizacji etykiet. Dane rynkowe pokazują ponadto, że popyt na etykiety drukowane cyfrowo rośnie szybciej niż na te produkowane w technikach konwencjonalnych, takich jak fleksografia czy offset.
„Od początku działalności dążymy do umocnienia naszej pozycji na rynku opakowań w Polsce i w Europie, odważnie inwestując, także w te nieoczywiste rozwiązania. Codzienne mierzenie się z wymaganiami rynku skłoniło nas jednak do poszukiwania nowych kierunków rozwoju. Chcemy, aby nasi klienci poczuli realne korzyści tej zmiany, a cały zespół otrzymał zastrzyk nowej energii, pomysłów i technologii. Dzięki wstąpieniu Arti-Bau do prężnie działającej grupy o zasięgu europejskim otwierają się przed nami nowe perspektywy. Prime Label, podobnie jak my, stawia na ludzi i ich rozwój, bo to właśnie dzięki nim rośniemy szybciej niż konkurencja. Wierzymy, że synergia naszych doświadczeń umożliwi nam zbudowanie marki o globalnym zasięgu, a cała Grupa osiągnie wspólnie wyznaczony cel biznesowy. Dołączenie do Prime Label stanowi kamień milowy w historii Arti-Bau, otwierający nowy, ciekawy rozdział i dający znacznie większe poczucie bezpieczeństwa” – powiedziała Monika Stefańska, Prezes Zarządu Arti-Bau.
„Włączenie Arti-Bau do Prime Label to dla nas strategiczny krok, który jeszcze bardziej akcentuje kompetencje Grupy w obszarze druku cyfrowego i rozwiązań premium. Widzimy duży potencjał w synergii doświadczeń zespołów oraz wykorzystywanych technologii, co pozwoli nam nie tylko zwiększyć efektywność operacyjną, ale także przyspieszyć ekspansję na rynkach niemieckojęzycznych. Akwizycja umożliwi Grupie także oferowanie klientom uzupełniającej się oferty jeszcze lepiej dopasowanej do ich potrzeb i oczekiwań – od krótkich serii etykiet po kompleksowe rozwiązania opakowaniowe, takie jak gotowe torebki typu stand-up pouch drukowane w technice cyfrowej” – podkreślił Michał Wojdyła, Partner w Innova Capital.
Opracowano na podstawie informacji Innova Capital