Targi Labelexpo Europe 2025 pod znakiem rekordów
6 paź 2025 07:48

Targi Labelexpo Europe 2025, po raz pierwszy w ich 45-letniej historii zorganizowane w hiszpańskiej Barcelonie, to jak dotąd największa impreza tego cyklu, zarówno pod względem powierzchni wystawienniczej, jak i frekwencji (także międzynarodowej).

Statystyki dowodzą, że było to największe Labelexpo z dotychczas zorganizowanych, bowiem stoiska wystawców zajęły ponad 43 tys. m2 netto powierzchni. Wydarzenie pobiło również rekordy frekwencji, gromadząc ponad 37 tys. gości. Kluczowe statystyki obejmują: 18% wzrost liczby kluczowych uczestników, 49% wzrost liczby odwiedzających z Ameryki Południowej (w porównaniu z 2023 r.) oraz 28% wzrost liczby odwiedzających z Ameryki Północnej. Hiszpania zdominowała listę krajów, z których pochodziło najwięcej odwiedzających, wyprzedzając Włochy, Niemcy, Francję i Wielką Brytanię.

Andy Thomas-Emans, dyrektor strategiczny Labelexpo Global Series, powiedział: „Przeprowadzka do Barcelony na targi Labelexpo Europe 2025 jest strategicznym kamieniem milowym w 45-letniej historii targów. Pobicie rekordów zarówno pod względem powierzchni wystawienniczej, jak i frekwencji, świadczy o ciągłym rozwoju branży i globalnej atrakcyjności nowej lokalizacji. Szczególnie cieszy nas znaczny wzrost uczestnictwa międzynarodowego, zwłaszcza gości z obu Ameryk, co dowodzi naszego zaangażowania w tworzenie prawdziwie globalnej platformy dla branży etykiet i druku opakowań. Byliśmy świadkami obejmowania przez branżę obszarów automatyzacji, zrównoważonego rozwoju oraz początków integracji sztucznej inteligencji. To wszystko dowodzi, że sektor jest dynamiczny, podlega nieustannej ewolucji i innowacyjności.”

Wylęgarnia innowacji w zakresie automatyzacji i zrównoważonego rozwoju

W obszarze technologii druku fleksograficznego, cyfrowego i hybrydowego kluczowe tematy obracały się wokół automatyzacji, integracji sieci w chmurze oraz pierwszych osiągnięć w zakresie interfejsów maszyn i użytkowników opartych na sztucznej inteligencji. Kilka premier cyfrowych rozwiązań ma ułatwić przetwórcom wejście na rynek zdigitalizowanej produkcji i umożliwić wspólne z dostawcami zwiększanie skali produkcji.

James Steptoe, dyrektor techniczny w Troika Systems Ltd, skomentował: „Uważam, że to były niezwykle dynamiczne i skoncentrowane na przyszłości targi. Skala prezentowanych innowacji - od automatyzacji i druku cyfrowego po rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju - pokazała, jak szybko rozwija się branża opakowań. Zapoznanie się z najnowszą technologią i zrozumienie, w jaki sposób firmy na nowo analizują przepływy pracy, wydajność i odpowiedzialność za środowisko, było pouczające. Patrząc w przyszłość: umiejętność dostosowania się do zmian będzie miała kluczowe znaczenie, gdy będziemy poruszać się po nowszych technologiach i metodach.”

Andrew Galloway, dyrektor wydarzenia: „Nasza wizja Labelexpo Europe 2025 wykraczała poza samą przestrzeń wystawienniczą - chcieliśmy stworzyć bardziej wciągające i wartościowe doświadczenie dla naszej społeczności. Inicjatywy te odzwierciedlają nasze zaangażowanie w branżę, której służymy, nie tylko organizując wystawę, ale kompleksowe spotkanie branżowe, które dostarcza wartości w każdym punkcie styku.”

LOUPE zamiast Labelexpo

Przypomnijmy, że od przyszłego roku – poczynając od wrześniowych targów w Ameryce – impreza spod znaku Labelexpo będzie się odbywać pod nową marką LOUPE. Mimo zmiany nazwy wystawa będzie nadal koncentrować się na sektorze etykiet, opakowań giętkich oraz pudełek składanych.

Jade Grace, dyrektor zarządzająca Labelexpo Global Series: „Decyzja o zmianie nazwy wydarzenia to efekt dwóch lat rozważań i konsultacji z zaufanymi partnerami, stowarzyszeniami branżowymi i kluczowymi klientami. Przez ostatnią dekadę obserwowaliśmy, jak produkowane cyfrowo w linii opakowania giętkie stały się integralną częścią targów Labelexpo. Teraz widzimy te same trendy na rynku pudełek składanych, gdzie drukowanie inline, cyfrowe i hybrydowe ma potencjał, by zmienić ten kluczowy sektor druku opakowań. Etykiety pozostają rdzeniem portfolio LOUPE i nie możemy się doczekać, by wspierać postępująca ewolucję w branży.”

Kolejne europejskie targi powrócą w dniach 5-8 października 2027 r. jako LOUPE Europe 2027.

 

Opracowano na podstawie informacji organizatora