Xerox rozbudowuje portfolio maszyn drukujących
24 paź 2025 11:16

Podczas targów Printing United (22-24 października 2025) firma Xerox zapowiedziała wprowadzenie do swojej oferty nowej gamy maszyn do druku cyfrowego pod nową marką główną, do której będą należeć jej urządzenia produkcyjne.

Xerox ogłosił, że Proficio jest nową marką główną dla linii maszyn produkcyjnych i oznacza „początek nowej ery dla druku produkcyjnego Xerox.”

Nowe modele Xerox Proficio PX300 i PX500 są oparte na mechanice drukującej Fujifilm Revoria (odpowiednio) z prędkością 85 i 100 arkuszy/min.; są to również pierwsze od czasu zakończenia joint venture obu producentów produkty Xerox wykorzystujące rozwiązania drukujące Fujifilm, które trafiły na rynek.

Xerox ogłosił, że Proficio jest nową marką główną dla linii maszyn produkcyjnych i oznacza „początek nowej ery dla druku produkcyjnego Xerox.”

Nazwa Proficio pochodzi od łacińskiego czasownika oznaczającego postęp, rozwój i sukces.

Dwie nowe maszyny wyposażono w rozdzielczość druku Ultra HD z opcją piątego koloru dla druku bezbarwnego o niskim połysku oraz fluorescencyjnego różu dla produkcji w rozszerzonym gamucie.

Urządzenia PX300 i PX500 są napędzane przez Xerox Print Server z cyfrowym interfejsem Fiery FS700X, z „platformowym podejściem” do wykorzystanych technologii, takich jak automatyzacja i know-how Xerox w zakresie sztucznej inteligencji, workflow FreeFlow i oprogramowanie do personalizacji XMPie.

Terry Antinora, dyrektor ds. produktów i inżynierii w Xerox, powiedział, że warunki rynkowe i oczekiwania klientów zmieniły się „w sposób, który czyni zróżnicowanie i wydajność ważniejszymi niż kiedykolwiek wcześniej.”

„Nowe maszyny Proficio oparliśmy na naszej przewadze w zakresie automatyzacji, wiedzy na temat barwy oraz technologii Beyond CMYK – wspierając dostawców usług druku w osiąganiu większych zysków, wyróżniania się na tle konkurencji i rozwijania działalności” - dodał.

Kevin O'Donnell, szef marketingu Graphic Communications and Production Systems w Xerox UK and Ireland, powiedział serwisowi Printweek: „Nowe maszyny są zanurzone w czymś, co nazywamy ekosystemem Xerox - jak znaleźć zlecenia? jak automatycznie zarządzać pracą? jak zautomatyzować pracę za pomocą narzędzi AI i jak sprawić, by faktyczna funkcja drukowania była tak łatwa, wydajna i opłacalna, jak to tylko możliwe?”.

„Wyróżnikiem są wszystkie rzeczy, które dodajemy. To wszystko jest zapakowane w nasze okładki, które zawierają całą gamę technologii unikalnych dla urządzeń Xerox.”

Xerox rozpocznie regionalne wdrażanie dwóch nowych maszyn cyfrowych w przyszłym roku; zamówienia będą przyjmowane od marca, a wysyłka spodziewana jest w drugiej połowie roku. Aktualnie Xerox nadal sprzedaje obecne modele Versant.

Ceny nowego portfolio są na razie utajnione, ale, jak przekonuje producent, będą konkurencyjne w porównaniu do cen innych dostawców.

 

Opracowano na podstawie informacji firmy Printweek