2. Forum Etykietowe
6 gru 2016 14:44

Jednš z imprez towarzyszšcych tegorocznym targom Taropak było 2. Forum Etykietowe, zorganizowane wspólnie przez firmy ANI Printing Inks, Avery Dennison Polska, Heidelberg Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie i redakcję Poligrafiki. Była to już druga edycja spotkania dyskusyjnego poœwięconego rynkowi produkcji etykiet i opakowań w technologii wšskowstęgowej. Pierwsze Forum Etykietowe odbyło się podczas ubiegłorocznych targów Poligrafia i wzięło w nim udział niemal 100 przedstawicieli krajowych drukarń specjalizujšcych się w tym asortymencie. Tym razem frekwencja była nieco niższa, ale spotkanie Đ jak ocenili sami uczestnicy Đ równie interesujšce. Forum, podobnie jak poprzedniš edycję, poprowadził redaktor naczelny Poligrafiki Sławomir Sokołowski. Z ramienia firm współorganizujšcych imprezę wystšpili: Russel Joyce, dyrektor handlowy ds. farb wšskowstęgowych (ANI Printing Inks); Konstanty Odziemkowski, menedżer regionalny ds. farb wšskowstęgowych (ANI Printing Inks); Rene Kubu, dyrektor ds. marketingu na obszarze Europy Wschodniej (Avery Dennison); Hanna Barcińska, dyrektor zarzšdzajšcy Avery Dennison Roll Materials Europe na obszarze Polski, Ukrainy i krajów nadbałtyckich; Robert Brania, dyrektor ds. technologicznych i marketingu na obszarze Europy Północno-Wschodniej; Peter Waldburger, szef sprzedaży regionu Europa Œrodkowo-Wschodnia i członek zarzšdu Gallus; Andrzej Turski, odpowiedzialny za sprzedaż maszyn firmy Gallus w Heidelberg Polska. Motto tegorocznej edycji Forum brzmiało: ăRynek wšskowstęgowej produkcji etykiet i opakowań po targach drupaÓ. Podczas 3-godzinnego spotkania, podzielonego na częœć bardziej ogólnš, marketingowš oraz stricte technicznš, omawiano wiele aspektów zwišzanych z tematykš produkcji w maszynach wšskowstęgowych. Nie zabrakło też pytań z sali. W częœci rynkowej przedstawiono nieco statystyk zwišzanych z rynkiem produkcji wšskowstęgowej zaznaczajšc, że wcišż jest to jedna z najszybciej rozwijajšcych się gałęzi przemysłu poligraficznego w Polsce. Mówiono o nowych instalacjach, o wzroœcie sprzedaży poszczególnych firm. Wiele miejsca poœwięcono nowej sytuacji, w jakiej znalazły się polskie drukarnie, nie tylko etykietowe, po wejœciu naszego kraju do Unii Europejskiej. Podkreœlano rosnšce znaczenie eksportu w obrotach wielu firm. Na zakończenie częœci bardziej ogólnej przedstawione zostały nowoœci firm ANI Printing Inks, Avery Dennison i Gallus wprowadzone do oferty na przestrzeni ostatnich miesięcy. Druga częœć składała się wyłšcznie z pytań ułożonych na podstawie sugestii i uwag przedstawicieli drukarń wšskowstęgowych. Wiele z nich wišzało się z technicznymi aspektami produkcji etykiet i opakowań w maszynach wšskowstęgowych. Wœród poruszanych zagadnień znalazły się m.in. takie tematy jak: drukowanie opakowań miękkich w maszynach wšskowstęgowych, możliwoœć produkcji w tychże maszynach etykiet alternatywnych (np. termokurczliwych czy in-mould), zastosowanie sitodruku UV czy też œwiatłotrwałoœć podłoży i farb stosowanych w produkcji opakowań i etykiet. Nie zabrakło pytań dotyczšcych podniesienia efektywnoœci i optymalizacji kosztów drukarń. Na zakończenie przedstawiciele wszystkich trzech firm dzielili się swoimi uwagami na temat nowych możliwoœci, jakie pojawiajš się w dziedzinie produkcji wšskowstęgowej, tak w zakresie stosowanych w niej technologii drukowania i uszlachetniania, jak również zadrukowywanych produktów. Uczestnicy spotkania otrzymali też wydrukowany specjalnie z okazji 2. Forum Etykietowego specjalny biuletyn Poligrafiki. SS