W grudniu ubiegłego roku firma Seiko Epson Corporation ogłosiła zakończenie procesu przejęcia wszystkich udziałów w spółce Fiery, LLC, która jest liderem w rozwiązaniach w zakresie oprogramowania DFE dla druku cyfrowego. Transakcja, której wartość wyniosła 568,7 mln USD uczyniła Fiery spółką zależną Epson, co ma istotne znaczenie strategiczne dla dalszego rozwoju firmy. Dzięki temu przejęciu Epson wzmacnia swoją pozycję na rynku druku cyfrowego, co jest kluczowe w kontekście globalnych trendów w digitalizacji. Jakie korzyści z tej akwizycji odniesie Fiery, pytamy Johna Henzego, wiceprezesa firmy.
Jak przejęcie przez Seiko Epson Corporation wpłynęło na strategiczną wizję firmy Fiery i jakie synergie zostały i zostaną zrealizowane między oboma przedsiębiorstwami?
John Henze: Strategiczna wizja firmy Fiery to bycie liderem w branży druku pod względem technologii i innowacji DFE oraz workflow, co pozostaje niezmienne po przejęciu przez firmę Epson. To coś, z czego Fiery słynie, i coś, co Epson wyraźnie docenił. Przekaz z niedawnej prezentacji firmy Epson dla inwestorów był jasny: unikalne w branży kompetencje Fiery w zakresie oprogramowania doskonale uzupełnią specjalizację Epson w zakresie maszyn drukujących i głowic atramentowych.
Jak przejęcie wpłynęło na podejście firmy Fiery do ekspansji rynkowej, szczególnie w regionach o rosnącym po-pycie na rozwiązania do druku cyfrowego?
John Henze: Epson jest liderem w branży druku z silną rozpoznawalnością marki i kanałami sprzedaży na całym świecie. Klarowny cel firmy, jakim jest przewodzenie cyfrowej transformacji druku na skalę globalną, jest czymś, co bezpośrednio współgra z wiodącą pozycją oprogramowania Fiery. Nasza podstawowa strategia ekspansji polega na dalszym zwiększaniu możliwości aplikacji w rozwijających się obszarach, takich jak opakowania przemysłowe, etykiety, druk bezpośredni na folii (DTF) i pokrewne.
W jaki sposób, dzięki integracji z ekosystemem Epson, firma Fiery zapewni bezproblemowe wsparcie istniejącej bazy klientów, jednocześnie przyciągając nowych użytkowników?
John Henze: W Fiery jesteśmy dumni z tego, że wspieramy całą branżę druku, aby odnieść sukces, we współpracy z każdym partnerem OEM, który z nami kooperuje. Przejęcie przez Epson tego nie zmieni; współpraca między firmą Fiery a naszymi partnerami OEM nadal będzie przebiegać bez zakłóceń – wspólnie będziemy tworzyć najlepsze w branży urządzenia DFE i oprogramowanie workflow dla szerokiego grona partnerów i dla wielu rynków.
Firma Epson jest znana ze swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój. W jaki sposób Fiery integruje zrównoważony rozwój z rozwojem swoich produktów i praktykami operacyjnymi?
John Henze: Zrównoważony rozwój od dawna jest priorytetem dla firmy Fiery i choć naszym głównym produktem jest oprogramowanie, które ma relatywnie niewielki fizyczny wpływ na środowisko, skupiamy się na zmniejszaniu zużycia energii wszędzie tam, gdzie to możliwe. Dzięki bardzo wyraźnemu zaangażowaniu firmy Epson w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska czujemy, że jesteśmy w dobrych rękach, jeśli chodzi o przywództwo i kierunek realizacji naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Fiery jest liderem innowacji w dziedzinie druku cyfrowego. Jakich nowych rozwiązań możemy oczekiwać od Fiery po przejęciu przez firmę Epson?
John Henze: Automatyzacja ma kluczowe znaczenie w druku cyfrowym, a my koncentrujemy się na sposobach, w jakie możemy pomóc drukarniom zautomatyzować więcej, zautomatyzować lepiej i zautomatyzować łatwiej. Przyszłe produkty Fiery, takie jak FieryScribe i InkWise, właśnie to robią – wykorzystują moc sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do automatyzacji takich czynności, jak generowanie zleceń przez e-mail i zarządzanie zapasami atramentu. Ponieważ sztuczna inteligencja jest kluczowym obszarem badań dla Fiery, naszym celem pozostaje tworzenie produktów pomagających rozwiązywać konkretne, rzeczywiste problemy, z którymi drukarnie borykają się na co dzień.
Jaka jest przyszłość branży druku cyfrowego i w jaki sposób firma Fiery zamierza pozostać liderem tej transformacji?
John Henze: Druk cyfrowy znajduje się w ekscytującym punkcie zwrotnym – nie tylko eksploduje popyt na druk na żądanie, szczególnie w obszarach takich jak opakowania, etykiety i aplikacje DTF, lecz także jesteśmy u progu wzmocnienia pozycji branży dzięki silnym, dostosowanym do potrzeb narzędziom sztucznej inteligencji, które mogą pomóc w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów. Nasze bliskie relacje z partnerami OEM w całej branży poligraficznej – w wielu różnych zastosowaniach – dają nam wgląd w to, dokąd zmierza druk cyfrowy i w jaki sposób nasza wiodąca wiedza technologiczna będzie nadal umożliwiać drukarniom na całym świecie osiągnięcie maksymalnych możliwości. To ekscytujący czas dla branży druku cyfrowego.
Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiała Anna Naruszko