Każdy, kto kiedykolwiek miał przyjemnoć zakupić dobro inwestycyjne, zadał sobie pytanie o serwis i częci zamienne do danego urzšdzenia. W zależnoci od uzyskanej odpowiedzi, a pewnie i wczeniejszego dowiadczenia w używaniu podobnych produktów, samopoczucie albo użytkowanie zakupionego dobra mogło być bardziej lub mniej przyjemne (kosztowne), chyba że zamieniło się w swoistš udrękę.
Obserwujšc polski rynek poligraficzny wyranie można dostrzec dysproporcję między liczbš podmiotów, które efektywnie oferujš w Polsce do sprzedaży arkuszowe maszyny poligraficzne, zarówno nowe, jak i używane a tymi, którzy potrafiš je należycie, czyli z najwyższš starannociš serwisować, a tym samym dawać użytkownikowi gwarancję pełnego i spokojnego eksploatowania danego produktu. Powszechnie słyszy się, że to od jakoci serwisu danego urzšdzenia, dostępnoci częci zamiennych i od jego marki zależy, w jakim stopniu produkt ten jest rentowny dla użytkownika oraz jak jest postrzegany na rynku.
Definicje serwisowania mogš być różne. Moim zdaniem, przez współczesny serwis, także w poligrafii, rozumieć wypada nie tylko kompetencje poszczególnych pracowników serwisu, ale i pewnoć organizacji reprezentowanej przez struktury serwisowe, czyli Firmę. Ważne w takiej sytuacji jest to, czy Firma ta jest jednoosobowa, czy też wieloosobowa, a jeszcze ważniejsze to, czy firma ta została odpowiednio wyszkolona przez Producenta, jak również, czy Firma ta ma aktualny dostęp do nowoczesnych technologii Producenta.
Nieobojętna w takim przypadku staje się kwestia przygotowania właciciela firmy serwisowej do serwisowania maszyn poligraficznych, bowiem w zależnoci od stopnia jego osobistego przygotowania, dana firma może być skazana na zatrudnianie bšd kooperację, co prawda z uzdolnionymi ăsamoukamiÓ, którzy jednak podejmujš się usuwać awarie metodš prób i błędów. Przeprowadzanie czynnoci serwisowych metodš ăprób i błędówÓ jest, jak wiemy, obarczone ryzykiem wysokich kosztów, które zmuszony będzie w konsekwencji ponieć użytkownik danego dobra inwestycyjnego. Musimy się przecież zgodzić z tym, że usuwanie każdego problemu technicznego winno się rozpoczšć od dogłębnej analizy skutków awarii w celu sprawnego wycišgnięcia wniosków o jej przyczynach. Przy tym wszystkim z punktu widzenia użytkownika produktu najistotniejsze jest, w jakim realnym czasie zaistniała awaria zostaje usunięta i czy usługa serwisowa będzie odpowiednio niedroga. Wreszcie Đ czy wskazana przez wybrany serwis częć zamienna z właciwym napisem markowym nie będzie przypadkiem równowartociš samochodu redniej klasy, albo czy ogólny koszt usługi serwisowej będzie odpowiedni do realiów i warunków rynkowych panujšcych w Polsce.
Rynek offsetowych maszyn poligraficznych w Polsce przyjšł już doć jasny podział na: japońskich (Shinohara/Fuji, Ryobi, inne), niemieckich (Heidelberg, MAN Roland, KBA), czesko-amerykańskich (Polly) oraz jak podajš na stronie internetowej Adamovske Strojirny cypryjskich (Adast) producentów maszyn poligraficznych. Jak powszechnie wiadomo, Mercator Poligrafia z Krakowa reprezentuje na zasadzie wyłšcznoci marki Shinohara i Polly. Stšd, jako podmiot odpowiedzialny za cały rynek polski w sprzedaży uprzednio podanych Producentów, zorganizował sieć serwisów maszyn Shinohara i Polly, działajšcych w oparciu o zasadę dealersko-producenckiej autoryzacji. Aby to było możliwe, Mercator Poligrafia oraz zaproszone firmy serwisowe skutecznie przeszły liczne szkolenia i testy jakoci usług. To sprawiło, że wyłšczny dealer w Polsce oraz wymienieni wczeniej Producenci (Shinohara, Grafitec-Polly) mogli upoważnić wybrane firmy serwisowe do tytułowania się serwisami autoryzowanymi. Tym sposobem obecnie wród istniejšcych na rynku polskim podmiotów zajmujšcych się serwisowaniem arkuszowych maszyn poligraficznych w Polsce takich marek jak Shinohara i Polly, autoryzację posiadajš tylko i wyłšcznie następujšce Firmy:
Ľ Mercator Poligrafia w Krakowie (centrum serwisowo-diagnostyczne łšcznie ze zdalnym monitoringiem i diagnostykš maszyn przez Internet);
Ľ Firma ăLubiczÓ Đ Bohdan Berliński w Krakowie;
Ľ P.H.U. Masz-Graf Đ Mirosław Szymański w Warszawie;
Ľ Naprawa Maszyn Offsetowych i Biurowych Đ Mirosław Majka w Sopocie;
Ľ Naprawa Maszyn Offsetowych i Biurowych Đ Mirosław Abramik w Gdyni;
Ľ P.H.U. MSM Đ Stanisław Licbarski w Gdyni.
Taka struktura i specyfika serwisu maszyn poligraficznych, przy ogólnej liczbie pracujšcych prawie 25 osób w usługach serwisowych, zapewnia skutecznš i profesjonalnš obsługę serwisowš (gwarancyjnš i pogwarancyjnš) maszyn poligraficznych Shinohara i Polly w Polsce. Serwisy te majš możliwoć posiadania w swoich składach magazynowych (Kraków, Warszawa, Gdynia) częci zamiennych do serwisowanych maszyn poligraficznych. Także z racji tego, że serwisy te sš samodzielnymi polskimi podmiotami gospodarczymi, koszt ich usług opiera się na realiach ekonomicznych naszego rynku. Niewštpliwie czas reakcji serwisowych oraz dobre relacje z włacicielami istniejšcych drukarń umożliwiajš podejmowanie akcji serwisowych nawet w dni wolne od pracy, co niekoniecznie przejawia się w podrożeniu usług serwisowych.
Ukształtowana struktura serwisowa daje gwarancje jakoci i pewnoci działania maszyn Shinohara oraz Polly sprzedawanych przez Mercator Poligrafia, a także urzšdzeń peryferyjnych takich jak Schneider Senator (krajarki i automatyczne linie do cięcia), Watkiss (zbieraczki) i Morgana (złamywarki oraz numeratory). Pewnoć działania tych podmiotów serwisowych wspierana jest przez tzw. patrole serwisowe Producentów, dokonywane automatycznie raz na kwartał, gdzie specjalne przeglšdy gwarancyjne z definicji prewencyjnie zapobiegajš awariom.
W takich okolicznociach możemy oznajmić klientom o istnieniu silnego centrum serwisowego offsetowych maszyn poligraficznych Shinohara i Polly w Krakowie, tj. w Mercator Poligrafia oraz w Firmie Lubicz Đ Bohdan Berliński. To, przy kooperacji z serwisami w Warszawie, Gdańsku oraz Sopocie jednoznacznie zawiadcza, że zakup wybranych produktów poligraficznych z oferty Mercator Poligrafia obejmuje profesjonalnš obsługę serwisowš zarówno gwarancyjnš, jak i pogwarancyjnš w całej Polsce bez ryzyka powiększania ogólnych kosztów eksploatacji (KOSZTÓW SERWISU i CZĘCI ZAMIENNYCH) arkuszowych maszyn poligraficznych dostępnych na rynku polskim.
Artykuł sponsorowany