Canonada młodych talentów
6 gru 2016 14:44

1 lipca br. konferencjš prasowš i wernisażem zakończyła się pierwsza edycja akcji Kanon Twórców organizowanej przez firmę Canon Polska. Inicjatywa ma na celu wsparcie utalentowanych młodych ludzi, którzy chcš łšczyć twórczš pasję z pracš zawodowš w reklamie i pokrewnych branżach, oraz otwarcie rynku na potencjał twórczy. W konkursie trwajšcym od 1 lutego do końca kwietnia bieżšcego roku mogli wzišć udział twórcy w wieku od 18 do 27 lat. Ich zadaniem było dostarczenie prac w następujšcych kategoriach: fotografia, wideo, animacja, grafika 2D, grafika 3D, motion design i komiks. Prace miały odpowiadać na temat: Natura i technika Đ harmonia przyszłoœci; oceniało je grono specjalistów w dziedzinie reklamy i komunikacji wizualnej. Obrady jury odbyły się w połowie maja 2005 roku, a oficjalne ogłoszenie wyników i wręczenie nagród miało miejsce podczas uroczystej gali pod koniec maja. Została przyznana również specjalna nagroda internautów, którzy oceniali prace zgłoszone do bitwy internetowej (WeBattle). Nagrodzone i wyróżnione prace zostały umieszczone w pierwszym w Polsce takiego typu albumie Đ Kanon Twórców oraz opatrzone danymi kontaktowymi twórców. Album będzie dystrybuowany do agencji reklamowych i innych firm, które mogš być zainteresowane współpracš z młodymi projektantami. Izabela Rogulska z Canon Polska: Zainteresowanie, jakim w branży reklamowej zaczęła cieszyć się nasza akcja, pozwala sšdzić, że trafiliœmy w dziesištkę. Otrzymaliœmy wiele e-maili od agencji zainteresowanych kontaktem z laureatami konkursu. Niektórzy z nich już dostali pierwsze zlecenia. 1 lipca firma Canon Polska zorganizowała w Bibliotece UW konferencję prasowš, w czasie której można było porozmawiać z pomysłodawcami i jurorami konkursu: Izš Rogulskš, Aleksandrem Ostrowskim Đ prowadzšcym imprezę, Przemkiem Truœcińskim Đ niezależnym scenarzystš i rysownikiem, absolwentem ASP, Tomaszem Pruszczyńskim Đ prezesem OS3 multimedia i Igorem Dzierżanowskim Đ dyrektorem kreatywnym i członkiem zarzšdu agencji MEDIATOUCH. Po konferencji prasowej miał miejsce wernisaż nagrodzonych prac. Imprezie towarzyszyły liczne atrakcje: m.in. występy mimów (zdjęcie u góry), pokaz capoeiry, body painting na żywo oraz prezentacja sprzętu firmy Canon. Nagrody: Główna nagroda w kategorii Animacja Đ kamera Canon MVX350i Đ została przyznana Przemysławowi Adamskiemu i Katarzynie Kijek za ironiczno-abstrakcyjny obraz przyszłoœci pt. ăPracownikÓ. Drugš głównš nagrodę Đ zestaw oprogramowania Corel Draw Graphics Suite 12 oraz Corel Painter IX Đ przyznano w kategorii Komiks i otrzymała jš Agnieszka Chmielewska za pracę o konflikcie etyki i człowieczeństwa. Główna nagroda w kategorii Grafika 3D Đ drukarka Canon IP8500 oraz skaner Canon 9950F Đ przypadła Pawłowi Tujakowskiemu. Nagrodę Corela Đ zestaw oprogramowania Corel Draw Graphics Suite 12 oraz Corel Painter IX organizatorzy przyznali Jackowi Gajakowi za pracę w kategorii Grafika 2D, natomiast nagrodę internautów zdobył Jakub KoŸniewski. Akcję Kanon Twórców wsparły firmy: Corel, Europapier-Impap, Drukarnia Matrix, Agencja Kreatywna Delight, Wacom, Helion, OS3multimedia. Patronat medialny objęli: ăPolitykaÓ, ăFocusÓ, ăBriefÓ, ăDigitÓ, ăPozytywÓ, ă2+3DÓ, ăFluidÓ, Brain Damage, Antyradio 94, Onet.pl, Flashzone.pl, Fotopolis.pl, Hiro. Na podstawie informacji firmy Canon opracowała AN