Nowe sposoby generowania zysków w biznesie poligraficznym, różnorodność aplikacji możliwych do zrealizowania w technologii cyfrowej, łączenie procesów i technologii w ramach trybu hybrydowego, przyszłościowe i proekologiczne podejście do prowadzonej działalności – to tylko niektóre aspekty dwóch webinariów Mark Andy.
Zorganizowano je 22 września i 1 października br. z myślą o klientach tej firmy z całego świata. Główną atrakcją zdalnych spotkań była wprowadzona niedawno na rynek cyfrowa maszyna Digital Pro.
Poza prezentacją jej możliwości, także w kontekście odpowiedniej wyceny prac realizowanych w technologii cyfrowej (w przypadku modelu Digital Pro1) i hybrydowej (Digital Pro3), urządzenie zostało pokazane podczas pracy na żywo – prosto z centrów demonstracyjnych Mark Andy w Warszawie i w Chesterfield (stan Missouri, USA).
Webinaria były kolejną już, zdalną okazją do spotkania przedstawicieli Mark Andy z jej klientami. Główna „gwiazda” tych spotkań – maszyna Digital Pro – zadebiutowała w ofercie firmy podczas ostatniej edycji targów Labelexpo Europe. Wydarzenia zaplanowano tak, by – z uwagi na różnice czasowe – mogli w nich wziąć udział obecni i potencjalni użytkownicy rozwiązań Mark Andy ze wszystkich zakątków globu. Z tego względu 22 września było ono prowadzone i koordynowane przez europejski oddział Mark Andy, zaś 1 paździer-nika – przez jej centralę w USA.
Oba wydarzenia spotkały się z bardzo dużym odzewem i liczną frekwencją drukarzy ze wszystkich kontynentów – mówi Lena Chmielewska-Bontron – marketing manager Mark Andy Europe, koordynująca i prowadząca europejską odsłonę webinarium. – Bardzo nas to cieszy, bo świadczy o rosnącym zainteresowaniu rozwiązaniami cyfrowymi i hybrydowymi, stanowiącymi bardzo ważną część naszego portfolio. Uczestnicy obu webinariów byli bardzo aktywni, zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu każdego z nich, przesyłając liczne pytania za pośrednictwem czatu i e-maila. Deklarujemy, że na każde z nich uzyskają oni odpowiedź.
Przebieg obu wydarzeń był podobny; złożyły się na nie części teoretyczna i praktyczna. Pierwszą z nich – w europejskiej odsłonie webinarium – poprowadził Phil Baldwin, sales manager Mark Andy Europe, natomiast w amerykańskiej – Kristen Schulte, digital program manager Mark Andy. Po krótkiej prezentacji firmy (m.in. jej portfolio produktowego, udziałów w globalnym rynku maszyn wąskowstęgowych i liczby instalacji w skali świata) zaprezentowane zostały kluczowe czynniki, które decydują o rosnącym zainteresowaniu rozwiązaniami cyfrowymi i hybrydowymi: spadające nakłady, oczekiwania klientów względem krótszych czasów dostaw, potrzeba dywersyfikacji (różne wersje tego samego produktu) oraz zgłaszane przez część właścicieli drukarń problemy ze znalezieniem wykwalifikowanej kadry. Odpowiedzią firmy Mark Andy na te potrzeby jest maszyna Digital Pro – następca popularnego i z powodzeniem używanego (także przez przedsiębiorstwa z Polski) modelu Digital One. Prelegenci przedstawili najważniejsze funkcje i parametry techniczne tego urządzenia, wprowadzone – co podkreślano – także na podstawie uwag i potrzeb zgłaszanych przez klientów. Wśród aspektów technologicznych, jakie były brane pod uwagę przy konstruowaniu Digital Pro, znalazły się m.in.: połączenie druku cyfrowego i fleksograficznego (w wersji hybrydowej Digital Pro3), semirotacyjne wykrawanie, tryb drukowania „z roli na rolę” oraz możliwość cięcia zadrukowanej roli na arkusze. W efekcie – jak mówili prelegenci – powstała seria urządzeń (obejmująca obecnie dwa modele) o niskim koszcie jednostkowym wydruku, zapewniających zyskowną i elastyczną produkcję etykiet z prędkością do 23,4 m/min.
Kolejna część prezentacji dotyczyła aplikacji, jakie mogą być realizowane na maszynie Digital Pro. Dwie z nich zostały zaprezentowane podczas pokazów urządzeń, zainstalowanych w centrach demonstracyjnych Mark Andy w Warszawie (gdzie za pracę maszyny odpowiadał Michał Mokrzycki – specjalista ds. druku Mark Andy Europe) i w Chesterfield (tu operatorem był Tom Potts). Pierwszą była etykieta na szampon w trzech wersjach, bazująca na folii transparentnej, zadrukowana w trybie CMYK z dodatkową bielą, a następnie pokryta złotą folią w trybie na zimno i poddana wykrawaniu. Drugim przykładowym zleceniem była etykieta na wino wydrukowana na podłożu strukturalnym w trybie CMYK, a następnie sztancowana inline.
Z dużym zainteresowaniem uczestników obu spotkań spotkała się część związana z odpowiednią kalkulacją zleceń realizowanych na maszynie Digital Pro (podczas europejskiego webinarium mówił o niej Syd Roberts – specjalista ds. rozwiązań cyfrowych Mark Andy). Zaprezentowane tu zostało specjalnie stworzone przez firmę Mark Andy narzędzie – Label Job Estimator.
Oba wydarzenia zakończyła sesja pytań i odpowiedzi, które dotyczyły różnych aspektów wykorzystania maszyny Digital Pro i zastosowanej w niej technologii cyfrowej (jako alternatywy bądź uzupełnienia dla technik konwencjonalnych), finalnych cen produktów czy też porównania maszyn Digital Pro z rozwiązaniami konkurencyjnymi.
Tom Cavalco, executive vice president w firmie Mark Andy, podsumowuje: Kolejne wirtualne spotkania – kolejny sukces. Tak najkrócej można podsumować nasze webinaria, w których wzięli udział przedstawiciele branży poligraficznej. Cieszymy się, że nawet w tak trudnym okresie, gdy wciąż zmagamy się z pandemią, mamy szansę zaprezentować rozwiązania Mark Andy drukarzom z całego świata. Równie mocno cieszy nas ich rosnące zainteresowanie maszynami cyfrowymi i hybrydowymi z naszej oferty. Mamy nadzieję, że już wkrótce część z nich dołączy do grona zadowolonych użytkowników modelu Digital Pro, podążających – zgodnie z mottem obu webinariów – nową drogą ku zyskowności.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Mark Andy