Około półtora roku przed rozpoczęciem targów drupa osiągnęła ważny kamień milowy: ponad 100 000 m2 powierzchni wystawienniczej netto zostało już zarezerwowane przez około 900 wystawców z 45 krajów. To wyraźnie podkreśla znaczenie i pozycjonowanie targów drupa utrzymujących od lat pozycję lidera wydarzeń poświęconych technologiom druku.
Od renomowanych globalnych graczy po nowych uczestników – lista zarejestrowanych wystawców jest długa i imponująca. Znani od lat wystawcy, tacy jak: Bobst, Comexi, Duplo, EFI, Epson, ESKO, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, Konica Minolta, KURZ, Landa, Müller Martini, Screen, Windmöller & Hölscher, już zadeklarowali swój udział i zamierzają prezentować innowacje, trendy technologiczne, nowe portfolio produktów oraz globalne premiery w Düsseldorfie od 28 maja do 7 czerwca 2024 r.
Od oficjalnego rozpoczęcia rejestracji minął ponad miesiąc, a Messe Düsseldorf nadal odnotowuje duże zainteresowanie powierzchnią wystawienniczą; oczywiście nowe rezerwacje stoisk nadal są przyjmowane. Na ten moment najsilniej reprezentowanym krajem wśród wystawców są Niemcy, wyprzedzając takie kraje jak: Belgia, Chiny, Indie, Włochy, Japonia, Hiszpania, Niderlandy, Szwajcaria, Turcja, Wielka Brytania i USA.
Obecny poziom rezerwacji i pozytywne opinie wystawców napawają nas optymizmem – pomimo wyzwań geopolitycznych i ekonomicznych wierzymy, że drupa 2024 ponownie będzie najważniejszym miejscem spotkań branży na świecie – stwierdziła Sabine Geldermann, dyrektor drupa Portfolio Print Technologies Messe Düsseldorf i dodała: Z około 75 proc. międzynarodową frekwencją po stronie wystawców, drupa zajmuje znakomitą pozycję według światowych standardów. Zasięg, różnorodność i sposób prezentowania innowacji są wyjątkowe i po raz kolejny zapewnią wgląd w przyszłość tej branży. Oferując idealne warunki dla wystawców i odwiedzających, targi sprzyjają budowaniu sieci kontaktów i prowadzeniu opłacalnych projektów.
Jak zapowiada organizator, w centrum uwagi tradycyjnie znajdą się transfer wiedzy i konsultacje z ekspertami z całego świata. Głównymi tematami rozmów i prelekcji będą wpływ globalnych megatrendów i związanych z nimi nowych modeli biznesowych, a także wynikające z nich możliwości rozwoju branży poligraficznej. Pojawią się też specjalne fora takie jak drupa cube i drupa next age. Organizatorzy udostępnią także obszar wystawienniczy dla start-upów, młodych talentów, jak również przestrzeń dla innowacyjnych rozwiązań w zakresie opakowań i tekstyliów oraz segment „zrównoważonego rozwoju”.
Ze swoim programem targi drupa nadążają za dynamiką rynku, która stale wkracza na nowe obszary w dziedzinie aplikacji przemysłowych i funkcjonalnych świadcząc tym samym o wysokim stopniu gotowości na przyszłe wyzwania. Specjalny blog drupa już w tej chwili pozwala na bieżąco śledzić branżowe trendy, poznawać kreatywne rozwiązania i inspiracje z całego świata. Zainteresowane osoby mogą także subskrybować biuletyn drupa zawierający najnowsze wiadomości publikowane na blogu oraz informacje związane z międzynarodowymi wydarzeniami wchodzącymi w skład drupa Global Portfolio.
Wystawcy, którzy już zapowiedzieli swój udział w targach drupa 2024, chętnie dzielą się swoimi opiniami i oczekiwaniami wobec nadchodzącego wydarzenia. Ken Hanulec, wiceprezes ds. marketingu światowego, Electronics for Imaging powiedział: EFI dostarcza klientom kluczowe innowacje i możliwości rozwoju w obszarze druku cyfrowego – dla nas drupa to miejsce, w którym prezentowane są najlepsze cyfrowe pomysły. Na targach drupa 2016 zaprezentowaliśmy jednoprzebiegową maszynę atramentową Nozomi, która zmienia branżę tektury falistej. Liczymy, że pokaz w 2024 roku będzie równie ważny dla każdego, kto szuka kolejnego poziomu sukcesu w wielu segmentach druku cyfrowego.
Dirk Schröder, kierownik działu sprzedaży papier/folia/rynki specjalne, Erhardt+Leimer podkreśla: „Tworzymy przyszłość” – hasło targów drupa to także nasze hasło. Jako wiodący dostawca w zakresie automatyzacji procesów, stale pracujemy nad przyszłościowymi rozwiązaniami. Nie możemy się doczekać, aby zaprezentować gościom odwiedzającym targi nową technologię EL.NET opartą na cyfrowej architekturze systemu i uzupełniającą nasze portfolio produktów do kontroli inline.
Markus Gorlt, szef globalnego marketingu i sieci, Ferag Deutschland GmbH tak komentuje wydarzenie: Naszym zdaniem sytuacja w branży jest obecnie bardzo napięta, chociażby ze względu na wyższe koszty materiałów i energii. Właśnie z tego powodu nasz cel i przesłanie na nadchodzące targi drupa 2024 są jasne: klienci powinni czuć, że Ferag jest niezawodnym i innowacyjnym partnerem w perspektywie długoterminowej, zwłaszcza w zakresie serwisu, wsparcia i dostaw części zamiennych. Kierujące nami trendy obejmują elastyczne i zrównoważone technologie produkcji, nowe przełomowe modele biznesowe, automatyzację i zwiększoną wydajność, a także przyszłe modele leasingu dla zakładów produkcyjnych.
Ken Zhao, współzałożyciel HanGlory Group tak mówi o swoich oczekiwaniach: drupa to bardzo ważne wydarzenie dla HanGlory, pomaga nam stanąć na dużej scenie branży poligraficznej, aby pokazać światu nasz rozwój i osiągnięcia w dziedzinie cyfrowego druku atramentowego. Teraz, w obliczu stale zmieniającej się i ewoluującej rzeczywistości zdecydowaliśmy się ponownie wziąć udział w targach drupa 2024, co jest dla nas cenną okazją do dalszej integracji z międzynarodowym rynkiem cyfrowego druku atramentowego. Celem jest tworzenie jeszcze doskonalszych produktów, usług i rozwiązań, które są coraz bardziej zgodne z wymogami międzynarodowego rynku.
drupa jest dla nas wizytówką naszych wiodących technologii i innowacji w druku komercyjnym i opakowaniowym. Heidelberg chce nadal kształtować przyszłość branży mediów drukowanych, dlatego nie możemy się doczekać ponownego spotkania z klientami w Düsseldorfie – stwierdził dr Ludwin Monz, prezes zarządu/CEO, Heidelberger Druckmaschinen AG.
Natomiast dr Andreas Pleßke, rzecznik zarządu/CEO Koenig & Bauer AG i przewodniczący komitetu drupa mówi: Rok 2024 wciąż wydaje się odległy, ale dla firmy Koenig & Bauer targi drupa są już bardzo blisko. Czekamy, aby ponownie doświadczyć ekscytujących wrażeń na najważniejszych targach branżowych na świecie. Wiele rzeczy się zmieniło w porównaniu do poprzednich lat. Jako wystawca dołożymy wszelkich starań, aby wiodące tematy – digitalizacja i zrównoważony rozwój – były dla wszystkich zrozumiałe.
Swoimi przemyśleniami i komentarzami podzielił się również Olaf Lorenz, dyrektor generalny ds. globalnego zarządzania marką, Konica Minolta, Inc.: drupa to fundament naszej branży. Pod kątem edukacyjnym i informacyjnym istnieje duże zapotrzebowanie na wydarzenia na żywo, dlatego nie możemy się doczekać, aby znaleźć się na miejscu. Jako światowy lider technologiczny Konica Minolta ponownie będzie obecna na wystawie. Dzięki naszemu zaangażowaniu w cele związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną z niecierpliwością czekamy na gości na naszym stoisku, aby pomóc im przemyśleć możliwości, nagłośnić ich kreatywne pomysły i zobaczyć potencjał w druku. drupa stanowi dla nas idealną platformę do zademonstrowania najnowszych technologii i ulepszeń w celu dalszej identyfikacji i uwolnienia potencjału cyfryzacji.
drupa 2024, wiodące na świecie targi poligraficzne i opakowaniowe zapewniają doskonałą okazję do nawiązania kontaktów. Oczekujemy przełomowych innowacji i zrównoważonych rozwiązań zgodnych z globalnymi wyzwaniami. Już odliczamy dni i cieszymy się, że możemy zaprezentować światu naszą nową gamę produktów, która pomoże klientom osiągnąć wysoki wolumen produkcji przy niższych kosztach eksploatacji. W pewnym sensie tworzymy w ten sposób przewagę konkurencyjną, aby utrzymać wysoce konkurencyjny rynek światowy! – powiedział Swapnil Patel, dyrektor zarządzający, Line O Matic Graphic Industries.
Hermann Veismann, dyrektor generalny działu drukowania i wykańczania, Windmöller & Hölscher tak komentuje wydarzenie: drupa to najważniejsze wiodące targi dla branży poligraficznej. I oczywiście dlatego będziemy ponownie obecni w Düsseldorfie w 2024 roku. W&H zaprezentuje innowacyjne rozwiązania dla szerokiej gamy wyzwań w oparciu o swoje unikalne portfolio maszyn drukujących. Oprócz wprowadzenia nowych produktów pokażemy, w jakim stopniu technologia druku przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i zwrócimy uwagę na potencjał, jaki niesie ze sobą cyfryzacja.
Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ