Kolejna edycja Future Factory 
7 paź 2021 13:50

Zrównoważony rozwój, cyfryzacja i serwicyzacja to duże wyzwania, z którymi musi się dziś zmierzyć rynek poligraficzno-opakowaniowy. 

Znalazły się one w centrum projektu Future Factory, łączącego innowacje, szkolenia oraz tworzenie sieci biznesowych i będącego swoistym pasem startowym dla zaplanowanych w dniach 3-6 maja 2022 r. w Mediolanie targów Print4All. Kolejna, tym razem hybrydowa odsłona Future Factory miała miejsce w dniach 15-16 września br. 

Jak podał Andrea Briganti, dyrektor generalny ACIMGA, stowarzyszenia włoskich producentów maszyn drukarskich, przetwórczych i papierniczych, otwierając to pierwsze po prawie dwóch latach przerwy spotkanie na żywo, w tegorocznej edycji Future Factory uczestniczyło ponad 700 osób poprzez streaming i 150 przybyłych osobiście do Mediolanu. Wydarzenie to stanowiło główny przystanek na drodze prowadzącej do targów Print4All i po raz kolejny stało się platformą dyskusyjną na kluczowe tematy, pokazującą kierunki zmian w modelach bizne- sowych oraz relacjach między produkcją, dystrybucją i konsumentami.

Brakujący hub

ACIMGA od lat koncentruje się na celu zjednoczenia społeczności, oferując okazję do wymiany doświadczeń i internacjonalizacji – powiedział Daniele Barbui, prezes ACIMGA. – Wierzymy, że globalne podejście jest dziś konieczne bardziej niż kiedykolwiek: mówienie o pojedynczym produkcie już nie wystarcza, pozycjonowanie marki i odpowiedzi, jakie firmy mogą zaoferować w kluczowych kwestiach, takich jak zrównoważony rozwój i serwicyzacja, które wymagają wizji łańcucha dostaw, stają się kluczowe. Dzięki Future Factory w ciągu ostatnich dwóch lat spotkaliśmy się w 15 krajach, tworząc relacje i zbierając pomysły, które wykorzystamy podczas Print4All 2022, wydarzenia będącego hubem, którego brakowało w naszym sektorze.

Naszą rolą jako stowarzyszenia jest podkreślenie roli druku i przyczynienie się do zwiększenia konkurencyjności przemysłu poligraficznego – dodał Antonio Maiorano, prezes ARGI. – Mamy głębokie przekonanie, że druk w dzisiejszych czasach, niezależnie od rodzaju produktu, jest najskuteczniejszym narzędziem angażowania konsumentów końcowych. W ostatnich latach pojawiło się kilka trendów, takich jak konwergencja druku, ale przede wszystkim zmieniły się podejście i wymagania konsumentów oraz właścicieli marek. Wszystkie te elementy przyspieszyły dywersyfikację firm poligraficznych, które obecnie są coraz bardziej zaangażowane w poszukiwanie nowych rynków i nowych rozwiązań technologicznych. Są to tematy, które stanowiły inspirację dla powstania Print4All, a dzięki licznym spotkaniom w ramach naszego programu „Accorciamo le distanze” (Skróćmy dystans) rozpoczęliśmy drogę, która zawiedzie nas na targi, gdzie te same tematy będą dalej i dogłębnie badane. 

Wizytówka rozwiązań i innowacji

Print4All kolejny raz odegra swoją rolę wydarzenia stworzonego przez rynek dla rynku, którego celem jest wyjaśnianie potencjału innowacji, przewidywanie przyszłych trendów i tworzenie nowych możliwości biznesowych poprzez promowanie nawiązywania kontaktów z przedstawicielami rynków najbardziej zainteresowanych rozwiązaniami prezentowanymi na targach. Przyszłoroczna edycja wydarzenia potwierdzi innowacyjne podejście, które wykracza poza tradycyjną segmentację sektorów druku i oferuje zintegrowaną platformę, poświęconą każdej metodzie drukowania na każdym rodzaju mediów i materiałów. Print4All będzie zatem wizytówką rozwiązań i innowacji, a dzięki nowej logistyce, w której przewidziano hale jednopiętrowe, zapewni jeszcze więcej miejsca maszynom i całym liniom drukująco-przetwórczym, które będzie można wystawiać bez ograniczeń wagowych i gabarytowych. W jednym miejscu będzie można zaprezentować najlepsze rozwiązania do przetwarzania, etykietowania, drukowania i komunikacji oraz druku przemysłowego, a także opowiedzieć o wielu możliwościach ich zastosowania. Print4All odbędzie się w duchu dialogu, stając się centrum wiedzy, w którym można znaleźć inspirację i wziąć udział w warsztatach szkoleniowych. Skok cyfrowy, Przemysł 4.0 i serwicyzacja, których coraz większe rozpowszechnienie wynika z rozwoju połączonych rozwiązań, nie są przyszłością, są obecne już dziś i należy być na nie gotowym.

Pozytywne synergie

Połączenie Print4All z innymi wydarzeniami targowymi, docenione w 2018 roku, powróci również w roku 2022: jednocześnie odbędą się Ipack-Ima, Intralogistica Italia i GreenPlast. W ten sposób do dyspozycji zwiedzających zostanie oddany idealny przemysłowy łańcuch dostaw – od tworzyw sztucznych po opakowania, od personalizacji graficznej po logistykę magazynową. Do zobaczenia w Fiera Milano w dniach od 3 do 6 maja 2022 roku!  AN