Kolor wygrywa!
6 gru 2016 14:45

W dniach 14 i 15 listopada Konica Minolta zorganizowała z rozmachem premierowy pokaz swoich najnowszych urządzeń: systemu bizhub PRO C6500e do cyfrowego druku kolorowego oraz wielofunkcyjnego systemu dla biur bizhub C252. Prezentacyjny show miał miejsce w warszawskim klubie (dawnym kinie) Skarpa. Podczas towarzyszącego wydarzeniu spotkania prasowego Grzegorz Bluszcz – od niedawna pełniący funkcję dyrektora marketingu w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska – przypomniał krótko kluczowe daty związane z historią macierzystej firmy, która pod nazwą Konica Corporation powstała w 1873 (!) roku. W 1960 wyprodukowała pierwszą kopiarkę (na papier światłoczuły), a w 1990 – pierwszą kopiarkę kolorową; w roku 2000 w firmie powstał pierwszy na świecie toner polimeryzowany. Rok 2003 to data integracji firm Konica i Minolta, a w 2004 pojawiło się pierwsze urządzenie pod marką bizhub. Obecnie Konica Minolta ma na całym świecie 140 placówek w 40 krajach, a jej roczne obroty to 1 bln jenów (ok. 25 mld PLN); działalność firmy obejmuje różne dziedziny. W Polsce pod tą marką firma działa od 2003 roku, posiada 9 oddziałów i zatrudnia 200 pracowników. Według raportu firmy analitycznej IDC w I połowie br. miała największy udział w rynku kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych oraz czarno-białych systemów do druku cyfrowego w Polsce. Firma zdecydowanie stawia na kolor, o czym mówił Krzysztof Płochocki – Product Manager w dziale Production Printing & Solution przedstawiając nowego bizhuba PRO C6500e i zastosowane w nim innowacyjne rozwiązania. System ten jest przeznaczony dla środowisk drukarskich, działów poligraficznych i centrów druku realizujących wysokonakładową produkcję cyfrową w pełnym kolorze. Drukuje z taką samą prędkością 65 stron A4/min zarówno prace kolorowe, jak i czarno-białe (maks. do 300 tys. odbitek miesięcznie), z rozdzielczością 600x1800 dpi. Można w nim stosować zarówno specjalistyczne podłoża do druku cyfrowego (powlekane i niepowlekane), jak i tradycyjne offsetowe, czego często wymagają klienci. Pod kątem podłoży offsetowych zastosowano specjalne systemy suszenia oraz nowy system prowadzący papier, umożliwiający m.in. niwelację efektu falowania. Gramatura podłoży to 64-300 g/m2, maks. format arkusza 330x487 mm. W urządzeniu zastosowano nowe technologie: system pośredniego wywoływania obrazu przez 4 głowice laserowe (każda o podwójnej wiązce), technologię TagBit pozwalającą na wyostrzanie linii i krawędzi obrazu oraz polimeryzowany toner Simitri HD, zapewniający wysoką jakość obrazu i charakteryzujący się m.in. obniżoną temperaturą utrwalania oraz niewymagający utrwalania olejowego, co umożliwia różnorodne opcje wykańczania druków offline. Nowością jest również moduł zdalnej diagnostyki (GSM, wkrótce GBS) – pierwszy tego typu na rynku, jak zapewniał K. Płochocki. Obsługę systemu ułatwia 12-calowy panel dotykowy LCD. Do obróbki po druku Konica Minolta oferuje moduł do oprawy broszurowej, moduł składający (8 sposobów składania) oraz finiszer zszywający. Opcjonalnie dostępny jest też wózek odbiorczy z układarką papieru. Następnie Remigiusz Husarek, Product Group Marketing Manager, mówił o znaczeniu koloru w biznesie w kontekście premiery wielofunkcyjnego urządzenia bizhub C252. Podczas pokazów działania „na żywo” obydwa urządzenia drukowały na papierach dostarczonych przez firmę Europapier-Impap, której przedstawiciel Andrzej Zawistowski służył zainteresowanym wszelkimi informacjami dotyczącymi stosowania odpowiednich do druku podłoży.