Międzynarodowe spotkanie dealerów KBA-Grafitec
6 gru 2016 14:45

Firma KBA-Grafitec zorganizowała w dniach 1 i 2 grudnia ub.r. International Dealers Meeting. Prezentacje i dyskusje robocze międzynarodowego spotkania dystrybutorów odbywały się w siedzibie firmy w Dobrus˙ce. Częœć mniej oficjalna miała miejsce w hotelu ăHavelÓ w Rychnovie, a należało do niej także spotkanie przedstawicieli managementu z reprezentantami prasy fachowej. Dyrektor generalny KBA-Grafitec Jens Junker przedstawił wstępne wyniki gospodarcze spółki w roku 2005. Firma z Dobrus˙ki w porównaniu do 2004 r. zanotowała w ubiegłym roku wzrost obrotów o około 25%. Podobne tempo wzrostu przewidywane jest także w roku 2006. Bilans roczny już w tym roku osišgnie wartoœć dodatniš. Przejęcie Grafiteka przez koncern KBA Jens Junker okreœlił jako ădobrš decyzjęÓ. Integracja firmy Grafitec z KBA przebiega według oceny dyrektora generalnego ăszybko i ku zadowoleniu KBAÓ. Plan techniczny i produkcyjny KBA-Grafitec cechuje cišgłoœć, doszło do wzmocnienia sieci dystrybucyjnej i realizowane sš zamierzenia w dziedzinie inwestycji, które firma KBA awizowała na targach EmbaxPrint w maju 2005 roku w Brnie, krótko po marcowym włšczeniu Grafiteka do KBA. Inwestycje o wartoœci 10% z obrotu przeznaczone sš na poprawę technologii produkcyjnych, modernizację pomieszczeń produkcyjnych i budowę systemu informatycznego. Przy tym w grupie przedsiębiorstw KBA zwykła wysokoœć inwestycji to 3-5% z całkowitego obrotu. Dyrektor generalny KBA-Grafitec zdementował pogłoski o zamiarze sprzedaży KBA-Grafitec inwestorowi chińskiemu. Pogłoski biorš się zapewne z faktu, że KBA-Grafitec kontynuuje sprzedaż maszyn Polly 66 za poœrednictwem pierwotnego chińskiego dystrybutora, podczas gdy maszyny Performa 66 i 74 oferowane sš za poœrednictwem firmy KBA China. W roku 2006 oczekiwany jest wzrost sprzedaży maszyn Performa za poœrednictwem sieci handlowej KBA. KBA-Grafitec zorganizowała już dziesięć szkoleń produktowych dla regionalnych przedstawicieli KBA. Najlepsi dystrybutorzy Częœciš uroczystego wieczoru, który firma KBA-Grafitec zorganizowała w hotelu ăHavelÓ w Rychnovie, było nagrodzenie najlepszych partnerów działajšcych w zagranicznej sieci handlowej. Nagrody i upominki rzeczowe przekazywali Jens Junker wraz z Janem Korencem. Najlepszym sprzedawcš w roku 2005 został Adam Œlażyński z Krakowa, który w dużej mierze przyczynił się do sukcesu maszyn Performa na rynku polskim. Najlepszym dystrybutorem roku 2005 została firma Grafitec Slovakia, która oprócz Słowacji odpowiada także za rynek węgierski. Nagrodę za najlepszš sprzedaż maszyn KBA Performa w serii formatowej B2 odebrali przedstawiciele firmy MatGroup ze Stambułu, która reprezentuje KBA-Grafitec na rynku tureckim. Firma MacHouse z Kijowa otrzymała nagrodę za najwyższy wzrost cen, który udało jej się osišgnšć na rynku ukraińskim. Rynki czeski i polski W wielu krajach KBA-Grafitec występuje samodzielnie. Jan Korenc, dyrektor sprzedaży i serwisu, jako najważniejsze wymienił Czechy i Polskę. Na rynku wewnętrznym w roku 2005 firma KBA-Grafitec sprzedała 21 maszyn. W Polsce od poczštku ubiegłego roku KBA-Grafitec sprzedaje maszyny samodzielnie, bez centralnego przedstawiciela handlowego, poprzez sprzedawców regionalnych i przedstawicieli serwisowych. Firmie udało się na wymagajšcym rynku polskim sprzedać w 2005 roku 15 maszyn drukujšcych, a według prognoz w dziedzinie 4- i 5-kolorowych maszyn w formacie A2 i B2 osišgnie być może nawet 45% udziału w tym rynku. Od roku 2004 w strukturze oferty maszyn z Dobrus˙ki format B2 zaczyna przeważać nad formatem A2. W roku ubiegłym 65% obrotu firmy przypadło na maszyny w większym formacie, w 2006 roku oczekiwany jest podobny udział. Producent zwiększył także produkcję maszyn Performa 66 w formacie A2, którymi nadal sš zainteresowane drukarnie głównie w Europie Œrodkowej i Wschodniej. Na pozostałych rynkach widać ogólny spadek udziału maszyn w formacie A2. Na przykład we Francji wœród 450 zespołów drukujšcych wszystkich producentów zainstalowanych w formatach A2 i B2 tylko 25 jednostek było w mniejszym z obu formatów. Na konferencji prasowej dyskusja dotyczyła również serwisu. Przykłady rynkowe œwiadczš o tym, że serwis KBA-Grafitec to mocny argument w sprzedaży. Producent swojš silnš pozycję w serwisie przypisuje przede wszystkim systemowi prewencji, dobremu zespołowi pracowników serwisu i rosnšcej jakoœci maszyn Performa. Dyrektor ds. sprzedaży i serwisu odpowiadał również na pytania dotyczšce sprzedaży systemów CtP produkcji firmy Presstek. Firma macierzysta KBA po przejęciu Grafiteka wyraziła wsparcie dla projektu sprzedaży tych systemów. KBA-Grafitec pozostaje dystrybutorem firmy Presstek, koncentrujšc się głównie na rynkach w Czechach, Polsce, na Węgrzech i na Słowacji. Jak powiedział Jan Korenc, KBA-Grafitec wymieniona została ostatnio w Londynie w prezentacji Quentina Charlesa Bauma, generalnego dyrektora firmy Presstek Europe, jako najlepszy dealer europejski w dziedzinie sprzedaży CtP Dimension. Opracowano na podstawie informacji firmy KBA-Grafitec