Polski producent kosmetyków drukuje etykiety z OKI 
20 sie 2021 09:30

Niewiele jest branż, w których wygląd opakowania, w tym etykiety, odgrywa tak ważną rolę jak w branży kosmetycznej. Estetyka, zgodność z obowiązującymi przepisami prawa, piękny design, czytelność, personalizacja, druk zmiennych danych, na różnorodnych mediach, w tym transparentnych czy metalizowanych, trwałość i odporność na wodę, substancje chemiczne, wyraźne małe czcionki  – to tylko niektóre z wyzwań, z jakimi mierzą się producenci kosmetyków etykietujący swoje produkty. Grehen, producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, szukał rozwiązania, które pozwoli sprostać tym oczekiwaniom – wybrał 5-kolorową drukarkę etykiet OKI Pro1050. 

Przemysł kosmetyczny to jedna z najbardziej wymagających branż, ponieważ liczy się nie tylko jakość produktu, ale także design opakowania. Wygląd zewnętrzny produktu jest jednym z najważniejszych elementów, ponieważ opakowanie ma wzbudzić zainteresowanie klienta i skłonić go do zakupu produktu. Właściwe oznakowanie jest też ważnym aspektem wprowadzania produktu kosmetycznego na rynek, etykieta musi bowiem spełnić rygorystyczne przepisy prawne związane z odpowiednim oznakowaniem. 

Charmine Rose – indywidualne piękno, zdrowie, doskonała jakość

Grehen to polski producent kosmetyków profesjonalnych do gabinetów kosmetycznych i spa marki Charmine Rose, która jest obecna na rynku europejskim od 1989 r. Firma od ponad trzech dekad nieustannie i niezmiennie podąża za potrzebami kobiet pragnących zachować piękno i zdrowie skóry. Obecnie cała oferta grupy marek Charmine Rose liczy ponad 400 produktów, z flagową linią Charm Lash służącą do profesjonalnej pielęgnacji rzęs i brwi. Znaczącą rolę w realizacji wymagających i innowacyjnych projektów odgrywa zaplecze technologiczne. W związku ze specyfiką rynku, na którym firma działa, potrzebowała ona rozwiązania do druku, które nie tylko pozwoli na bieżąco reagować na spływające zamówienia, także te w krótkich seriach, ale również zagwarantuje możliwość drukowania na żądanie, w wysokiej jakości etykiet na szerokiej bazie mediów, w tym transparentnych i przede wszystkim metalizowanych. 

Budowanie marki – od produktu do opakowania

Firma Grehen potrzebowała drukarki, która zapewniałaby możliwość samodzielnego drukowania etykiet. Nie zawsze bowiem zamawianie etykiet w dużych ilościach w drukarni było w jej przypadku najbardziej komfortowym rozwiązaniem z punktu widzenia zarządzania procesem produkcji. Kiedy proces wytwarzania produktu należy dostosować do już wcześniej zamówionej dużej partii etykiet, to planowanie jest bardzo trudne, zwłaszcza na rynku profesjonalnych kosmetyków, gdyż występuje tu duża zmienność ilości zamówień, szczególnie w przypadku kosmetyków nowo wprowa-dzonych lub limitowanych serii. Raz są to małe zamówienia na konkretny produkt, innym razem większe na zupełnie inny kosmetyk. 

Poszukiwane urządzenie drukujące musiało więc dawać możliwość swobodnego reagowania na bieżące potrzeby zakupowe ze strony klientów. Druk na żądanie, dodruk konkretnej partii etykiet to coś, co bardzo ułatwiało zarządzanie stanem magazynu. Po długich poszukiwaniach odpowiedniego rozwiązania firma wybrała pięciokolorową drukarkę etykiet OKI Pro1050. 

Biorąc pod uwagę wysoką dynamikę procesów produkcyjnych i biznesowych, potrzebowaliśmy wyposażyć naszą firmę we wszechstronne narzędzie, które na żądanie pomoże nam w szybki, elastyczny oraz bezproblemowy sposób tworzyć profesjonalne etykiety do oznaczania i markowania naszych kosmetyków. Po fachowej prezentacji i doradztwie ze strony firmy Ekstreme z Warszawy zdecydowaliśmy się na instalację w naszym zakładzie pięciokolorowej drukarki etykiet firmy OKI z serii Pro1050, która pozwala nam teraz, w czasie rzeczywistym, reagować na bieżące potrzeby produkcyjne. Ponadto, co jest także bardzo istotne, możemy drukować cyfrowo kolorowe etykiety z wykorzystaniem bieli na ciemnych, metalizowanych i przezroczystych foliach, uzyskując przy tym oczekiwane i niepowtarzalne efekty, które podkreślają wysoką jakość oferowanych przez nas kosmetyków – mówi Marek Pielak, dyrektor polskiej marki kosmetyków profesjonalnych Charmine Rose w firmie Grehen. 

Etykieta na kosmetyki – ładna, trwała, odporna

W branży kosmetycznej wzornictwo i jakość produktu odgrywają szczególnie ważną rolę, dlatego etykiety muszą robić wrażenie na pierwszy rzut oka. Etykiety na kosmetyki coraz częściej wykonywane są w nowoczesnej formie „no label look”. Służy do tego przezroczysta folia. Etykiety z efektem „no label look” nadają opakowaniu wyjątkowy charakter, elegancką formę, wzornictwo premium. Etykiety na folii przezroczystej są modne i trudno je przeoczyć. W większości przypadków preferowane są proste litery drukowane w czerni i bieli. Etykiety są pięknie zdobione i opatrzone delikatnymi kolorami. Branża kosmetyczna lubi ten trend przy projektowaniu opakowań i etykiet, ponieważ budzi skojarzenia z czymś delikatnym i czystym. „Bez wyglądu etykiety” to świetny sposób, aby nasza marka była atrakcyjna i luksusowa. Folia jest też prawdopodobnie najpopularniejszym materiałem na etykiety w branży kosmetycznej, ponieważ – co ważne w przypadku produktów kosmetycznych – jest wodoodporna. Opakowania produktów kosmetycznych, a tym samym etykiety, muszą być również odporne na uszkodzenia mechaniczne. Szampony czy kremy są bardzo często używane i dlatego też są narażone na uszkodzenia. Producenci towarów muszą również wziąć to pod uwagę podczas projektowania etykiet. I w tym przypadku drukarka OKI Pro1050 (CMYK + W) sprawdza się znakomicie. 

Wprowadza ona bowiem nowy wymiar kolorystyczny w niskonakładowym druku etykiet z roli na rolę dzięki innowacyjnemu połączeniu cyfrowej technologii LED, kompozycji suchego tonera, rozdzielczości 1200x1200 oraz unikalnej możliwości wykorzystania piątego koloru białego lub przezroczystego. Co oznacza, że nie trzeba sięgać po specjalne lub dedykowane media do druku etykiet kosmetycznych czy chemicznych, które wymagają późniejszej laminacji lub wstępnego uszlachetnienia. OKI Pro1050 to gwarancja większej swobody w projektowaniu i produkcji etykiet – drukowanie na przezroczystych lub kolorowych nośnikach jest niezwykle proste dzięki możliwości drukowania projektów z dodatkiem białego koloru lub białego nieprzezroczystego tła pod obrazem CMYK. 

Firma Grehen drukuje głównie na metalizowanych i transparentnych nośnikach, z wykorzystaniem bieli i właśnie dzięki zastosowaniu koloru białego, podłoża metalizowanego oraz wykorzystaniu technologii suchego tonera, a także gęstości koloru można uzyskać bardzo spektakularne, refleksyjne, metalizowane efekty we wzorach drukowanych etykiet. Dzięki wysokiej jakości i niezawodności druku łatwiej jest też drukować małe czcionki na etykietach, które są bardzo czytelne i estetyczne. 

Drukarka jest bardzo prosta w obsłudze i utrzymaniu, nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy, wystarczy dosłownie kilkuminutowe szkolenie. Zyskaliśmy też dużą elastyczność w druku etykiet i możliwość wykorzystania szerokiej gamy podłoży, a przede wszystkim, co było dla nas niezwykle istotne, opcję druku na żądanie. Teraz drukujemy od ręki taką liczbę etykiet na danym nośniku, w odpowiedniej kolorystyce i wzorze, jaka jest nam potrzebna w danym momencie. To duży plus i zdecydowana optymalizacja kosztów produkcji. Łatwiej jest także dzięki temu wprowadzić na rynek nowy produkt, przetestować etykietę, wprowadzić limitowaną serię kosmetyków lub w szybki sposób zaspokoić zwiększony popyt na dany kosmetyk – mówi Marek Pielak. 

Korzyści

Inwestycja ta spowodowała wiele korzyści, nie tylko finansowych, ale również procesowych. Niezawodność, łatwość obsługi i elastyczność. Druk na żądanie etykiet, w dokładnej ilości, tyle, ile trzeba. Tu i teraz. Swoboda zarządzania zamówieniami. Kolor biały wykorzystywany w projektach i pozwalający uzyskać wysokiej jakości wzornictwo etykiety. Wszechstronność wykorzystania podłoży. Druk zmiennych danych, druk zmiennych ilości wysokiej jakości etykiet – to tylko niektóre z korzyści, jakie zyskała firma Grehen wraz z drukarką OKI Pro1050. OKI pomaga też firmie realizować nowe cele biznesowe i sprawnie reagować na nieoczekiwane sytuacje takie jak natychmiastowy dodruk serii etykiet. Łatwiej jest teraz wprowadzić promocyjne produkty od zera, od A do Z budować wszystko tu na miejscu, testować wzory czy od ręki wydrukować etykiety na nowe próbki produktów wysyłane do potencjalnych klientów. To także oszczędność pieniędzy i czasu związanego z produkcją etykiet. Firma jest teraz w stanie wydrukować szybko, na miejscu, dowolne wzory, projekty oraz informacje na opakowaniu. Druk jest estetyczny i trwały.

Na OKI drukujemy stosunkowo dużo, miesięcznie chcemy drukować 20-30 tysięcy etykiet. Jesteśmy firmą, która nieustannie zwraca uwagę na potrzeby naszych klientów i rynku. Jednocześnie patrząc w przyszłość i dążąc do doskonalenia oraz dostosowania naszej oferty chcemy docelowo wykorzystać drukarkę etykiet firmy OKI, aby w bliskiej przyszłości sprawnie wprowadzić na rynek nową markę kosmetyków – DoktorGrehen, którą chcemy oferować szeroko na rynku konsumenckim, w dobrych drogeriach i naszym sklepie on-line. Szacujemy, że oszczędności w realizacji niektórych procesów biznesowych wynikające z inwestycji w urządzenie OKI Pro1050 wyniosą nawet do 10-15 procent w skali roku. Polecamy rozwiązania marki OKI, ponieważ dzięki inwestycji w ich technologię nasza firma może zachować wysoką jakość produkcji i sprawnie odpowiadać na potrzeby rynku – podsumowuje Marek Pielak.

Opracowano na podstawie materiałów firmy OKI

 

cript>