Ponad 100 premier, networking i wydarzenia towarzyszące
13 cze 2025 13:39

FESPA Global Print Expo 2025, European Sign Expo i Personalisation Experience gościły w dn. 6-9 maja 2025 r. w Berlinie profesjonalistów z sektora druku specjalistycznego, odkrywając przed nimi przyszłość branży, potencjalne strategie biznesowe i innowacyjne sposoby przekładania pojawiających się trendów na konkretne możliwości rozwoju.

Wydarzenie to stanowiło platformę nawiązywania kontaktów, zorientowaną na współpracę i odkrywanie najnowszych technologii napędzających rozwój branży druku wielkoformatowego, produkcji oznakowań i personalizacji. 87% odwiedzających zajmowało stanowiska decyzyjne – 71% w randze dyrektora, prezesa, właściciela lub menedżera.

40% uczestników planowało zainwestować w rozwiązania lub technologie w ciągu najbliższego roku, a łączny budżet tych inwestycji szacowany jest na 2,9 mld euro. Łączna liczba odwiedzin wyniosła 23 061, a szeroka oferta rozwiązań i treści edukacyjne zmotywowały dwie trzecie odwiedzających do poświęcenia więcej niż jednego dnia na pełne doświadczenie wydarzenia. W tegorocznych kolokowanych targach wzięło udział łącznie 14 036 tak zwanych unikalnych gości, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu z rokiem 2024. Goście przybyli ze 126 krajów, a największą grupę stanowili uczestnicy z Niemiec, Polski, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii, Czech, Hiszpanii, Francji, Szwajcarii i Austrii.

Duże zainteresowanie polskich firm

Odwiedzający stwierdzili, że szczególnie podobały im się sesje prelegentów konferencji SmartHub oraz szeroki wachlarz technologii druku i produkcji oznakowań prezentowanych pod jednym dachem. Michael Ryan, dyrektor FESPA Global Print Expo, poinformował: Otrzymaliśmy fenomenalne opinie na temat naszych wydarzeń w br. Od wystawców i laureatów nagród, po prelegentów konferencji i odwiedzających, jasno widać, że FESPA Global Print Expo i towarzyszące jej wydarzenia stanowiły wyjątkową platformę dla wizjonerów, umożliwiającą im spotkania i odkrywanie nowych możliwości. W wyniku powrotu do Niemiec odnotowaliśmy 44-proc. wzrost liczby niemieckich uczestników i 117-proc. wzrost liczby polskich uczestników w porównaniu z Monachium 2023. Ponadto odbyło się ponad 100 premier produktów i technologii, networking i wiele innych wydarzeń towarzyszących. Najważniejsze jest to, że mieliśmy okazję nawiązać kontakty z członkami społeczności drukarskiej z całego świata, wspierając rozwój nie tylko ich działalności, lecz także całej branży. Z niecierpliwością czekamy na kolejne innowacje i możliwości, jakie przyniosą naszej społeczności wydarzenia w Barcelonie w 2026 r.

Wyjątkowe doświadczenia

Folker Statchetzki, dyrektor ds. marketingu w Brother, powiedział: FESPA to dla nas miejsce, w którym możemy naprawdę zaprezentować nasze rozwiązania zainteresowanej i międzynarodowej publiczności. Możemy z nimi rozmawiać, podczas gdy oni obserwują maszyny w akcji, zapoznają się z gotowymi produktami i dzielą się swoimi opiniami. FESPA pozwala naszym klientom poszerzyć swoją wiedzę na temat najnowszych innowacji.

Daniel Martinez, wiceprezes ds. druku wielkoformatowego w HP Inc., dodał: FESPA to dla nas wydarzenie, w którym uczestniczymy co roku, zwłaszcza w Europie. Jest to doskonała okazja dla naszych partnerów do zaprezentowania rozwiązań HP swoim klientom, a podczas wydarzenia nawiązaliśmy kontakty z setkami użytkowników naszych rozwiązań. Odwiedzający mogli zapoznać się z najnowszymi produktami HP, ale także zanurzyć się w szerszym kontekście branży poligraficznej. Cieszymy się, że w przyszłym roku wydarzenie odbędzie się w Barcelonie, naszej ojczyźnie, i jesteśmy przekonani, że również odniesie sukces!

Nathan David, wiceprezes ds. sukcesu klientów w Design Huddle, podkreślił: To był nasz pierwszy udział w wydarzeniu Personalisation Experience i wspaniale było zobaczyć, jak wiele osób chce stworzyć wyjątkowe doświadczenia dla swoich klientów. Odchodzą oni od tradycyjnych technik i chcą wykorzystać technologię, aby zapewnić najwyższy poziom doświadczeń, wydajnie i bez utraty jakości. Bardzo cieszyliśmy się, że mogliśmy przeprowadzić te rozmowy na miejscu!

Targi European Sign Expo 2025 powitały największą liczbę wystawców w swojej historii, a trzecia edycja Personalisation Experience wprowadziła zupełnie nową funkcję SmartHub. Współorganizowane wydarzenia i bogatszy program stanowiły ważną platformę do przekazywania informacji o nadchodzących trendach i możliwościach biznesowych. Podczas konferencji SmartHub liderzy opinii i eksperci branżowi udzielali praktycznych i merytorycznych porad dotyczących najnowszych osiągnięć w dziedzinie technologii cyfrowej, usprawniania działalności i zrównoważonych praktyk w zakresie dostosowywania produktów do indywidualnych potrzeb klientów.

Polski sukces na FESPA Awards 2025

Targom towarzyszyło również ogłoszenie zwycięzców konkursu FESPA Awards 2025.

Tegoroczne nagrody, przyznane w różnych kategoriach, uhonorowały doskonałość i kreatywność w dziedzinie druku, produkcji oznakowań, opakowań, oklejania pojazdów, druku 3D, efektów specjalnych i nie tylko. Tegoroczna liczba zgłoszeń do konkursu – 278 z ponad 30 krajów – była znacząco większa niż w czasie poprzedniej edycji z 2023 r., kiedy nieznacznie przekroczyła 200 zgłoszeń. Warto podkreślić, że Nagroda Publiczności  (People’s Choice Award), której laureata wybiera w głosowaniu online globalna społeczność FESPA, trafiła do polskiej firmy Walstead Kraków za biodegradowalny display. Zgłoszenie zatytułowane „Ekostand” zostało zaklasyfikowane w kategorii „Displeje i opakowania z papieru i tektury”. Ta sama praca zdobyła również nagrodę w kategorii Zrównoważonego rozwoju (Sustainability Award). Z kolei Nagroda dla Młodych Twórców (Young Star Award) jest przyznawana bez podziału na kategorie pracownikom, stażystom i studentom w wieku od 16 do 25 lat. Tegorocznym zwycięskim zgłoszeniem była praca zaliczeniowa ze szkoły artystyczno-przemysłowej w Trenczynie na Słowacji.

Pełna lista zwycięzców i laureatów nagród FESPA jest dostępna na stronie: http://www.fespaawards.com/. Zgłoszenia do konkursu FESPA Awards 2027 zostaną otwarte w lipcu 2025 r.

Kolejne targi FESPA Global Print Expo, European Sign Expo, Personalisation Experience oraz druga edycja Sportswear Pro odbędą się w Fira de Barcelona w Hiszpanii w dniach 19-22 maja 2026 r. AN