Coraz więcej mówi się w naszej branży o nieuniknionej konsolidacji – z rynku brytyjskiego płynie pozytywny przykład takiego trendu. Trzy wiodące firmy zajmujące się drukiem cyfrowym w Wielkiej Brytanii tworzą grupę, chcąc dołączyć do grona największych drukarń w kraju.
Po dwóch latach dyskusji firmy Precision Printing, ProCo i Prime Group stały się grupą Precision Proco, deklarując zamiar podwojenia obrotów w ciągu najbliższych trzech lat.
Chcieliśmy zrobić odważny krok odchodząc od dotychczasowych, przetestowanych modeli – mówi Gary Peeling, który obecnie odpowiada za serwis internetowy Where The Trade Buys i który wkrótce zostanie dyrektorem generalnym grupy. Jon Bailey, CEO ProCo będzie dyrektorem operacyjnym, a Jon Tolley, aktualny dyrektor generalny Prime, zajmie stanowisko dyrektora ds. informacji.
Zarząd uzupełni Dominic Neary, który dołączył do nowej firmy jako CFO pracując wcześniej dla JustEat, a Philip Osmond obejmie funkcję prezesa. Osmond jest byłym dyrektorem British Airways, nadzorował fuzję brytyjskich linii lotniczych i Iberii. Obaj znają się od wielu lat, współpracowali przy różnych projektach, niejednokrotnie zastępując się w realizacji zadań.
Większość z 15 maszyn cyfrowych nowej firmy będą stanowić urządzenia HP Indigo. W parku maszynowym znajdą się również HP PageWide T240 i cztery RMGT 9, a także bogata flota technologii wykończeniowych, uzupełniona o instalację linii Kolbus w nowej fabryce w Nottingham.
Nowa firma będzie w 100 proc. własnością obecnych 20 udziałowców. Wszyscy pozostaną zaangażowani w biznes, mimo że na co dzień zajmują się budowaniem niezależnych przedsiębiorstw. Umowa konsolidująca trzy spółki była gotowa do zatwierdzenia i podpisania pod koniec lutego br., ale z powodu blokad i ograniczeń jej szczegóły nie są ujawniane.
Integrację ułatwi wspólna platforma produkcyjna łącząca wiele elementów – od przepływu pracy po maszyny. Dzięki płynnemu przenoszeniu pracy do zakładów najlepiej nadających się do realizacji nowego zadania grupa będzie mogła zwiększyć wydajność i stopień wykorzystania sprzętu.
Kierowaliśmy się przekonaniem, że rewolucja cyfrowa zmienia nie tylko naszą branżę, ale także branżę naszych klientów – mówi Peeling i wyjaśnia: Zmienia to, jak żyją, gdzie pracują i jak używają druku jako produktu.
Działając oddzielnie wszystkie trzy firmy podążały w tym samym kierunku: ProCo specjalizując się w wysyłkach bezpośrednich i marketingu, Prime poprzez projekty dla takich firm jak Kelloggs i niskonakładowy druk książek, a Precision jako jeden z liderów w druku na żądanie pojedynczych egzemplarzy.
Zakres obowiązków w grupie został już wstępnie przydzielony: Bailey zamierza kierować bazą klientów; Prime będzie specjalizować się w masowej personalizacji i produktach fotograficznych, podczas gdy Peeling skupi się na rozwoju serwisu Where The Trade Buys oraz sektorze przesyłania i drukowania.
W skład grupy wejdą agencje Climb i Where The Trade Buys, a także zakłady produkcyjne w Gateshead, Sheffield, Mansfield, Stansted i Dagenham.
Mamy ambitny plan, aby w ciągu trzech lat zwiększyć wartość firmy z 45 mln GBP do ponad 90 mln GBP – mówi Peeling i dodaje: To nie jest przejaw defensywy, lecz strategia rozwoju.
Na podstawie Print Business opracowała BZ