Vidical 2006
3 Feb 2006 13:17
2 lutego 2006 w Muzeum Plakatu w warszawskim Wilanowie miało miejsce uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom II Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych VIDICAL 2006. Grand Prix – Vidical 2006 jury pod przewodnictwem prof. Stanisława Wieczorka przyznało kalendarzowi wieloplanszowemu „Rzeka Warta”, który na zlecenie Wielkopolskiej Spółki Gazownictwa zaprojektował i wydrukował Fine-Grain. Jak zakulisowo zdradził Andrzej Janicki, członek jury, o zwycięstwie zdecydowały piękne zdjęcia autorstwa Macieja Fiszera.
Nagrodę specjalną jury we wszystkich kategoriach zdobyła firma Prografix Sp.z o.o., która wykonała bardzo oryginalny kalendarz z plexi zadrukowanego techniką sitodrukową – na tyle oryginalny, że zdaniem prof. Wieczorka należałoby jego twórcy przyznać nagrodę Nobla. Prezes Bartosz Mateja w ramach podziękowań nie odmówił sobie komentarza: „Kalendarz jest nośnikiem, który codziennie przypomina o misji firmy. Naszą misją jest tworzenie nowych kategorii i dawanie klientowi tego, co lubi najbardziej – wyboru. Klient może sam zdecydować, jakie zastosowanie znajdzie dla naszego kalendarza.” Nagrodę specjalną za najlepszą jakość poligrafii jury przyznało kalendarzowi wykonanemu na zlecenie Elite Cafe Sp.z o.o. „First Class Espresso Experience, Lavazza 2006”. Uznanie jury zdobyła mnogość technik uszlachetniania zastosowanych do jego produkcji oraz perfekcyjne wykonanie. Niestety, nie dokonała tego polska drukarnia, nad czym szczerze ubolewał Krzysztof Pindral, prezes Heidelberg Polska, wręczający tę nagrodę. Przewodniczący jury, prof. Wieczorek miał prawo przyznania nagrody własnego uznania, z którego skwapliwie skorzystał. Jego wybór padł na kalendarz wieloplanszowy „Zakochaj się w warszawiankach”, wykonany na zlecenie Biura Promocji m. st. Warszawy. Poproszony o uzasadnienie swej decyzji odpowiedział lakonicznie: „Bardzo mi się podobał. Dziękuję.” Pełna lista nagrodzonych oraz skład jury znajdą Państwo pod adresem: https://www.poligrafika.pl/strony/s6021.html
Organizatorzy tegorocznej edycji konkursu to: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Empik Sp. z o.o., Estyma oraz Vidical Sp. z o.o. Vidical 2006 sponsorowany był przez: Heidelberg Polska Sp. z o.o., Michael Huber Polska Sp. z o.o., Papyrus Sp. z o.o., Follak, Drukoba Sp. z o.o. oraz Vers Print Sp. z o.o. Patronat medialny nad imprezą objęła m.in. Poligrafika. AN