Nowe usługi konsultingowe firmy Canon
2 Nov 2010 10:14
Canon Consultancy Services to nowa działalność firmy Canon. Przy jej wprowadzaniu na rynki brytyjski, szwajcarski, fiński i austriacki Canon współpracuje z Accenture, liderem w dziedzinie zarządzania. Planowo firma ma rozszerzyć działalność na sześć kolejnych krajów europejskich w roku 2011.
Celem Canon Consultancy Services jest dostarczenie dużym europejskim przedsiębiorstwom odpowiednich struktur pozwalających pokonać problemy związane z zarządzaniem informacjami i zasobami cyfrowymi poprzez wiele kanałów.
W ramach wstępnego 4-letniego kontraktu przy budowie nowej marki firma Canon będzie korzystać z potencjału i zasobów firmy Accenture w dziedzinie sprzedaży i konsultingu. Nowa działalność konsultingowa będzie oparta na wiedzy i doświadczeniu firmy Canon w zakresie rozwiązań informacyjnych oraz cyfrowego przetwarzania obrazu na rynkach detalicznych i korporacyjnych, a także na usługach doradztwa w zarządzaniu biznesem oferowanych przez firmę Accenture.
Firma będzie miała własną kadrę specjalistów, a planowana wielkość zatrudnienia to 500 osób. Znaczne umiejętności i wiedzę pozyska również dzięki europejskiej infrastrukturze obsługi i wsparcia firmy Canon, doradcom firmy Accenture oraz w razie potrzeby - pomocy ze strony innych partnerów biznesowych.
„Jednym z największych wyzwań dla europejskich firm jest obecnie zarządzanie informacjami oraz zasobami cyfrowymi. (…) Rozpoczęcie działalności konsultingowej to kolejny dowód na to, że firma Canon rozwija się w kierunku organizacji opartej na usługach. Jest to kluczowa strategia wspierająca nasz stały wzrost w Europie” – powiedział Gary Horsfall, dyrektor Consultancy Services, Canon Europe.
W celu wprowadzenia na rynek portfolio usług konsultingowych, Consultancy Services stworzy sieć firm o największym potencjale w zakresie rozwiązywania określonych problemów klientów działających na rynkach wertykalnych. Canon będzie kontynuować obserwację rynku pod kątem strategicznych przejęć niszowych dostawców, którzy mogliby wnieść dodatkową wartość do ogólnej propozycji, oraz którzy dobrze wpisują się w strategię biznesową i filozofię korporacyjną firmy.
Opracowano na podstawie informacji firmy Canon