Dobry rok dla Konica Minolta Business Solutions Europe
19 Oct 2011 12:29

Pomimo kryzysu gospodarczego i trudnych warunków do prowadzenia działalności biznesowej, Grupa Konica Minolta Business Solutions Europe w roku finansowym 2010/2011 i w pierwszym kwartale 2011 r. osiągnęła dobry wynik. W roku finansowym 2010 skonsolidowana sprzedaż Konica Minolta Business Solutions Europe wyniosła 1,7 mld euro. Był to wynik o prawie 10 proc. lepszy od ubiegłorocznego. Równie udany był pierwszy kwartał obecnego roku finansowego. Sprzedaż netto Grupy od kwietnia do czerwca 2011 r. wyniosła ok. 442 mln euro; to prawie o 10 proc. więcej niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Wzrost cieszy firmę tym bardziej, że na wyniki wpłynęły trudności związane z tsunami, które nawiedziło Japonię 11 marca br. Negatywny wpływ na produkcję miały także przejściowe problemy z zaopatrzeniem, które, choć w mniejszym stopniu, mogą dać o sobie znać w wynikach za drugi kwartał 2011 r. Opóźnienia w dostawach zaopatrzenia odbiły się także na wynikach sprzedaży systemów wielofunkcyjnych (MFP). Ich sprzedaż w Europie na poziomie ok. 45, 5 tys. sztuk była o blisko 5 proc. niższa od prognozowanej. Powyżej oczekiwań była natomiast sprzedaż drukarek. W całej Europie odbiorców znalazło 29 tys. różnych modeli urządzeń bizhub, magicolor i pagepro, co oznacza wzrost o ok. 4 proc. większy niż przewidywano. Wciąż jednak jest to wynik niższy o 1,5 tys. urządzeń od uzyskanego w analogicznym kwartale ub.r. Ta pozorna sprzeczność wynika ze zmiany modeli biznesowych w niektórych krajach, gdzie sprzedaż urządzeń magicolor i pagepro nie jest już prowadzona tak intensywnie jak kiedyś. Z tego powodu już wcześniej spodziewano się spadku. W I kwartale roku 2011 duży wzrost osiągnięto w segmencie druku produkcyjnego. Konica Minolta sprzedała 1,171 tys. systemów kolorowych i czarno-białych, co stanowi prawie 60 proc. skok w stosunku do roku poprzedniego. Nowa seria bizhub PRESS C6000/7000/8000 okazała się wielkim sukcesem. 27,2 tys. pracowników Konica Minolta Business Technologies na całym świecie sprzedało w roku finansowym 2010/2011 produkty i usługi o wartości netto ponad 4,8 mld euro. W kolejnych latach spółka planuje dalszy wzrost dochodów. Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta