Rozwiązania web-to-print firmy Pageflex na polskim rynku
21 Mar 2012 15:47
Firma Pageflex od 1996 roku jest międzynarodowym dostawcą rozwiązań marketingowych i umożliwiających automatyzację druku. Jej siedziba główna mieści się w Marlborough (USA) i Caesarea (Izrael). Zgodnie z najnowszą strategią firmy dotyczącą umocnienia jej pozycji i obecności w Europie, Pageflex odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie rynku na produkty firmy otwiera nowe biuro w Polsce – w Warszawie.
To przedsięwzięcie ma na celu wsparcie gwałtownie rosnącej liczby klientów i wzmocnienie ich współpracy z europejskimi dystrybutorami takimi jak ROI360 Software Distribution w W. Brytanii, Konzept-iX w Niemczech i VBS w Skandynawii.
Firma ROI dystrybuuje produkty Pageflex Storefront, Pageflex Server, Pageflex Campaign Manager, a po dołączeniu do Master Reseller Agreement również Pageflex iWay. Konzept-iX, który reprezentuje firmę Pageflex od 2000 roku, również uzyskał status Master Reseller i dodał Pageflex iWay do swojego portfolio. Ponadto reseller VBS jest przedstawicielem technologii Pageflex iWay od 2001 roku, a obecnie będzie przedstawicielem wszystkich produktów Pageflex na terenie Skandynawii – w Szwecji, Norwegii, Finlandii i Danii.
Pojawienie się w Polsce firmy Pageflex zbiega się w czasie z dużym rozwojem polskiego rynku poligraficznego. Badania przeprowadzone przez KPMG szacują, że sektor poligraficzny w Polsce wzrośnie z 9,9 mld PLN w 2010 roku do 12 mld PLN w 2013 roku. Większość firm prognozuje wzrost wartości sprzedaży i planuje modernizację technologii przed końcem 2013 roku. Rozwiązaniem, które umożliwi osiągnięcie firmom poligraficznym wspomnianego rozwoju, jest oprogramowanie web-to-print. Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę InfoTrend dowodzą, że 68 proc. drukarń w Polsce nie posiada własnego oprogramowania web-to-print i większość z nich rozważa jego zakup.
„Widzimy olbrzymi potencjał na rynku Europy Centralnej i Wschodniej dla firmy Pageflex– twierdzi Pinhas Romik, dyrektor generalny firmy Pageflex. - Mamy ogromne doświadczenie w pomaganiu drukarniom w otwieraniu się na nowe obszary biznesu i zwiększaniu skuteczności przy użyciu naszych rozwiązań. Nasze doświadczenie, nasza technologia oraz nasza bezpośrednia obecność w Polsce wpłyną na sposób pracy firm poligraficznych w regionie.”
Oddział firmy Pageflex w Polsce będzie zarządzany przez Agnieszkę Poczekaj, nowo mianowaną manager sprzedaży w Europie Centralnej i Wschodniej. Agnieszka Poczekaj, były regionalny manager sprzedaży Kodak Polska, będzie odpowiedzialna w regionie za wzrost sprzedaży produktów z całego portfolio firmy Pageflex, łącznie z rozwiązaniami OEM oraz za współpracę z partnerami handlowymi.
„Przemysł poligraficzny w Europie jest bardzo dynamiczny. Ciągłe zmiany wynikają z nowych możliwości biznesowych oraz z sytuacji ekonomicznej - mówi Agnieszka Poczekaj. - Pageflex ze swoim portfolio produktów doskonale odpowiada na zapotrzebowanie rynku. Dostarcza firmom poligraficznym narzędzia niezbędne do tworzenia stron internetowych wykorzystywanych do sprzedaży internetowej oraz do zaoferowania nowych usług marketingowych dla swoich klientów. Taka kombinacja usług pozwoli firmom poligraficznym na rozpoznanie nowych obszarów uzyskania dochodów i rozwoju w biznesie. Nasze zaangażowanie w rynek lokalny umożliwia firmie Pageflex wykorzystanie pojawiających się okazji dając naszym resellerom i partnerom wsparcie niezbędne do lepszego reprezentowania firmy Pageflex w regionie.”
Otwarcie przedstawicielstwa Pageflex w Polsce jest częścią planu firmy dotyczącego dostosowania jej produktów do rynku europejskiego. Na początku br. ogłoszono powołanie nowych zespołów: handlowego i marketingowego, których zadaniem jest koncentracja na tym przedsięwzięciu. Poza biurem w Polsce firma Pageflex posiada również przedstawicielstwo w Holandii.
Firma Pageflex wraz z zespołem europejskich resellerów będzie wystawcą na targach drupa, gdzie zaprezentuje rozwiązania do automatyzacji marketingowej oraz web-to-print z podkreśleniem nowych cech produktów stworzonych do sprostania zapotrzebowaniom rynków międzynarodowych.
Opracowano na podstawie informacji firmy Pageflex