Mniejsze opakowania dla ubożejących europejskich konsumentów
3 Sep 2012 12:41
Koncern Unilever, korzystając ze swoich doświadczeń w dziedzinie opakowań w Azji i krajach rozwijających się, postanowił dostosować opakowania swoich produktów do rosnącego poziomu ubóstwa w Europie.
Jan Zijderveld, odpowiedzialny za marketing europejski w Unilever, w wywiadzie dla „Financial Times Deutschland” stwierdził, że wartość tzw. średniego koszyka zakupów na starym kontynencie wciąż maleje z powodu wzrostu ubóstwa, tak więc jego firma postanowiła sprzedawać produkty w jak najmniejszych opakowaniach. Podał przykład Hiszpanii, gdzie średni koszyk zakupów ma obecnie wartość 17 euro. Jak wobec tego można sprzedawać proszek do prania w paczce, której cena wynosi prawie połowę wartości całego koszyka?
W Indonezji np. koncern Unilever wprowadził z powodzeniem do sprzedaży szampon w minimalnych dozach i również minimalnej cenie 2-3 centymów.
Pierwsza aplikacja w ramach nowej strategii koncernu w Europie miała miejsce właśnie w Hiszpanii, gdzie Unilever już sprzedaje proszek do prania w małych paczkach wystarczających na 4-5 prań.
Czy do tej tendencji dostosują się też producenci opakowań? Pewnie wkrótce się przekonamy.
Na podstawie Graphiline.com opracowała IZ