Strategiczna inwestycja włoskiego giganta
16 Nov 2012 10:25

15 listopada br. firma HP poinformowała o strategicznej inwestycji, którą poczyniła włoska drukarnia świadcząca usługi web-to-print – firma Pixartprinting zdecydowała się na zakup czterech maszyn HP Indigo 7600 Digital Press. Inwestycja ma zapewnić klientom drukarni wysoką jakość wydruków i szybką realizację zleceń. Cztery nowe maszyny HP Indigo 7600 Digital Press zastąpią w weneckiej drukarni 6 maszyn HP Indigo 7000s. Nowy flagowy model spółki HP – Indigo 7600 Digital Press – osiąga prędkość do 160 str./min w trybie ulepszonym Enhanced Productivity Mode (EPM) – jest to 33 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego modelu. Ponadto kierownictwo drukarni zdecydowało się na uaktualnienie 4 zainstalowanych maszyn HP Indigo 7500 Digital Press o nowe funkcje, które były prezentowane na tegorocznej drupie. Do tych innowacji zalicza się: automatyczne wykrywanie wad wydruku w czasie rzeczywistym czy specjalne efekty on-press dla uzyskania wysokiej jakości aplikacji takich jak teksturowy efekt symulujący wytłoczenia bądź zastosowanie jasnej barwy czarnej w celu ulepszenia monochromatycznych obrazów. „Druk offsetowy pozwala nam być wysoce konkurencyjnymi w odniesieniu do niektórych zleceń, ale są zlecenia, gdzie druk cyfrowy jest niezastąpiony – wyjaśnia Matteo Rigamonti, prezes Pixartprinting. – W rezultacie kolejny raz zdecydowaliśmy się na HP, naszego technologicznego partnera dla cyfrowych zleceń o małym formacie, podpisując tym samym umowę, która będzie służyła jako „pomost” do jeszcze ambitniejszych celów, a mianowicie do instalacji nowej maszyny HP Indigo 10000. Mimo że system ten nie jest jeszcze dostępny, jego referencje są bardzo atrakcyjne – nie tylko ze względu na bardzo wysoką wydajność wspomaganą przez większy format: 75x53cm.” Do istotnych zalet systemu HP Indigo 7600 Digital Press zalicza się funkcja Automatic Alert Agent – zautomatyzowany system wczesnego wykrywania niezgodności i ostrzegania operatora w przypadku ewentualnych różnic pomiędzy plikiem cyfrowym a wydrukiem. „Poprzez redukcję odpadów i zapobieganie dotarciu do klienta końcowego niepożądanych arkuszy, system ten optymalizuje kontrolę jakości i czasu produkcji (…)” - dodaje Rigamonti. Drukarnia Pixartprinting została założona w 1994 r. przez Matteo Rigamontiego świadcząc początkowo usługi z zakresu DTP, skanowania i składu. Od tamtego czasu drukarnia rozszerzyła zakres swojej działalności o druk akcydensowy z wykorzystaniem zaawansowanych technologii web-to-print i zautomatyzowanych systemów przepływu pracy. Obecnie drukarnia ma 80 tys. klientów i dziennie wykonuje 3800 zleceń, w skład których wchodzą: magazyny, katalogi, pocztówki, naklejki, etykiety, broszury czy aplikacje wielkoformatowe. Na podstawie informacji firmy HP opracował KS