Kodak wprowadza rynkową wersję NexPress Gold Solution
11 Jul 2013 10:40
Rozwiązanie NexPress Gold Solution, pozwalające na uzyskiwanie efektu złota w cyfrowych maszynach kolorowych z serii Kodak NexPress, zostało zaanonsowane przez firmę Kodak podczas ubiegłorocznych targów drupa. Przez kolejny rok było ono testowane w wersji beta u klientów firmy z całego świata. W tym okresie przy jego użyciu zrealizowano wiele standardowych i specjalnych projektów, a efekty osiągane dzięki zastosowaniu suchego tonera Kodak NexPress Gold Dry Ink za każdym razem wzbudzały zainteresowanie odbiorców. Od 2. połowy czerwca br. rozwiązanie Kodak NexPress Gold Solution jest dostępne w wersji rynkowej na całym świecie. Zostało ono stworzone z myślą o drukarniach akcydensowych, punktach fotograficznych oraz działach poligrafii funkcjonujących w ramach korporacji.
„Stosując toner Kodak Gold Dry Ink zrealizowaliśmy wiele różnych projektów, które wywarły bardzo duże wrażenie na naszych klientach – mówi Ken Dunn, menedżer ds. druku cyfrowego w Westamerica Graphics z Kalifornii. – Część z nich wprowadziła złoto jako swój kolor firmowy bądź też zaczęła stosować go do zaakcentowania różnych elementów. Możliwość wydrukowania koloru złotego jednoprzebiegowo w technologii cyfrowej uznali oni za ogromną zaletę. Ekonomika produkcji niskonakładowej oraz możliwość szybkiej realizacji prac dają dużą przewagę nad dotychczas stosowaną, drogą folią lub konwencjonalnymi tłoczeniami. Druki typu direct mailing, certyfikaty i inne realizowane przez nas prace mają dziś fantastyczny wygląd, który jesteśmy w stanie zagwarantować jako jedni z nielicznych w branży”.
Kodak NexPress jest – jak zapewnia producent – jedyną na rynku cyfrową maszyną arkuszową, oferującą moduł nanoszący kolor złoty. Co więcej, jest ona opcjonalnie dostępna w wersji z powiększonym formatem arkusza (o maksymalnej długości 914 mm) i pozwala na zadrukowywanie ponad 800 różnych rodzajów podłoży. Klienci testujący rozwiązanie NexPress Gold Solution w wersji beta stosowali nowy złoty toner w miejsce uszlachetnień, które były do tej pory wykonywane jako dodatkowy proces przez firmy zewnętrzne; to przyniosło wyższe przychody i marże. Wprowadzenie efektu złota zaowocowało też zaoferowaniem nowych możliwości biznesowych, a tym samym przyciągnęło nowych klientów. Wykonywane przez nich prace to m.in.: certyfikaty, druki typu direct mailing, materiały marketingowe, fotoalbumy, zaproszenia, kartki z życzeniami.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak