System Mnumi w drukarni Digital 1
28 Oct 2014 10:39
Drukarnia Digital 1 to znana od wielu lat na rynku trójmiejskim drukarnia, specjalizująca się w produkcji szeroko pojętego akcydensu. Od pewnego czasu jej właściciel Rafał Wojciechowski przyglądał się systemom do zarządzania przedsiębiorstwem, bo wiedział, że wobec zmieniającej się sytuacji rynkowej ta właśnie inwestycja będzie w najbliższym czasie priorytetem dla jego firmy. „Jeszcze do niedawna obsługiwaliśmy przede wszystkim klientów z Trójmiasta – mówi. - W Sopocie i Gdańsku jest wiele restauracji, hoteli i sklepów, które drukowały u nas swoje wizytówki, foldery, broszury, ulotki czy inne materiały reklamowe (...). Ostatnio jednak coraz częściej właściciele klubów, restauracji czy barów wykorzystują Facebook jako miejsce do informowania swoich klientów o nadchodzących wydarzeniach, promocjach itd. W związku z tym zapotrzebowanie na drukowanie spada, co jest naturalnym znakiem obecnego czasu. Dlatego doszedłem do wniosku, że (...) należy wprowadzić zmiany, które zabezpieczą nas przed tą nową sytuacją i poszerzą nasze możliwości w zakresie obsługi klientów, również tych spoza Trójmiasta. Zasadniczą inwestycją okazał się więc dla nas system do zarządzania. Wybór padł na Mnumi, bo to doskonałe narzędzie, które spełnia wszystkie nasze potrzeby i oczekiwania. Istotnym był dla nas fakt, że jego autorami są drukarze, co przełożyło się na jakość działania systemu. Jest on skrojony na potrzeby każdej drukarni, będąc jednocześnie narzędziem elastycznym, które można dopasować do własnych potrzeb”.
Rafał Wojciechowski dodaje, że mimo iż początki nie były łatwe, obecnie pracownicy drukarni nie wyobrażają sobie pracy bez tego narzędzia. „Poszczególne elementy systemu pozwalają nam nie tylko na zwiększenie w przyszłości sprzedaży poprzez możliwość oferowania jej przez Internet (...), ale również poprzez tworzenie odpowiednich szablonów i formularzy, które pozwalają na zwiększenie jej efektywności. Mnumi ułatwia więc nie tylko pracę pracownikom naszej drukarni, ale także umożliwia naszym klientom przygotowywanie własnych, dowolnych projektów, jak również korzystanie z edytorów kalendarzy i fotoalbumów – wszystko znajduje się na naszych stronach, a obsługa systemu jest niezmiernie prosta. Kolejna rzecz to kalkulacje, które w systemie przeprowadza się w tempie niemalże ekspresowym. (...) część z nich może przeprowadzić sam klient, który niemal natychmiast wie, ile będzie kosztowało u nas wykonanie jego zlecenia. Warto wspomnieć, że nasi klienci na każdym etapie wykonywania przez nas pracy mają możliwość sprawdzania na bieżąco statusu swoich zamówień. (...) Mnumi eliminuje również błędy, jakie mogą się zdarzyć w codziennej pracy – wszystko jest rejestrowane w systemie, odpowiednio ustawiane, dzięki czemu czujemy się dużo spokojniejsi niż miało to miejsce przed wdrożeniem. Warto wspomnieć, że nasi klienci mogą również sami sprawdzać stan swoich rozliczeń, a także samodzielnie drukować faktury. Mnumi umożliwia również wysyłkę faktur w wersji elektronicznej oraz obsługę wielu metod płatności”.
System umożliwia też wznawianie prac. Kolejne korzyści to usprawnienie pakowania i wysyłki zleceń.
Rafał Wojciechowski ceni sobie również możliwość spojrzenia na swoją firmę poprzez dane, jakie można uzyskać z systemu: wielkość sprzedaży (w tym poszczególnych produktów), jej rentowność, wszelkiego rodzaju raporty i szereg innych informacji pozwala mu teraz na sprawniejsze zarządzanie przedsiębiorstwem. Podkreśla także, że wdrożenie przebiegło bardzo szybko (niecałe 3 miesiące), a dostawca systemu był pomocny na każdym etapie służąc swoją wiedzą i doświadczeniem.
Opracowano na podstawie informacji firmy Mnumi