Heidelberg odnotowuje wzrost sprzedaży i rekordowy zysk netto po opodatkowaniu
10 Feb 2016 14:25

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) poinformowała, że zakończyła ostatni kwartał z dodatnim wynikiem netto po opodatkowaniu, a wynik netto przed opodatkowaniem po dziewięciu miesiącach (od 1 kwietnia do 31 grudnia 2015 r.), osiągnął próg rentowności. Wynik netto po opodatkowaniu w trzecim kwartale poprawił się aż o 60 mln euro do 7 mln euro (wynik netto w poprzednim roku wyniósł -53 mln euro). Z kolei wynik operacyjny po dziewięciu miesiącach wzrósł do 119 mln euro. Oznacza to, że firma jest na dobrej drodze, aby ponownie uzyskać dodatni wynik netto po opodatkowaniu za rok obrotowy 2015/2016 jako całości i zapewnić firmie powrót do długoterminowej rentowności. Zmiany w bieżącym roku obrotowym potwierdzają sukces reorientacji realizowanej przez firmę Heidelberg. Głównymi punktami koncentracji działań firmy w przyszłości będą dalszy rozwój rosnącego biznesu cyfrowego oraz dalsze rozszerzanie działalności usługowej. Segment usługowy Heidelberga stanowił prawie połowę sprzedaży grupy po dziewięciu miesiącach. „Zrobiliśmy duże postępy z naszym dążeniem do zapewnienia długoterminowej rentowności firmy. Nasze nowe portfolio jest mocniej nastawione na stabilne segmenty rynku, jest bardziej opłacalne i stwarza warunki do dalszego rozwoju” - powiedział Gerold Linzbach, CEO w firmie Heidelberg. Celem firmy Heidelberg jest dążenie do wzrostu sprzedaży od 2 do 4 proc. po uwzględnieniu zmian kursowych w bieżącym roku obrotowym 2015/2016. Podobnie jak w poprzednim roku, firma zakłada, że sprzedaż będzie wyższa w drugiej połowie roku obrotowego, niż w pierwszej. Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała AP