Polska drukarnia wśród laureatów nagrody Sonora Plate Green Leaf Award
8 Feb 2017 10:59

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

sonoragreenleaf_logolockupFirma Kodak zaprezentowała listę 8 drukarń z różnych części świata, które zwyciężyły w kolejnej edycji organizowanego przez nią konkursu Sonora Plate Green Leaf Award. Program, który ruszył w 2014 roku, ma wyróżniać i promować klientów rozwiązań Kodaka, którzy podejmują aktywne działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Wśród zwycięzców ubiegłorocznej edycji konkursu znalazła się także firma z Polski – specjalizująca się w produkcji opakowań kartonowych drukarnia Royalpack ze Słonego k. Zielonej Góry, użytkująca bezprocesowe płyty Sonora w formacie VLF.
Laureatami nagród Sonora Plate Green Leaf za rok 2016 zostały także firmy: Reynolds & Reynolds (USA), Informco (Kanada), Groupe Estimprim (Francja), UVO Communications (RPA), Oshaika Printing (Japonia), Kava Printing (Chiny) i NPE Print Communications (Singapur). Royalpack jest zatem jednym z dwóch europejskich przedsiębiorstw poligraficznych, które otrzymały to prestiżowe wyróżnienie w ostatniej edycji konkursu.
Wszystkie ww. firmy są użytkownikami bezprocesowych płyt Kodak Sonora, jak również liderami na swoich macierzystych rynkach pod względem wdrażania proekologicznych praktyk i inicjatyw.
„Z prawdziwą satysfakcją ogłaszamy zwycięzców tej prestiżowej nagrody za rok 2016. Cieszy nas fakt, że drukarnie z całego świata w coraz większym stopniu dostrzegają realne korzyści wynikające z wdrażania proekologicznych praktyk, co z kolei przekłada się na efekty ekonomiczne – mówi Richard Rindo, dyrektor generalny ds. druku offsetowego i wiceprezes Print Systems Division w firmie Kodak. – Wdrażając płyty Sonora, usprawniając swój workflow i stosując bardziej przyjazne dla środowiska materiały, drukarnie te pokazują całej branży, że proekologiczne podejście jest właściwe, zarówno z punktu widzenia prowadzonej przez nie działalności, jak i przyszłości całej branży”.
Jednym z warunków uzyskania nagrody jest wdrożenie bezprocesowych płyt Sonora (od których pochodzi nazwa konkursu). Firma Kodak odnotowała w 2016 roku dalszy wzrost sprzedaży płyt Sonora, co było zbieżne z coraz powszechniejszym podejściem biznesowym wielu drukarń, w którym ekonomia i ekologia są jednymi z priorytetów. Amerykański producent przewiduje utrzymanie się tego trendu także w latach kolejnych i oczekuje, że do 2019 roku udział płyt bezprocesowych w całym wolumenie sprzedawanych przez firmę płyt wyniesie 30 proc.

Opracowano na podstawie
informacji firmy Kodak