Mark Andy dla studentów
31 May 2017 09:54

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po sukcesie Dni Otwartych dla klientów z całego świata, które miały miejsce na początku kwietnia br. (patrz „Poligrafika” nr 4/2017), firma Mark Andy Europe zaprosiła 26 maja br. do swojej warszawskiej siedziby studentów Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii PW. Jego kluczowym elementem były pokazy czterech maszyn z bogatego portfolio tego amerykańskiego producenta maszyn wąskowstęgowych. Partnerami wydarzenia były firmy Flint Group, DuPont oraz przygotowalnia fleksograficzna Flexmar.

Studentów oraz wykładowców przywitał Łukasz Chruśliński, sales manager w firmie Mark Andy i wyjaśnił działanie Europejskiego Centrum Demo w Warszawie.

Następnie Nick Coombes, odpowiedzialny za public relations Mark Andy, przedstawił krótko historię firmy od 1946 roku. Obecnie firma zatrudnia ponad 400 osób na całym świecie i - jak zapewniał prelegent - posiada najszersze portfolio urządzeń w zakresie wąskiej wstęgi.

Studenci zaprojektowali własne wzory etykiet, które zostały wykonane na dwóch rodzajach form drukowych DuPont w rozdzielczości 175 lpi (45 DPR, 45 ESX) przez firmę Flexmar. Następnie mogli obserwować proces od projektu po efekt końcowy druku.

Jako pierwsza była prezentowana maszyna fleksograficzna drugiej generacji – Performance Series P7. Jest to – jak podkreślał Łukasz Chruśliński, prowadzący wszystkie pokazy – jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań tego producenta. Wersja, jaką mogli oglądać studenci, była wyposażona w 9 zespołów fleksograficznych z technologią ProLED, która zwiększa dodatkowo moc suszenia. Maszyna posiada także liczne opcje dekorowania, uszlachetniania i przetwarzania w trybie inline. Bezpośrednie efekty jej pracy można było obejrzeć jeszcze w trakcie spotkania – były to m.in. różnego rodzaju etykiety związane z Politechniką Warszawską.

Kolejnym z prezentowanych urządzeń była produkcyjna maszyna Digital Series, pracująca w technice inkjet UV. Linia, obsługująca wstęgę o szerokości 330 mm i pracującą z prędkością 76 m/min, została zbudowana na bazie maszyn Performance Series.

Następną propozycją był pokaz hybrydowej maszyny Digital One – stworzonej do drukowania etykiet w niskich nakładach z przetwarzaniem w trybie in-line. Skierowana jest także do producentów etykiet, którzy nie mają potrzeby inwestowania w wysokowydajne, produkcyjne maszyny cyfrowe. Obsługuje wstęgę o szerokości 330 mm i została wyposażona w moduł drukujący suchym tonerem (w trybie CMYK), zespół fleksograficzny (wykorzystywany do tłoczenia folią na zimno bądź laminowania) oraz moduł wykrawający.

Na koniec studenci mogli zapoznać się także z przewijarką Rotoflex VSI. Maszyna pracuje z prędkością 305 m/min i obsługuje wstęgę o szerokości 330 bądź 440 mm.

„Cieszy nas fakt, że prezentacje spotkały się z zainteresowaniem studentów, wśród których z pewnością znajdują się przyszłe kadry, decydujące za kilka czy kilkanaście lat o nowych inwestycjach w zakładach poligraficznych. Tego rodzaju wydarzenia, już na etapie nauki, są dla studentów spotkaniami z najnowszą technologią, której kiedyś być może poszukiwać będą dla swoich zakładów pracy. (...) Tymczasem mogliśmy podzielić się z nimi naszą wiedzą i doświadczeniem. Jesteśmy przekonani, że to nie ostatnia tego typu okazja”– mówi Lena Chmielewska, odpowiedzialna za marketing w firmie Mark Andy Poland.

Opracowano na podstawie informacji firmy Mark Andy Poland