Koenig & Bauer: w trzeci wiek z nową nazwą
22 Sep 2017 07:40

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

21 września br. w Würzburgu firma Koenig & Bauer świętowała jubileusz 200-lecia. W uroczystości wzięło udział blisko 700 klientów firmy z całego świata, głównie z branży gazetowej, która od 200 lat korzysta z rozwiązań niemieckiego producenta wytwarzanych właśnie w fabryce w Würzburgu.

Dzień wcześniej miała miejsce konferencja prasowa, w czasie której Klaus Bolza-Schünemann, CEO Koenig & Bauer przedstawił najważniejsze kamienie milowe w historii przedsiębiorstwa, kładąc szczególny nacisk na akwizycje dokonane w ciągu ostatnich 25 lat. To one umożliwiły niemieckiej firmie - jeszcze ćwierć wieku temu skoncentrowanej na produkcji gazetowej i wydawniczej - zajęcie pozycji lidera w druku opakowań. Dziś firma Koenig & Bauer to drugi na świecie co do wielkości producent maszyn drukujących dla praktycznie każdego segmentu rynku. "Od rana do wieczora obcujemy z produktami zadrukowanymi na maszynach Koenig & Bauer: od bezpośrednio zadrukowanych flakonów perfum podczas porannej toalety, przez gazetę przejrzaną do śniadania, banknoty, karty kredytowe, szeroką gamę opakowań podczas popołudniowych zakupów, po książki i magazyny czytane przed snem - wyliczał Klaus Bolza-Schünemann. - I co najważniejsze, większość z tych produktów  nie może być zastąpiona przez media elektroniczne czy ekrany komputerów, a zapotrzebowanie na nie stale rośnie. Dzięki temu w przyszłość patrzymy z optymizmem."

W 2015 roku firma Koenig & Bauer praktycznie zakończyła kompletną reorientację, wymuszoną kryzysem finansowym z 2008 r. i spowodowaną nim zapaścią w inwestycjach w branży poligraficznej. W 2016 roku udało jej się osiągnąć najwyższy zysk operacyjny w 200-letniej historii, na skutek czego kurs akcji firmy wzrósł od początku 2015 roku z 10 euro do ponad 60 euro. To doskonałe wejście w trzeci wiek działalności na rynku, które koncern postanowił dodatkowo podkreślić reaktywacją historycznej nazwy Koenig & Bauer oraz rebrandingiem. Jak wyjaśnił Klaus Bolza-Schünemann, marka KBA, wprowadzona w 1990 roku po przejęciu firmy Albert-Frankenthal AG, zostanie zastąpiona znaną już na rynku nazwą, ale wprowadzoną z nowym logo, nowym sposobem komunikacji oraz nowym designem maszyn: "Dziś Koenig & Bauer AG posiada 33 spółki zależne, a 12 z nich wytwarza własne produkty dla własnej grupy klientów. Jubileusz 200-lecia postrzegamy jako idealny moment na skupienie wszystkich działalności Grupy, od druku analogowego i cyfrowego, przez prepress, postpress, po usługi serwisowe pod jedną silną marką."

Więcej na temat jubileuszu firmy, jej historii oraz aktualnej działalności w październikowej Poligrafice. AN