Opakowania poza szablonem
12 Apr 2018 11:25

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 

 

Nie jest łatwo skutecznie zastąpić wzory opakowań wzięte ze sztancy, które w ludzkiej świadomości zdążyły już głęboko zapuścić korzenie.  Wystawcy Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations radzą sobie jednak z tym wyzwaniem rewelacyjnie. Targi Packaging Innovations stanowią najmocniejszą ripostę na stereotypowe spojrzenie dotyczące opakowań, a ich znakiem rozpoznawczym są nowatorskie i przepełnione świeżością formy. 10. jubileuszowa edycja wystawy zaskoczy wszystkich zwiedzających technologicznymi rozwiązaniami w dniach 17-18 kwietnia 2018 r. w Centrum EXPO XXI Warszawa.

Organizatorzy targów Packaging Innovations doskonale wiedzą, że kluczem otwierającym bramy sukcesu jest zbilansowane połączenie teorii z praktyką. Wypadkową tej kombinacji jest Strefa workShops – przestrzeń stworzona dla zwiedzających, w której eksperci dzielą się swoim doświadczeniem, wtajemniczając uczestników w meandry branży. To 30 warsztatowych spotkań, będących esencją specjalistycznych zagadnień i wnikliwą analizą przypadku; m.in. Przemysław Kędzierski z Browaru Raduga wytłumaczy, jak opakować niszowy produkt tak, aby dotrzeć do szerokiego grona klientów. Z kolei Robert Lis z DS Smith Packaging wyjaśni, czym jest strategia opakowania i dlaczego warto ją wdrożyć w życie. Całość prezentacji zostanie oparta na przykładzie firmy FMCG. Na deser Marek Skrętny pokaże, jak nie wylać piwa z kąpielą, czyli historię rebrandingu pionierskich marek piwnych Browaru Amber. Udział w Strefie workShops jest bezpłatny dla zwiedzających targi – wystarczy dokonać rejestracji na stronie www.packaginginnovations.pl.

Podczas targów Packaging Innovations wystawcy zaprezentują ponad 70 innowacji rzucających nowe światło na opakowania. Rozwiązania, które w tym roku cieszą się szczególnym zainteresowaniem, dotyczą marek dbających o środowisko. W strefie EKOPACK zostaną przedstawione m.in. opakowania poddawane recyklingowi. Firma Polpak Packaging zaprezentuje z kolei opakowania i zamknięcia z elementami naturalnego drewna. Dużym zaskoczeniem dla Zwiedzających okaże się z pewnością TRUSTCONCEPT, czyli połączenie optycznych elementów z mobilnym dostępem do danych zaprezentowany przez firmę PC Print. Produkt wyróżniający się na tle konkurencji, dający pewność klientom, iż kupowany przez nich produkt jest oryginalny.

Młodzi i zdolni projektanci, którzy w przyszłości mogą podbić branżę, przełamują schematy i wprowadzają na rynek powiew świeżości. Po raz kolejny spotkają się w Strefie Studenta – konkursie pozwalającym kreatywnym twórcom postawić pierwsze, ale jakże ważne kroki w świecie opakowań. Jak to działa? Należy najpierw zaprojektować, a następnie wykonać innowacyjne i oryginalne opakowanie. Na specjalnie przygotowanym stoisku Strefy Studenta profesjonalne jury powołane przez organizatora wyłoni 3 najlepsze projekty, łączące w sobie zaskakujący pomysł i funkcjonalność. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną oraz możliwość nawiązania cennych biznesowych kontaktów, które w przyszłości mogą zaowocować stałą współpracą i realizacją wielu projektów.

Fachowa wiedza prezentowana przez branżowych profesjonalistów to kwintesencja dwóch konferencji organizowanych w ramach programu towarzyszącego targom Packaging Innovations. „Co mówi twoje opakowanie?” – czyli trzecia już edycja Label Innovations, która stanowi cenną lekcję odnośnie do kreowania i produkowania unikatowych opakowań i etykiet. To pigułka skondensowanej wiedzy połączonej z biznesowym doświadczeniem ekspertów z wielu przenikających się w branży dziedzin. Jak uszlachetnić swoje opakowanie? Co przyciąga uwagę klienta? Jak prawnie zabezpieczyć swój produkt przed kopiowaniem? Na te i wiele innych pytań odpowiedź padnie już pierwszego dnia targów.

Packaging (R)evolution to z kolei miejsce, w którym opakowania spotykają się z najnowszymi technologicznymi rozwiązaniami. Prelegenci w krótkich i dynamicznych prezentacjach opowiedzą o zaskakujących i rewolucyjnych pomysłach. 20 minut (bo tyle potrwa jedna prezentacja) konkretów, aby nie zanudzić słuchających, lecz w maksymalnym stopniu pobudzić w nich pokłady kreatywności. Gościem specjalnym konferencji będzie Tomasz Szacon, przedstawiciel firmy Retail Poland, który opowie, jak rozpocząć rozmowy z sieciami handlowymi i przekuć te rozmowy w sukces oraz pokaże, jak wielkie znaczenie ma opakowanie zbiorcze.

Targi Packaging Innovations udowadniają, że opakowania nie są zbędnym dodatkiem do zakupionych produktów, ale ich integralną częścią, zwiększającą atrakcyjność produktów i dodającą im prestiżu. Na tle wielu funkcji, jakie spełniają opakowania, wyraźnie zarysowuje się trudna i wymagająca walka o uwagę konsumenta. Klient podejmuje decyzję o ewentualnym zakupie w zaledwie kilka sekund. Elementem przeważającym szalę zwycięstwa na korzyść konkretnego produktu jest właśnie oryginalne i charakterystyczne opakowanie, wyróżniające markę na tle konkurencji. Rokrocznie na rynku designu pojawiają się nowe trendy, które mają za zadanie sprostać zmieniającym się oczekiwaniom i potrzebom kupujących. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations zbierają wszystkie nurty w jednym miejscu, dając zwiedzającym potężną dawkę branżowej wiedzy i bezcennych inspiracji.

Więcej informacji na: www.packaginginnovations.pl

Opracowano na podstawie informacji organizatora