Meet Kodak Polska po raz dwunasty
19 Apr 2018 12:13

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 

Po raz 12. już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Odbyło się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i wzięło w nim udział ok. 160 uczestników.

Pół mln m2 zużytych płyt Kodak Sonora, miesięczne zużycie na poziomie 28-30 000 m2 i oszczędności rzędu 10 tys. euro miesięcznie – to imponujące dane, które przedstawił Pavel Arseniev, prezes zarządu rosyjskiej drukarni Pareto Print. Jest ona największym na świecie użytkownikiem bezprocesowych płyt Kodak Sonora. To największa i najbardziej zaawansowana technologicznie drukarnia dziełowa w Rosji, mająca 18-proc. udział w rosyjskim rynku wydawniczym. Miesięcznie produkuje się tu 5,5-6 mln egzemplarzy książek i magazynów. 700-osobowa załoga pracuje przez całą dobę na 4 zmiany, 365 dni w roku. Produkcja na taką skalę, co podkreślał Pavel Arseniev, wymaga rozwiązań technologicznych zapewniających pełną sprawność działania - dotyczy to także przygotowalni. Rosyjska drukarnia zaufała w tym obszarze firmie Kodak i jak zapowiedział jej właściciel, pozostanie wierna temu rozwiązaniu.

„Taking Print Further” - to hasło tegorocznej konferencji Kodak, a wszystkie prezentacje były jego odzwierciedleniem. W sesji dla wszystkich użytkowników rozwiązań Kodaka Jolanta Wiśniewska - dyrektor zarządzająca Kodak Polska przedstawiła firmę i jej globalny zasięg, a także portfolio produktów dla poszczególnych sektorów rynkowych. Podkreśliła zaangażowanie firmy Kodak w poligrafię – 85 proc. obrotów firmy i 100 proc. zysków pochodzi z druku, 65 proc. pracowników zatrudnionych jest w działach związanych z drukiem. W 2017 r. Kodak zainwestował 90 mln dolarów w rozwój i transformację technologii druku. Firma otrzymała też pierwsze zamówienia na maszyny bazujące na technologii UltraStream. Jolanta Wiśniewska podkreśliła ogromną wagę rynku fleksograficznego, na którym Kodak generuje wysokie zyski i zajmuje silną pozycję. Firma odnotowała także 17 proc. wzrost sprzedaży płyt Flexcel NX i nieustannie inwestuje w nowe ośrodki rozwoju oraz fabryki. Sprzedaż licencji workflow wzrosła o 14 proc.

W kolejnej części tej sesji Sławomir Iwanowski, regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska, przedstawił rozwiązania firmy w zakresie prepressu oraz platformę Kodak NexPress.

W pierwszej sesji tematycznej, poświęconej przygotowalni i drukowi offsetowemu, prelegenci przedstawili zagadnienia związane z najnowszej generacji płytami bezprocesowymi – Kodak Sonora X (Sławomir Iwanowski, Kodak); po raz pierwszy gościom konferencji zaprezentowane zostały maszyny Kodak Nexfinity (Tomasz Gogacz, Kodak). Z kolei Tomasz Remiszewski i Michał Grycz z wydawnictwa Egmont Polska zaprezentowali ciekawe podejście do praktycznego sposobu przygotowania plików dla drukarni.

W kolejnej części tej sesji omawiano tematykę możliwości redukcji zużycia farby oraz praktycznego wykorzystania danych w ramach usług dostępnych w „chmurze”; przedstawiono także informacje nt. integracji systemu MIS z workflow produkcyjnym.

Druga sesja, skierowana do przedstawicieli drukarń fleksograficznych, poświęcona była 10-letniej historii technologii Kodak Flexcel NX na świecie i w Polsce. Była to sesja jubileuszowa, podczas której powołano Klub Flekso, zrzeszający polskich użytkowników tej technologii. Sesji towarzyszyły warsztaty fleksograficzne, a także panel dyskusyjny z udziałem uczestników. Wszyscy użytkownicy technologii zostali symbolicznie nagrodzeni, a Jacek Galiński krótko charakteryzował każdą z firm.

Więcej – w kwietniowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Kodak Polska